casemodd Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Bestilte kabinettet på Dustin, som jeg må berømme som en knallbra nettbutikk med god service (iallefall med tanke på raske og gode tilbakemeldinger på mail og rask levering av vare,jeg har ingen erfaring med reklamasjon enda). Kabinettet kom i en kjempestor eske, men den gikk greit ned i bagasjerommet på min Renault Laguna. Det var godt pakket inn og beskyttet mot transportskader. Det første jeg la merke til når jeg tok det ut, var at fargen og hele kabinettet var mye penere enn det fremtår på bilder på nett. Gunmetalfargen på døra og i feltet på sideviften (200mm, blåser inn) går svært godt til den svarte fargen på resten av kabinettet. Når jeg tok av sidedørene ble jeg oppmerksom på den gedigne kvaliteten og hvor tykke og tunge de var. I toppen er det 2 stk.140mm vifter og bak er det en 120mm som alle blåser ut. Hovedkortbrettet er også for EATX-kort og er derfor en del bredere enn vanlig. Det har 2 åpninger i toppen og 1 på høyre side for å kunne skjule kabler på baksiden av hovedkortbrettet. Etter min mening burde det hatt hull for kabler også rett forbi bredden av et standard ATX-hovedkort, slik at ikke kablene fra strømforsyning må forlenges. Jeg valgte å gjøre noe med det, og laget et hull midt på i høyden, akkurat forbi der ATX-kortet ville endt. Jeg har et Asus P5Q Deluxe, og det har 24-pins montert helt til høyre midt på kortet. Hovedkortbrettet hadde avstandsskruer ferdig montert, men de var montert for EATX, så de 3 til høyre måtte flyttes til neste hull mot venstre. Først når hovedkortet var montert, oppdaget jeg at det var idiotisk av meg å lage hullet i samme høyde som der 24-pin står, da bruk av det hullet ville lage for brå knekk på kabelen. Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg laget hullet helt nederst mot "gulvet" i hovedkortrommet som skiller det fra strømforsyningen som ligger i et eget rom nederst i kabinettet. Da ville jeg fått en passe bue på kabelen. Gadd ikke ta ut hovedkortet og lage nytt hull, da jeg raskt oppdaget at jeg likevel måtte skjøte også 12v 8-pin-kontakten fra strømforsyningen. Søkte litt på nettet etter å ha fått tips her om forlenger-kabler. Utålmodig som jeg var orket jeg ikke bestille, og dro heller rundt til noen datasjapper. Ingen hadde 8-pinforlenger. 24-pin fikk jeg tak i og monterte da fra det opprinnelige hullet helt til høyre i plata. Valgte å blåse i garantien på strømforsyningen min, kuttet 8-pinkabelen og skjøtet den med ekstra kabler og "sukkerbiter" for å få kabelen på baksiden av brettet og opp til kontakten på hovedkortet som er helt i toppen. Min strømforsyning er Mist sin nyeste 650watter. Harddiskboksene har geniale fester med tykke gummi/silikonringer som gjør at harddisk ikke kommer i kontakt med gods og støyer derfor ikke. DVD-spillerfester har rask mekanisme for å ta den inn og ut og også den er svært stille pga kabinettets gode støydemping. Jeg monterte en 120mm Mist-vifte foran harddisker og en i det nederste kammeret for å trekke inn frisk luft til strømforsyningen. Alle plasser for luft inn i kabinettet har svært bra filtre som er lette å rengjøre og krever ikke åpning av kabinettet. Det eneste jeg er misfornøyd med når det gjelder dette kabinettet, er at det ikke er vedlagt forlengerkabler til 24-pins og 8-pins kontakter. Dette er nødvendig på de fleste strømforsyninger, da det blir for lange strekk fra strømforsyning til kontaktene på hovedkortet. Konklusjon: Kabinettet ser veldig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder, er svært godt støydempet og kjølig (all luft som kommer ut er kald og veggene er kalde), har plass til EATX, til flere stoore skjermkort og har svært gode støvfiltre. Til prisen er dette kabinettet trolig alene om alle disse fordeler.Viftene er kun stille på laveste hastighet,men de flytter myye luft allerede da. Vifter i front bør en ha for å kjøle harddisker om en har flere enn en harddisk i hvert "cage". Endret 16. desember 2009 av casemodd Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Nice Da har jeg endelig bestemt meg for kabinett:) Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kjøpte du bare nytt kabinett, eller alt nytt? Siden jeg har bestemt meg for dette kabinettet, hadde det vært interessant å høre hva du puttet inni:) Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Nei, flyttet over innmat fra annet kabinett. HK: AsusP5Q Deluxe, ATI XFX xXx HD4890 OC GPU, Intel Core 2 Duo E8400 CPU og 4GB minne (husker ikke produsent). Mist 650w rev.3 modulær strømforsyning. Blir vel sikkert et grafikk-kort til etter hvert og klokking av CPU når jeg føler behov for det. Hittil har dette holdt bra til spill:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå