tom2912 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hva er egentlig forskjellen mellom en klassisk og en akustisk gitar? Vet noen om en bra musikkbutikk rundt Oslo S som selger gitarer og annet utstyr? Lenke til kommentar
orie Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Klassisk og akkustisk er vel det samme...? Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Nei. Klassiske gitarer er gitarer med nylonstrenger mens akustiske er med stålstrenger. Og det er ikke bare strengene det er forskjell på. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Klassisk gitar er vel også akustisk, så de korrekte begrepene blir vel nylonstrenger/klassisk gitar og stålstrenger/westerngitar. Men tilbake til OP. Klassisk gitar har nylonstrenger og er nok litt lettere å spille på til å begynne med. Halsen er ofte bredere, men det er sjelden cutaway på kroppen så det er vanskeligere å komme til de lysere båndene. Western-gitar har stålstrenger og kan være litt hardere på fingrene for en nybegynner. Halsen kan være smalere, men kommer i alle mulige fasonger. Man kan få cutaway og dermed ha lettere tilgang til de lyse båndene. Rundt Oslo S er vel Myhrbråten som ligger i lybekkergata bak Oslo city. Ellers har man Riff og musikkbørsen i kongens gate, imerslund i skippergata, og imerslund nederst i trondheimsveien, der har de nok størst utvalg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Imerslund i skippergata er nedlagt. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Imerslund i skippergata er nedlagt. ja der kan du se hvor mye jeg følger med.... det er vel til og med en god stund siden, om jeg ikke husker feil hehe... så ikke gå dit.... Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 De holder på enda, men har vell flytta kansje? Mener jeg var der da jeg så etter em ny gitar. Kansje jeg tuller helt nå :S Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 De flyttet hele lageret fra skippergata til trondheimsgata Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Var vell noe sånt :s Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 ah husker i gamle dager,i skippergata hadde man imerslund, så carvin på andre siden av gata, og Guitar workshop i bakgården til carvin.... akk akk det var tider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå