Gå til innhold

Ordstyrerordningen - hvordan skal vi gjøre det


Anbefalte innlegg

Valget er jo hemmelig i den forstand at man ikke vet hvem som har stemt hva. Man kan selvfølgelig risikere at noen blir påvirket av ståa, men satser på at det ikke er så betydelig. Er dog enig i TWFA sin kommentar om hemmelig avstemming, det hadde jo vært ganske så morsomt. Pluss at man slipper slike systemfeil som kan påvirke de som stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kunne tenke seg to løsninger:

A At folk ikke får noe resultatknapp når de ikke har stemt. Har de ikke stemt får de bare avstemningsalternativene, og når de har stemt får de bare resultatene. Ulempen er at resultatene blir skjult for alle som ikke stemmer. Det behøver ikke være en god ting.

 

B. At avstemningsresultatene er skjult for alle brukere inntil trådstarter eller en mod offentliggjør dem. Det vil si at pollen avsluttes og deretter kan det ikke stemmes mer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er spennende å følge med på resultatet, men er enig i at det jo er litt teit om enkelte blir påvirket av det midlertidige resultatet.

 

TWFA: Tror ikke det skulle være så vanskelig og implementere. Annet forumsoftware som jeg har jobbet med før har hatt slike muligheter. Kan også hende man finner ferdiglagde mods til slikt som andre har laget og man bare kan føre inn om de har lagt dem ut til allmenn bruk.

Lenke til kommentar
Hvordan skal vi få avsluttet valget da? Er det mulig å kun lukke avstemningen?

Jeg kan stenge tråden når tiden er inne. (Rettere sagt ute.) Så kan jeg hjelpe til å legge inn en resultatpost når du har den klar.

 

Geir :)

 

TWFA: Tror ikke det skulle være så vanskelig og implementere. Annet forumsoftware som jeg har jobbet med før har hatt slike muligheter. Kan også hende man finner ferdiglagde mods til slikt som andre har laget og man bare kan føre inn om de har lagt dem ut til allmenn bruk.

Programmeringsteknisk er det ikke vanskelig. Men problemet er at slik endringer må implementeres for hver ny versjon av IPB, med mindre vi får Inivision til å legge det inn som standard. Og om IPB ikke er laget for disse er det ikke sikkert at en tredjeparts kode virker i en ny versjon.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg håper det blir en del flere. Man skulle tro det var mer interesse for demokratiske ordninger i kategorien, men kanskje den ikke er synlig nok. Ellers er jeg overrasket over antall negative stemmer. Det har nok vært noen troll som har avgitt sin stemme, og kanskje en og annen som misliker hele ordningen eller hvordan den er utformet nå, men da burde de jo si noe.

Lenke til kommentar
Er vel ikke værre enn å ta en opptelling evt. screenshots man tar utgangspunkt i hvis man skal ha et bestemt tidspunkt der det er over.

Screenshots kan manipuleres. Det er greit å ha et skikkelig bevis, om det skulle bli noe krangel om resultatet.

 

Jeg kan stenge tråden når tiden er inne. (Rettere sagt ute.) Så kan jeg hjelpe til å legge inn en resultatpost når du har den klar.

Jeg vil gjerne at også andre skal kunne dobbeltsjekke og kommentere resultatet, slik at evt. feil i opptellingen blir rettet, og da må det vel opprettes en resultattråd. Men fint om du kan sørge for at tråden stenges når den skal.

 

Hvordan er det med det som må gjøres internt? Er det klart?

Lenke til kommentar
Ellers er jeg overrasket over antall negative stemmer.

 

Personlig så synes jeg det er helt etter forventningene. Det er ikke nødvendigvis slik at man er uenget selv om man får negative stemmer, da jeg tror det peker mer på om folk liker deg eller ikke, enn om man faktisk har evnen til å være ordstyrer. Jeg er svært upopulær bl.a blant de aller fleste religiøse på dette forumet, så jeg er egentlig positivt overrasket over at jeg ikke har fått fler negative stemmer allerede. :wee:

Lenke til kommentar
Ellers er jeg overrasket over antall negative stemmer. Det har nok vært noen troll som har avgitt sin stemme, og kanskje en og annen som misliker hele ordningen eller hvordan den er utformet nå, men da burde de jo si noe.

Jeg tror det kommer av at mange brukere misliker hverandre noe. Jeg tror de færreste vil stemme for noen de er politisk uenige med, noen de har diskutert hardt med, noen de ikke respekter. Dermed blir det mange negative stemmer.

 

I tilegg skal jo noen vinne, og da stemmer man gjerne ned de man ikke ønsker at skal vinne.

Lenke til kommentar
Jeg håper det blir en del flere. Man skulle tro det var mer interesse for demokratiske ordninger i kategorien, men kanskje den ikke er synlig nok. Ellers er jeg overrasket over antall negative stemmer. Det har nok vært noen troll som har avgitt sin stemme, og kanskje en og annen som misliker hele ordningen eller hvordan den er utformet nå, men da burde de jo si noe.

 

Nå hadde jo ingen av de tideligere trådene noen enorm popularitet så hvorfor skulle akkurat avstemningen ha det? Når folk har blitt litt mer vant til nyordningen med ordstyrere og det er tid for neste valg tror jeg deltagelsen bil bli større. Når det kommer til de negative stemmene stemte jeg selv ærlig der og det er det sikkert anre som også har gjort. Ellers er det sikkert noen som ha stemt pga. at de ikkke liker vedkommende og noen som bare har stemt for å stemme, men det vil nok forandres på dersom interessen for nye valg vil øke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...