Delvis Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Er denne banken ( eller hva det egentlig er) et pålitelig og greit sted å plassere penger? Nordax Finans Hvordan kan de ha så mye høyere renter enn andre. Er det en bakside ved det? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Ser ut som en grei konto bortsett fra at du må sende inn skriftlig skjema for å kunne ta ut penger. Grei hvis du skal ha en konto du nesten kun setter penger inn på med andre ord. Endret 15. desember 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er denne banken ( eller hva det egentlig er) et pålitelig og greit sted å plassere penger? Nordax Finans Hvordan kan de ha så mye høyere renter enn andre. Er det en bakside ved det? Nordax finans har blitt diskutert i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1156290 De har nok så høy rente for å kapre kunder her i Norge, hvor lenge de kommer til å ha det er et annet spørsmål, men noen måneder kommer det nok iallfall til å vare. Jeg personlig kommer nok til å drøye litt med å opprette konto her, fordi jeg frykter komplikasjoner om dette foretaket kommer i likviditetsproblemer. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg har valgt og putte pengene min hos Nordax Finans. Om de skulle gå konkurs så får jeg pengene tilbake av Den statlige svenske innskuddsgarantien. Det er selvfølgelig en risiko inne i bilde her, men synes den er liten i forhold til renten på 4.5% (1.6% høyere enn sparesmart.no). Når de kommer under Sparesmart eller YaBank sin rente kommer jeg til å avslutte kontoen. Edit: For svenske kunder har de 2.6%. Er nok ikke lenge før renten er det samme for norske kunder tenker jeg. Endret 16. desember 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå