Gå til innhold

Dårlig Lian Li reklame.

Anbefalte innlegg

Kommentartråd!

Hallo folkens!

Tenkte jeg bare kunne begynne litt med specs i starten så blir grunnen til moddinga ganske åpenbar etterhvert.

CPU : AMD Phenom II 940 stock 3ghz, oc 3,6ghz

Minne : 2gbx2 Corsair XMS 2 DDR2 1066mhz (låner av Gavekort) ELLER 6gbx3/4gbx2 Kingston HyperX DDR2 1066mhz.

Hovedkort : Asus Crosshair II

Skjermkort : 2 stykk MSI GTX 260 (kommer stock med custom kjølere), har bestilt det tredje som blir ett stock XFX GTX 260.

PSU : Chieftec Super Series 1000W

Kabinett : Lian Li PC-A71A

Harddisk : 500GB Samsung F1 Spinny (hvem trenger raske loading tider med SSD når man har kule knirkelyder fra den mekaniske :D ?)

Oversikt ble forspørt i kommentartråden. Lagde bare noe enkelt i paint.

post-133741-1261576221_thumb.jpg

Da var det undergjort og vi kan bevege oss videre. Cpu = vannavkjølt, GPU = luftkjølt, som er hovedproblemet. Stor radiator, liten watteffekt fra CPU alene. Derfor blir det også etterhvert vannkjøling på GPU også.

Jeg skal kjøpe inn vannblokker til GPUene og etterhvert få dem på, i tillegg har jeg allerede lagd vifteplasser til å kjøle ned Vcore mosfet og Vram. Jeg skal også få meg enda en radiator (kjører med en 360 for cpu alene og skal skifte til 360 til tri-sli og 240 til CPU). Og da blir 360en der den er (montert på baksiden av kabinettet og 240en skal opp på utsiden av toppen.

Siden Lian Li lager topplokk til min modell ble jeg kjempeglad :D helt til jeg fant ut at jeg måtte ha kjøpt i fra utlandet for å få rett farge -.- . Derfor må det lages noen vifteplasser der også.

Hele kabinettet er akkurat nå ganske rotet og ødelegger en betydelig del av luftstrømmen så PSU må flyttes helt til topps og kablingen skal gjøres skikkelig. Hovedkortplata skal kuttes opp for å få dette til sammen med litt strips og elektroteip.

Dag 1

Det eneste jeg har gjort til nå er å lage til to vifteplasser for å kjøle ned Vram og Vcore når vannkjølingstiden slår inn. Litt finpuss gjenstår enda :)

post-133741-1260923893_thumb.jpg

Er nødt til å bore noen flere, mindre, hull og få tak i noen finere skruer. Når vifta snurrer ser det mye bedre ut også, fordi klistermerket får en sølvaktig farge.

post-133741-1260923607_thumb.jpg

Gøy på landet, gøy på landet.

Hmm, la nettopp merke til medlems nummeret mitt, hehehe...

Dag 2

Da var enda mer aluminium boret, og det endte ikke så veldig bra.

post-133741-1261149816_thumb.jpg

Derfor skal jeg forandre metoden ved å heller lage ett stort hull og sette på viftegitter.

I tillegg til å bore flere hull og ødelegge den fine looken, kjøpte jeg nye vifter og monterte dem med forsegling for å forhindre dirring.

post-133741-1261150050_thumb.jpg

Dag 3

I dag fikk jeg demontert hele PCen, tømt og demontert vannkjølingen og rensket slanger og CPU blokka. Vanntanken må antakeligvis byttes pga for dårlig vann.

post-133741-1261150453_thumb.jpg

Jeg har prøvd med neglelakkfjerner, klor, varmt vann og Zalo og salmiakk, men ingenting ser ut til å fungere. Noen som har noen smarte råd :)?

Klarte også å søle klor på frontdekselet :(.

post-133741-1261150805_thumb.jpg

Heldigvis kom det èn godnyhet i dag, skjermkortet som jeg hadde bestilt kom :).

post-133741-1261162072_thumb.jpg

post-133741-1261162193_thumb.jpg

Bare ett lite kjekt bilde fra demontering ^^.

post-133741-1261150656_thumb.jpg

Jippi! Jeg klarte å fjerne det meste av skitten i vanntanken med *dumdumdum* Plumbo! Har fortsatt ett lag med kalk, men det skal av en annen gang :)

Dag 4 og 5

Tenkte jeg liksågodt kunne sette disse dagene sammen ettersom at jeg ikke får gjort noe disse dagene før jeg får pakken min. Jeg får pakken i morgen og gleder meg :!:

Dag 6

Yay! Pakken min har endelig komt og jeg har allerede demontert og montert på kjølere på ett av MSI kortene. Det gikk ganske smertefritt, men tok laaang tid.

Jeg måtte først ta av teipen av minne kjølerne (15 små enzotech BCC9 blokker ble innstallert) og det tok ca 1.5-2 timer på 16 stykk. Etterpå så pusset jeg dem ned for å få vekk absolutt alt av rester fra teipen, gjorde dem rene og monterte dem.

Da jeg skulle montere MCW60 blokkene fikk jeg en hyggelig overraskelse! Jeg kjøpte nemlig med adapter kits til Gt200 kjernen, og netshop (aka microplex) hadde bare to igjen av disse. Men da jeg åpne vannblokkene så jeg at adapteren var inkludert i kitet.

Last WaterBlock, Here I Come!!!

Dag 7

Dette er det jeg har gjort i dag :

post-133741-1261494732_thumb.jpg

post-133741-1261494928_thumb.jpg

post-133741-1261495032_thumb.jpg

post-133741-1261495118_thumb.jpg

post-133741-1261495305_thumb.jpg

post-133741-1261495393_thumb.jpg

Dag 8

Det er lillejulaften og snart jul!!! Si takk til Captain Obvious :p.

Jeg har bestilt det siste utstyret til skjermkorta og det er nesten her allerede. Alt som mangler nå er den dobble radiatoren. Den kommer nok en gang neste uke.

Jeg fikk kuttet mosfet-kjøleren til XFX kortet og montert det.

Dag 9, 10, 11 og 12

Jeg har enda ikke gjort noe og får pakken jeg har bestilt på mandag og radiatoren på onsdag eller torsdag.

Dag 13

I dag fikk jeg pakken fra netshop og fikk montert kjølingen på XFX kortet. Jeg bestilte også noen viftekontrollere fra Sunbeam og ei Zalman vifte til den dobble radiatoren ( en lik jeg har fra før ). Bilder kommer senere eller i morgen.

Endret av Cidsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...