Gå til innhold

krenket av character names?

Anbefalte innlegg

hvorfor blir visse folk krenket/fornærmet av character navn i mmorpg's?

jeg personlig har kalt meg alt mulig, men aldri har noen sagt eller gjort noe mot meg pga navnet på charactern min. er en liten diskusjon på mmorpg.com om dette serru.

noen som har noen forklaringer?

mvh

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler ikke om noe sånt.

Men det er fordi spillselskapet skal sikre seg mot å bli saksøkt. Og ja det finnes folk som kan saksøke noe for noe sånt. Og fordi da kan de ta en lavere aldersgrense. I wow hadde dem banne filter (som du kunne velge å slå av eller på). Men du kan ikke filtrer bort navn hvis du skjønner.

Og ikke ta religion så veldig lett. Bare se tilbake når en dansk avis trykket tegning av mohammed.

Lenke til kommentar
Folk som irriterer seg over andre sine navn og føler seg krenket av det har altfor lite å gjøre.

Greia er vel at så mange som mulig skal føle seg velkomne. Hvis folk kan kalle seg "XiansMustDie" eller "IHateGayPeople" osv så blir det rett og slett mer trasig å spille. Unødvendig. Synes folk kan prøve å finne seg navn som passer i spilluniverset og la komi-navnene ligge (det er morsomt i ca. 5 sekunder)

Lenke til kommentar

Det tar to for å lage trøbbel.

Det er ein del som flyg i flint for bageteller, muhammed-karikaturene viste tydeleg at det er ein del som ikkje heilt er på topp.

Det som bør unngås på internasjonale server

Rasistiske nick, Nick som forbindes med negative handlinger.

Når nokon greier å vere så idiot å kalle seg Hitler og liknande på ein public server så er det fatisk så hjernedødt at det er meir idiotisk enn Mohammedbråket.

Det som gjer nick så vanskeleg er at ord som ikkje har noko meining i Østen kan ha ei veldig negativ meining i vesten og vica versa.

Svastikaen er eit godt eksempel på dette.

I asisatisk (Hindusistisk?) kultur er det eit gamalt religiøst tegn , mens i vesten er det knytta svært negative assosiasjoner til det symbolet.

Lenke til kommentar
Folk som irriterer seg over andre sine navn og føler seg krenket av det har altfor lite å gjøre.

Greia er vel at så mange som mulig skal føle seg velkomne. Hvis folk kan kalle seg "XiansMustDie" eller "IHateGayPeople" osv så blir det rett og slett mer trasig å spille. Unødvendig. Synes folk kan prøve å finne seg navn som passer i spilluniverset og la komi-navnene ligge (det er morsomt i ca. 5 sekunder)

Når det gjelder slike navn er jeg nok enig, det går med på slike andre navn som han nevnet i førsteposten ^^

Lenke til kommentar

Jeg spilte City of Heroes en stund og lagde en vampyr-dame kalt Lady Nightstalker. Det tok ikke lang tid før en fjott begynte å klage og sa jeg hadde stjålet navnet hans. Dette var ca en time ut i spillet, lenge før jeg hadde møtt noen som helst med det navnet. Han igjen hadde et helt annet navn. Det ble en del krangling før jeg ignorerte ham, men da dukket han opp med en ny karakter. Etter fire, fem karakterer gav jeg opp og kontaktet GM, og de sa de skulle ta en prat med ham. Hørte aldri noe mer fra verken ham eller GM. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tenker bare at det må være flere en Josef som bærer etternavnet fritzl. Skal alle med det etternavnet bli straffet fordi det var en syk person med det? Hvor fort blir du sikkert ikke banna om du bruker fritzl som nick uavhengig om det er etternavnet ditt eller ikke. Folk må roe seg litt. Det er bare et navn. Nick som "ihatelesbians" eller lignende kan jeg dog vise forståelse for at ikke blir godtatt.

Lenke til kommentar

I gamle dager var det ofte folk som prøvde å stjele guildnavnet, og magiker-navnene til folka i min guild på ett koreansk tekst-basert rollespill, ved hver oppstart av hver sesong, så vi måtte drepe dem, slik at vi fikk våre navn. :-/

Var som oftest fillipinere som misslikte oss, etter masse kriging.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...