Gå til innhold

SLI/Crossfire eller ikke?

Jezpoz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger å bestemme meg snart.. jeg har akkurat tatt over en gamer pc av broren min.

Jeg har tenkt å kjøpe nytt skjermkort, det jeg har nå er XFX 8800 GT.

OG jeg lurer på skal jeg ta SLI med 'GeForce GTS 250' (1.000kr x 2) eller skal jeg kjøpe ET kort til den samme prisen av de to? Eller ta Crossfire med noen lignende ATI kort?

Jeg får ikke bestemt men... jeg gamer ganske mye så jeg må ha ganske bra skjermkort.

SKRIV DERES MENING... :p så ingen misforstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du først må kontrollere er hva slags Hovedkort som er i PCen.

Til nå er et kun socket 1366 (Core i7) og socket 1156 (Core i5) som har støtte for både SLi og Crossfire, alle andre Hovedkort har enten SLi eller Crossfire støtte. På de andre Hovedkortene er det mest vanlig med Crossfire støtte.

Når det gjelder skjermkort til Gaming, ville jeg heller valgt et skjermkort til rundt 2000 kroner, enn to skjermkort til 1000 kroner hver. Eksempelvis ville jeg valgt et Radeon HD 5850 skjermkort over to GTS 250 skjermkort.

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å kjøpe et nytt ATI kort (f.eks 5850 som nevnt) og så bruke 8800 GT som PhysX kort i tilegg :)

Sleipingene nVidia har sperret, slik at det ikke lenger er mulig å kjøre et ATI kort og et nVidia kort som PhysX.

http://www.3dgameman.com/news/2009/09/25/n...ti-card-present

Du kan godt muligens bruke eldre driver. Men jeg ser det som et utrolig irritasjonsmoment å ikke kunne oppgradere driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...