Gå til innhold

Spørsmål angående nett via strømnettet og Switch.

N1ko

Anbefalte innlegg

Ser nå at Komplett har salg på en Devolo AVeasy som gjør at man får internett gjennom strømmnettet, Men såvidt jeg har forstått, så kan man bare putte en internett ledning inn i det adapteret, men jeg må ha internett på Xboxen og Pcen, og gjerne flere ting. Men hvordan splitter man da nettet? Må man bruke en såkalt ting kalt en Switch?

Så hvis jeg har forstått rett, så kobler man en internettnedning fra AVEasy adapteret i switchen, som da gjør at man kan splitte internettet til flere enheter. Stemmer dette, og isåfall er alt jeg trenger en SLIK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du trenger er en router, noe du kanskje har fra før, eller kanskje får innebygd i modem. Da setter du routeren i ene enden hvor modemet er koblet til med kabel til boksen som kobles til strømnettet, så på den andre dingsen du setter i strømnettet setter du en switch og kobler til PCen og Xboxen til switchen.

Lenke til kommentar

ja, ruter og alt det andre har ejg fra før av, jeg har allerede trådløst nett, men det er så dårlig. Så man trenger en switch for å dele nettet til to eller flere enheter, og evt. gjøre slik at jeg får tilgang til filene på pcen med Xboxen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...