bujkster Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Har satt opp en nettverksskriver men vet ikke hvordan jeg skal dele den til de andre klientene. kjører Win2k og XP som klienter noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 finner du den i printers & faxes på en av maskinene? edit: litt sent på kvelden. Med nettverksskriver så mener du såklart ikke å dele en vanlig skriver... Sorry :oops: Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva mener du med nettverksskriver? Har den eget nettverkskort med egen IP eller går den via printserver/router? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Litt mer våken nå... Du skal vel strengt tatt bare legge til en ny nettverksskriver, enten det er en med eget nettverkskort, en på printserver eller en som er koblet til en annen maskin i nettverket. Prøvd å bruke veiviseren for å legge til skrivere? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Nå har jeg aldri testet med hvordan man legger til en lokalt tilkoplet og delt skriver, men hvis skriveren har en egen IP adresse så er det jo veldig enkelt. Legg til Lokal skriver, men fjern haken for Automatisk søk. Legg til ny port og velg Standard TCP/IP. Tast så inn IP adressen på skriveren eller printserver/router. Velg så hva slags Device du kopler opp med og velg deretter skrivertypen. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
bujkster Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 har lagt den til som spirrevipp sa, men det er ikke det som er problemet, problemet er at jeg klarer ikke å få de andre klientene til å bruke nettverksprinteren... Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Kan du pinge IP adressen til printeren da? Lenke til kommentar
bujkster Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 ja for pinga den! Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Kan du ha valgt feil Device da? Husker at Lexmark har noe spesielle greier der og noen HP printservere som skal ha noe SW installert. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Alle produsenter har sine egne merkelige metoder og legge inn skrivere på. Sjekk hjemmesida til produsenten eller gjør et bedre forsøk her med faktisk å legge ut info om skriveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå