Muriazen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei, jeg ønsker og gå opp i vekt samt bygge muskler og trenger alle de råd jeg kan få. feks. kosthold, treningsmegde (til og begynne med) og trening (type og muskler). Jeg er ganske høy og tynn (noe jeg ikke er noe særlig fornøyd med) men som jeg vet så er det vanskelig og gjøre noe med høyden, men tenkte at hvis jeg fikk trent litt så det kanskje litt mere "normalt" ut, med tanke på kropp i forhold til høyde, også vil jeg jo veldig gjerne imponere kjæresten litt. Litt praktisk info: Alder: 17 (fyller 18 i April) Høyde: ca 195cm Vekt: 70-75kg (går veldig opp og ned, men har ligget på ca 73kg i det siste) Kosthold: Veldig variert og INGEN TING og skryte av. spiser sjeldent frokost, noe jeg vet er dumt, og det er noe jeg ønsker og snu på, videre så pleier det ikke bli stort annet en kanskje en bolle-pose og en brus el. før jeg spiser middag i 4-tiden. Middagen er stort sett veldig variert siden jeg fortsatt bor hjemme og ikke har så mye kontroll på hva som blir servert. Annet enn dette så er det ikke stort annet enn småsnop ol. som går ned og gjerne et par kopper te (med litt for mye sukker). Ved mindre jeg skal på jobb, noe som ofte blir rund 3-4 ganger i uken, da er jeg nødt til å ha noen rundstykker med bananer el. for og holde ut. JA, jeg fortjener STORE mengder "kjeft" for kostholdet mitt, men kan dere være så snille og hjelpe meg i gang med tips til både kosthold OG trening?! Takker på forhånd for ALLE svar Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg er helt lik deg... bare at jeg veier 75 og er 185 da, men uansett, jeg spiste det samme, akkurat helt likt. Begynte så vidt med Musli cornflakes greier, og føler allerede at jeg kan banke en bjørn. lol Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Vil også gjerne legge til at hvis noen har tips om kosttilskudd jeg burde begynne på for å få "raskere resultater" eller bare for å greiere kontroll på kostholdet mitt så er jeg VELDIG åpen Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Virkar som om du allereie veit kva problemet er, kvifor ikkje berre gå igang og få orden på det? Ta sikte på å få i deg 5-6 måltid om dagen. Ang. trening: sjå signatur. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Få igang kostholdet ditt, skal man bygge muskler må man spise rein mat og være i kalorioverskudd. Høyde VS Vekt er 72-kg to 95-kg. Er du aktiv mindre enn en time dagen skal du ligge på ca 3500kcal Er du ca aktiv 1 time hver dag skal du ligge på rundt 4000kcal. Som Hvalder sa, ser ut som du vet hva problemmet er. Det er bare å sette igang. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Som du selv kanskje forstår, så trenger du først og fremst å spise mye mer! Hvis du vil trene for å få muskeløkning så må du spise ENDA mer. Det betyr at du alltid må ha et lager av mat hjemme som inneholder masse proteiner. Hver gang du spiser så ambefaler jeg deg å spise proteinholdig mat, og få i deg like mange karbohydrater som proteiner. Prøv å få i deg rundt 150 gram proteiner hver dag! Ikke vær redd for å spise mat med mye fett, keyword:MYE-KJØTT! Til å begynne med så burde du ikke jogge. Tren enkle styrkeøvelser (Rygg, bryst, armer, lår og legger) og husk å øk vekt hver gang du trener for å merke fremgang. 1 time før hver treningsøkt bør du få i deg masse karbohydrater. Under trening kan du gjerne spise en banan eller to. Etter trening må du få i deg 2 bananer hvertfall, og få i deg evt en proteinshake før det har gått 10 minutter etter du er ferdig å trene. Før det har gått en time etter trening så må du få i deg et skikkelig måltid (keyword PROTEINER) Pasta og kylling, egg osv er veldig bra! Men viktigst av alt! SPIS så mye du kan. Du er ung og du vokser, så du forbrenner mye. Jo mer du spiser jo enklere blir det å legge på seg både muskler OG fett. Hver gang du får lyst på snop, gå og ta deg en banan istedenfor! Det hjelper! lykke til Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Husk at man bare trenger 200kcal i + for å bygge. Problemet her er å komme opp til det normale veirker det som. Har du konstant vekt nå og begynner å trene, dvs legger til noe nytt så trenger du de kcal treningen bruker + 200. Sansynligvis 500kcal mer pr dag om treningen er en ny atributt i livet og vekten er konstant nå. Du kan for all del bulke i 4000kcal pr dag men da kan du se frem til 3 mnd slanking pr år. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Husk at man bare trenger 200kcal i + for å bygge.Problemet her er å komme opp til det normale veirker det som. Har du konstant vekt nå og begynner å trene, dvs legger til noe nytt så trenger du de kcal treningen bruker + 200. Sansynligvis 500kcal mer pr dag om treningen er en ny atributt i livet og vekten er konstant nå. Du kan for all del bulke i 4000kcal pr dag men da kan du se frem til 3 mnd slanking pr år. Jeg tror virkelig ikke det er så viktig for han å passe på kcal han får i seg. Han bør bare konse på å legge på seg i muskler og fett, så det er viktig å få i seg så mye at du går i overskudd Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Hvis man vil øke kroppsmassen i fett ja. Og når dette tilslutt må slankes bort så mister man tid og masse og er der man startet igjen. Endret 1. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå