Gå til innhold

hvordan spiller dere shooter spill på konsoll?

olsen_1

Anbefalte innlegg

hei,

tror dette faller inn under kategorien dumt spørsmål, men jeg prøvde nettopp en shooted demo lastet ned fra psn, var ganske kul, men jeg ble fort plaget med at jeg ble knerta mens jeg prøvde å stille inn sikte for å treffe. om jeg fikk det til, så flytta npc'en seg og måtte knøvle sikte til på nytt.

tror ikke det er denne måten å spille på, men for å være tarzan og løpe inn på kloss hold så må jo alt være innstilt på extra easy :p

uansett om noen har noen bra tips på l2p shooter, plix gif :p

mange spill som ser ganske råe ut som for exempel jeg kjøpte fallout 3 for 500 kroner men dumpa det fordi jeg fikk nettopp dette problemet :p

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første trenger du ikke å gi fienden en "STOOOR KLEEEEM" teletubby-style. Begynn å skyte så fort siktet er nær fienden, og bruk tid til å fininstille siden. Tillat deg litt mer spray, og bruk både sikte- og styrespaken hvis du må snu deg fort (skulle gjelde de aller fleste FPS).

Lenke til kommentar

Det funker fint med litt tilvenning, men det føles tregt og unøyaktig ut i forhold til på PC. Det eneste som virkelig funker på konsoll etter min mening er Third Person Shooters, som Uncharted.

Fallout 3 er forresten ganske tung på auto aim og har også V.A.T.S., så det burde da være ganske konsollvennlig?

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Begyn på easy.. når jeg fikk ps3 hadde jeg aldri spillt fps med stikke før.. Måtte spille gjennom Restistance 1 på easy(sjelden jeg velger annet et hard/veryhard på pc).. hver gang jeg skulle ta en fiende stillte jeg siktet inn i passe høyde, deretter strafet jeg til jeg hadde fienden i siktet og fyrte av.. var helt grusomt..

2-3 fps spill senere fikk jeg taket på det og det føles nå nesten like greit som å spille med mus, helt der kommer det jo aldri så klart. Trening er altså stikkordet, og ikke skam deg over å begynne på easy :)

Lenke til kommentar

Det her er jo rett og slett en øvingssak, noe som burde si seg selv..

Første gang du plukker opp en gitar så eier du neppe fordi det krever visse motorikkferdigheter. Overgang fra tastatur/mus til stikker er jo samme greia.

MW2 på konsoll er jo godt eksempel på dette, er mange som er helt villt gode til å sikte med stikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...