TheRealL Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hey, På Lørdag så hadde jeg en kjip episode med Vestfold Taxi. Det som skjedde var at jeg ringte ca 01:30 og bestilte Taxi fra et sted i Sandefjord til et annet sted noe som skulle koste ca 150kr. Jeg spurte hun jeg snakket med på telefonen om de tok Visa Electron noe som både hun OG kollegaen kunne bekrefte per telefon. Problemet var at når jeg var ankommet det stedet jeg skulle til så måtte jeg betale 150kr, vel og greit tenkte jeg og tok fram mitt DNBNor Intro kort, men så til min store forskrekkelse sa nå plutslig Taxi sjåføren at de IKKE tok Visa Electron, og nekta helt på at noen på Vestfold Taxi kunne ha sagt noe slikt. Dette endte jo da med at vi måtte dra til Nermeste minibank og tilbake igjen. Noe som resulterte i en total kostnad på nesten 400kr. Har jeg noen mulighet for og få refundert deler av beløpet da jeg finner det uhørt at når man spør den personen man bestiller taxien av OM de tar det kortet, også viser det seg at de ikke gjør det. Har både tidspunkt, kvittering og navnet på kollegaen til hun jeg snakket med pr. Telefon. Hvis det skulle være til hjelp. Takk, Surmoth Lenke til kommentar
holar Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Vel, du kan jo ta kontakt med daglig leder, og høre om de tar opp samtalene. Ellers så kan også operatørene ha misforstått hva du mente. Visa Elektron er vanlig minibankkort, og ikke kreditkort? I tillegg ville du nok, hvis du hadde sett deg om i bilen visst at det er normalt å levere kortet til sjåføren når du setter deg inn i bilen, for at systemet skal kunne sjekke at kortet blir godkjent. Hvis du hadde gjort det, så ville du nok spart deg for en kostbar omvei. Nå må jeg også nevne at jeg kjenner ikke til rutinene ved Vestfold taxi, jeg jobber i et taxiselskap på et annet sted. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Nei han Taxi sjåføren sa at hvis det er under 1000 kr så må de ringe inn og få en bekreftelse på et eller annet. Mindre en det så hadde det vært mellom meg og Visa. Visa Electron er et vanlig bankkort ja, men det SKAL ha mulighet til og fungere som Visa når det er nødvendig, feks på flyplasser o.l. hvor man må skrive under istede for og taste kode. Han spurte meg jo heller ikke om jeg skulle betale kort eller kontant så jeg ante jo ikke om jeg skulle gi kortet før eller etter. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Visa Electron er et vanlig bankkort ja, men det SKAL ha mulighet til og fungere som Visa når det er nødvendig, feks på flyplasser o.l. hvor man må skrive under istede for og taste kode. Nei, Electron fungerer bare i det som så fint kalles for "online-terminaler" - det vil si terminaler som har direkte tilknytning til VISA. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Visa Electron er et vanlig bankkort ja, men det SKAL ha mulighet til og fungere som Visa når det er nødvendig, feks på flyplasser o.l. hvor man må skrive under istede for og taste kode. Nei, Electron fungerer bare i det som så fint kalles for "online-terminaler" - det vil si terminaler som har direkte tilknytning til VISA. Det fungerte om bord i et fly, som var en offline-terminal. Som de så fint sa "Det blir trekt når vi har landet". Klarte til og med og komme i minus etter den fly turen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Har selv jobbet på en stor taxisentral og slike spørsmål kommer daglig. Det står i takstreglementet at kunden er ansvarlig for oppgjør, og ved evt bankkort feil eller feil kort er det kunden som må dekke sjåførens ekstratid. Helt normalt, og slik det bør være. Så ville jeg klaget på telefonen du tok til sentralen, og er det vestfold taxi ligger samtalen du hadde lagret på Carl Berner i Oslo og kan enkelt finnes frem igjen. Har de opplyst feil informasjon til deg, er jeg sikker på du får disse refundert. Endret 16. desember 2009 av archongamer Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Har selv jobbet på en stor taxisentral og slike spørsmål kommer daglig.Det står i takstreglementet at kunden er ansvarlig for oppgjør, og ved evt bankkort feil eller feil kort er det kunden som må dekke sjåførens ekstratid. Helt normalt, og slik det bør være. Så ville jeg klaget på telefonen du tok til sentralen, og er det vestfold taxi ligger samtalen du hadde lagret på Carl Berner i Oslo og kan enkelt finnes frem igjen. Har de opplyst feil informasjon til deg, er jeg sikker på du får disse refundert. Takk, da kontakter jeg dem imorgen og håper på det beste Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 IANAL men er ikke dette brudd på avtale? MTP formfrihet så har jo taxiselskapet brutt avtalen og må derfor kunne holdes ansvarlige for eventuelle omkostnader? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå