Gå til innhold

Transparent bakgrunn bak innlegg i blogspot

Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Nå trenger jeg litt hjelp av de som har litt peiling på HTML her.

Jeg har en blog på blogspot, jeg har lett opp flere koder på å få en bakgrunn bak innleggene, men den skal være transparent noe ala det som er på denne siden.

Men ved bruk av koden på denne siden vil også teksten/bilder bli alt for transparent til å i heletatt kunne leses. Jeg har prøvd å forandre på hver og en av tallkodene, men det hjelper ikke stort.

Blogspot sine layouts er vist forferdelige dårlig å fikse på, men om noen hadde noen tips som gjør at det kunne funke, evt noen linker til hele layouts hvor det er slik bakgrunner på ville jeg vært veldig glad.

For tiden er bloggen min slik, og jeg syntes det blir en smule rotete og tror det ville vært mye bedre med en transparent sort bakgrunn bak teksten, men ikke en helt sort, det ville blitt for hardt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bruker noe som kalles opacity i css koden din. standaren sier at det skal være mellom 0 og 1 i verdi. Men IE liker det ikke så du gjøre noe der. Jeg orker ikke å sjekke bloggen din akkurat nå(er jo faktisk 3 om morgenen). Men kan ta en titt i en gang ut på formiddagen i dag vis jeg husker det. eller du ikke har fått hjelp innen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...