Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?

Anbefalte innlegg

Men spør deg selv om hvilket av de to eksemplene du helst ville likt å sett som gjennomsnittsnordmannen om 100 år.

Jeg har spurt meg selv, og svaret var enkelt: Det bryr meg ikke. Hvis mine sønner velger seg en mørkhudet kjæreste så er det greit for meg, så lenge de behandler dem pent og ellers er glad i hverandre. Om mine barnebarn gjør det samme, og mine oldebarn etter dem, så er det greit også. Om hele Norge er sjokoladebrune om 100 år så synes jeg det er helt greit. jeg er så allikevel død og begravet. Og om jeg skulle være en av de som ble født om hundre år så ville jeg vel antagelig være sjokoladebrun jeg også...

Selvfølgelig er det greit. Jeg har hatt mørkhudede familiemedlemmer i fortiden jeg også. Men likevel, synes du ikke engang at det er litt synd at vår egenart som nordboere skal dø ut og som følge gjøre vår verden til et mindre biologisk mangfoldig sted?

Om alle mennesker på jorden om 300 år ligner på Barack Obama, synes jeg det ville vært et stort tap for menneskeheten og vår planet. Ikke fordi jeg ikke synes Barack er en kjekk og pen mann, men fordi vi ville mistet vår arts mangfold og gjort planeten vår til et enda fattigere sted å bo.

Når det er snakk om isbjørner, tigre og ulver, tar man det som en selvfølge at alle ønsker at de skal bevares. Men når det snakkes om menneskeraser, er det omtrent umulig å vise det samme ønsket uten å bli stemplet som rasistisk og irrasjonell.

Klarte ikke gi meg, for det her var skikkelig skikkelig teit. Ja, TEIT! "Spør deg selv hvem du helst ville likt som gjennomsnittsnordmannen..." <--- jibus... Er du seriøs?

Teit? Fordi jeg verdsetter estetiske fordeler?

Uansett hvilket svar du får vil du kunne si noe imot. Den hvite; ja hva var det jeg sa. Den svarte; ja særlig, negerelsker, du tar feil.

Nei, det var et ærlig spørsmål og jeg forventet et ærlig svar. Jeg har full forståelse for at enkelte mennesker foretrekker mørkudede mennesker, dog har jeg en sterk anelse om at disse er meget få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem som er farlige er ekstremister. få utleniger klarer og inntrigere seg.

Jeg opplever hver dag på jobben at dem bruker sønnen/dattern til og snakke for seg. vi har ikke kontroll rett og slett.

Stter vi ikke strengere grenser og regler så er det ikke lenge til vi våkner av jalla kirke kl 5.00 om morgen hver dag.

Lenke til kommentar
få utleniger klarer og inntrigere seg.

Feilaktig påstand.

Og utifra innlegget ditt virker det som at du også har hatt problemer med å beherske det norske språk.

Kansje h*n er en gang i tiden selv var kvoteflykning. I så fall tviler jeg på at h*n støtter dette innvandrings sirkuset vi har her til lands, i og med at dette skaper fordommer og hat blant majoritetene.

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det greit. Jeg har hatt mørkhudede familiemedlemmer i fortiden jeg også. Men likevel, synes du ikke engang at det er litt synd at vår egenart som nordboere skal dø ut og som følge gjøre vår verden til et mindre biologisk mangfoldig sted?

Nei, jeg synes ikke det er synd. Ikke så lenge det som følger etter er likeverdig for alle formål. Det er synd om vi tar et kulturelt tilbakesteg, men det er en annen sak.

Om alle mennesker på jorden om 300 år ligner på Barack Obama, synes jeg det ville vært et stort tap for menneskeheten og vår planet. Ikke fordi jeg ikke synes Barack er en kjekk og pen mann, men fordi vi ville mistet vår arts mangfold og gjort planeten vår til et enda fattigere sted å bo.

Hadde kanskje blitt mindre rasisme slik?

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er en villet politikk.

De etnisk norske skal erstattes, helst med muslimer. For nasjonalstatene skal nedbrytes og landenes egen kultur skal brytes ned og erstattes. Vestens kultur og rikdom skal ødelegges.

Det er dette politikerne jobber for, og sentralt i dette arbeidet står islam og muslimer.

Derfor er det bla skapt en ny definisjon på rasisme, nemlig at en "rasist" er en som kritiserer islam,eller en muslim. Og ordet "islamofobi" er oppfunnet i den hensikt å henge ut slike personer som kritserer islam.

Av denne grunn lages det også lover som sier at det er forbudt å kritisere islam.

1. Jan 2008 vedtok FN en resolusjon som sier at det er ulovlig å kritisere islam, og denne ble vedtatt som lov i nederland 21 jan 2009, men flere land vil nok følge etter hvert. I mange land er det jo allerede i praksis fobudt å kritisere islam.

Brigitte Bardot ble i 2008 dømt til å betale 15000 euro i bot for å ha kritisert muslimer.

Lenke til kommentar
Denne negative innstillingen til innvandrere er noe folk virkelig burde bekymre seg for.

Vi er alle mennesker på jorda og burde ikke gå rundt og være redde for at mennesker med en annen kultur skal "ta over" Norge. Kultur er noe som hele tida er i forandring, enten man liker det eller ikke. Det å bygge en mur rundt seg selv i frykt for å miste kulturen sin kan være farlig.

Vi har valget mellom å enten ønske disse "innvandrerne" velkommen inn til landet vårt og utveksle kulturer, tradisjoner, tro og alt det der og skape et samfunn hvor det beste fra alle kulturer blir videreført. Eller vi kan bygge murer og dyrke de kulturelle forskjellene landene imellom. Noe som historien har vist oss at til slutt vill resultere i konflikter og tilslutt krig. Å gå baklengs inn i fremmtida på den måten er veldig farlig, spessielt fordi våre kunnskaper har økt, dermed også muligheten til å skape større og farligere våpen.

