Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva GJØR dere på byen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har fundert på dette en stund.... Hva er det dere gutter OG jenter gjør når dere er på byen? Hva er det som er så festlig med byen at de fleste velger å dra ut hver jævla helg?

Personlig ser jeg kun en eneste grunn til å dra på byen, og det er for å sjekke opp damer. Jeg er heller dårlig på det, og har ikke store interessen i det heller. Dermed blir det å dra på byen helt meningsløst for meg. Til tross for dette er jeg ute nesten hver helg da en kan si det forventes av omgangskretsen min. Det som som er ironisk er at det er meget sjelden jeg ser noen av de jeg er ute med sjekke opp damer.

Så hva er det da som gjør at nesten alle velger å dra ut hver helg? Jeg kan finne på 100 andre ting som er festligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan finne på 100 andre ting som er festligere...

Prove it.

Bombe at noen skulle begynne å kverulere på en slik tydelig overdrivelse. Svaret er alt du gjør når du ikke drar på byen. I mitt tilfelle:

- Besøke en kamerat.

- Ta en tur på butikken å snakke med kjente.

- Dra på en fest.

- Se en film.

- Se tv

- Spille spill

- Spille gitar

- Lese om noe

- Gå en tur

- Høre på musikk

- Trene

- Ronke

- Filosofere

- Internett

- Lage musikk

You get the point...

Lenke til kommentar

Det er en stor variasjon på hva jeg gjør på byen ut ifra dagsform og hva jeg har lyst til. En bytur kan bestå av en rolig pubtur med gode venner med et par pils og sjitprat.. Andre turer kan gå på et høylydt utested og en kveld på dansegulvet.. Så har du de andre kveldene på pianobar for allsang og godt humør..

Det er så stor forskjell i hva som skjer på byen, men det som er felles for alle er sosialisering. Ha det gøy med venner, og møte nye kjente. Om det så er potensielle kvinnemennesker, eller nye kamerater.

Eneste som er helt sikkert er at jeg aldri går ut med målet om å kun sjekke damer...

Det er å ha det morro med venner som er hovedmålet hver gang, og jeg har hittil ikke feilet på å oppfylle det målet. :)

Lenke til kommentar
Har fundert på dette en stund.... Hva er det dere gutter OG jenter gjør når dere er på byen? Hva er det som er så festlig med byen at de fleste velger å dra ut hver jævla helg?

Personlig ser jeg kun en eneste grunn til å dra på byen, og det er for å sjekke opp damer. Jeg er heller dårlig på det, og har ikke store interessen i det heller. Dermed blir det å dra på byen helt meningsløst for meg. Til tross for dette er jeg ute nesten hver helg da en kan si det forventes av omgangskretsen min. Det som som er ironisk er at det er meget sjelden jeg ser noen av de jeg er ute med sjekke opp damer.

Så hva er det da som gjør at nesten alle velger å dra ut hver helg? Jeg kan finne på 100 andre ting som er festligere...

Har heller egentlig ikke skjønt den bygreia. Spessielt med tanken på at for enklete er dette som lille julaften hver helg.

Lenke til kommentar

Man drikker, er med venner, danser, treffer nye folk, finner seg noen av det motsatte kjønn (eller whatever works for you is just fine), blir full, gjør - og blir vitne til - utrolig mange dumme handlinger og har vanvittig mye å prate om dagen derpå. I tillegg er det en ypperlig måte å feire fridagene sine på ved å dra på noe folk flest er på, slik at du kan treffe på masse venner, gamle og nye.

Lenke til kommentar

Drikke enda mer, skrike til hverandre på uteplasser, eneste svaret du får tilbake er "HÆÆ?" , "mhmmhm" , "meir øl ja!" eller "Ja ho va dritheit ikke sant! roflol" , danse til du blir svett, krangle med vakter osv.. men det beste kommer ikke før til slutt, når kvelden skal evalueres under et inntak av kebab.

Mystisk nok så er dette såpass gøy at jeg gjør det gang på gang...

Lenke til kommentar
Drikke enda mer, skrike til hverandre på uteplasser, eneste svaret du får tilbake er "HÆÆ?" , "mhmmhm" , "meir øl ja!" eller "Ja ho va dritheit ikke sant! roflol" , danse til du blir svett, krangle med vakter osv.. men det beste kommer ikke før til slutt, når kvelden skal evalueres under et inntak av kebab.

Der beskrev du mine egne negative erfaringer i et nøtteskall! Eneste som er kos med de kveldene er kebaben etterpå... Resten kunne jeg spart meg for. Men det ser ut til at jeg er den eneste i vennekretsen min som føler det sånn desverre.

Lenke til kommentar

Mentalitet for å dra ut på byen syns jeg er litt feil i Norge. Altfor mange drar ut kun for å drikke seg sjitings noe som resulterer for en god del i krangel og bråk. I mange andre land så er det mer pub/café mentalitet hvor man drar og drikker for å være sosial, ikke for å bli full.

Jeg og liker av og til å bare drikke meg drita og dra på klubber. Men det er heller sjeldent, og folk som gjør dette hver helg skjønner jeg virkelig ikke.

Jeg selv velger mer Puber og roligere steder hvis jeg har muligheten, men de fleste i min vennekrets heller mer mot klubbene, er jo der damene er. :/

Lenke til kommentar

shit!! sikker på at du ikke er meg?:p

en grunn for at jeg ble lei byen etter 3 helger eller noe :p

kan hende jeg drar på byen med en jente jeg har møtt eller noe, men ho forsvinner på dansegulvet med andre gutter eller noe.

--

men det er alltid koslig på en pub da :) show i bakrund og pisschatting med venner :D

Endret av probin
Lenke til kommentar

For min egen del føler jeg at utelivet generellt i norge er gørr kjedelig. Har festet i Ungarn og thailand og det er mye bedre stemning i land hvor folk starter kvelden på byen i stedet for å sitte å pimpe på et vorspiel i 4 timer. Kanskje noe å gjøre med at det er godt og varmt i thailand også :)

Drikker meg ikke drita lenger siden jeg får samme gode rus følelse ut av 3 øl som jeg får av 10. Dansin har heller aldri vært min greie i tillegg til at jeg hater klubbmusikk. Jeg liker også trening og å holde meg i form og festing er ødeleggende for det.

Jeg tror mange fristes av ideen om at I dag skal jeg rocke dansegulevet, i dag skal jeg dra med meg en heit dame/mann hjem. I dag skal bli en kjempedag. Realiteten blir for de aller fleste en helt annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...