Jeg sier forèn folket! Gi alle like rettigheter! Og riv ned alle murer!

Amen.

Fantastisk svar! Den absolutt fineste posten, uavhengig av om idéen er gjennomførbar eller ikke.

Nå har jeg klart å lese meg gjennom hele tråden, og det er veldig interessant å se hvilken vending diskusjonen har tatt. Etter å ha fått grundig gjennomgått det opprinnelige temaet innvandring/utvandring, ser det ut til at diskusjonen nå omhandler genetikk. Uansett - veldig lærerikt å lese hele tråden!

Angående temaet som nå diskuteres, skjønner jeg ikke helt ønskene om å begrense blanding av raser. Jeg trodde nazistene understreket følgene av en sånn tankegang grundig nok. At vi formerer oss på tvers av landegrenser, gjør oss dessuten sterkere og mer overlevelsesdyktige. Jeg er ikke helt sikker, men kalles det ikke genetisk mangfold?

Interessen for å "beholde rasers særpreg" er uforståelig for meg. Jeg siterer flere tidligere poster når jeg hevder at dette ikke kommer til å påvirke oss. Det vil ikke en gang påvirke våre barnebarn vesentlig i det store bildet. Om flere hundre år vil vi kanskje ha mistet noen blondiner, men hva har det å si? Vi vil fremdeles finne særpreg hos hvert enkelt menneske på samme måte som vi gjør idag. La oss bare håpe at menneskerasen overlever lenge nok til å se en slik utvikling.

Lenke til kommentar
Baltazar94; Nå er der forøvrig kun 84.000 registrerte muslimer i muslimsk tro i Norge. Så dine bekymringer for at muslimer skal bli flertall krever mellom 5-6 millioner flere muslimer enn hva det er i dag. :nei:

Det er ikke nødvendig. For kun flertall på stortinget samt ledende stillinger i byråkratiet er nødvendig. Og det er de allerede i ferd med å oppnå, ikke minst takket være naive sosialister, som jo faktisk utgjør en del av det flertallet muslimene trenger for å ta over.

Og når muslimene tar over, og har oppnådd flertall på stortinget, så gjør de som de vil. Og da er det omtrent 100 % sikkert at de vil ikke ta noe hensyn til det flertallet i folket som ikke er muslimer.

Når de har flertall på stortinget, så er det også en smal sak å undertrykke eller kvitte seg med dem som ikke er muslimer, samt å fikse et muslimsk flertall i folket.

Og da er det en mager trøst å tenke på at det er alle ateistene og sosialistene som nå støtter islam, som vil bli fjernet først, og som antakelig vil få valget om å konvertere til islam eller dø.

Lenke til kommentar
Antar at noen har sett for mye på konspirasjonsteorier/filmer i det siste... :p

Det er de mest ekstreme muslimene politikerne samarbeider med, og det blir antakelig den ekstreme Wahhabismen som saudiarabia følger, som blir å overta i Norge og Europa siden det er saudiarabia som finansierer moskeer over hele Europa og i Norge.

Og når det kommer så langt at muslimene overtar i Norge, så må også de mer sekulære muslimene i Norge skjerpe seg og følge opp for ikke å bli behandlet som frafalne muslimer.

islams lov tillater heller ikke ateister av noen sort. Kun kristne og jøder kan få lov til å leve som dhimmier i islamske samfunn ifølge islams lov. Historisk så har imidlertid også hinduer blitt tolerert og fått lov til å leve som dhimmier i India under islam.

I saudiarabia under Wahhabismen er det imidlertid slik at bare muslimer kan få bo fast der, og det er forbud mot andre religioner.

Lenke til kommentar
Vi ser stadig flere innvandrere flytter til Oslo og bosetter seg i deler av Oslo som innehar mange innvandrere allerede. Hva bør vi gjøre med dette, om noe? Er dette greit, eller hemmer dette god integrering og deltagelse? Jeg mener hvor integrerende er det å kun la barnet snakke med barn av samme status og ikke nordmenn, eller å aldri ta del i Norge på annet vis en å bo her?

Bør vi nå sette ned foten for innvandrere som ikke vil integrere seg, eller er det brudd på privatlivets fred og ikke akseptabelt? Tjener det ikke innvandrere like mye selv å la seg integrere i Norge?

Det er for sent. Oslo øst og sentrum øst er solgt. Innvandrerne har overtaket og er snart i flertall dvs. over 50% i en rekke bydeler.

osloX17_1202378056_1202378071.jpg

Oslo 01.01.2008

Befolkning 560 484 (innvandrere 139 860) = 25%

Oslo 01.01.2009

Befolkning 575 500 (innvandrere 152 100) = 26%

Om +/- 20 år er flertallet i Oslo innvandrere

fig6-2.gif

fig1-utvikling.gif

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Hva med Norge som kun har hatt sin uavhenighet i 100 år?

:tease:

Vi har ikke vært kolonisert, eller vært offer for slavehandel. Vi har ikke en lik historie I DET HELE TATT... ELENDIG sammenligning med andre ord.

Endret av livstidsn00b
Lenke til kommentar

Ja, det er vanskelig å finne en gyldig sammenligning, vi er jo hvite nordboere trossalt og våre overgripere var hvite, det er jo ikke som om dette landet har verdens minste vekstperiode og kaldt klima eller noe som krever planlegging for å overleve.

Rase er bare en sosial konstruksjon det, form på skjellet og adferd er bare illusjoner.

Og den hvite mann er en parasitt på den brune manns legeme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...