Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Små morforlogiske forskjeller der altså...
Ja, ville ikke kjent stor forskjell i mørket...

Hvis man ser bort fra at de befinner seg på de fullstendig motsatte sidene av hverandre i fargespekteret, tror jeg du fortsatt ville kjent forskjell på hårtekstur, lepper, nese, kjeveparti og generell ansiktsform.

 

Jeg kan forstå at du lever etter et livssyn hvor alle er likeverdige og ingen er bedre enn andre og alt det der. Men spør deg selv om hvilket av de to eksemplene du helst ville likt å sett som gjennomsnittsnordmannen om 100 år.

Lenke til kommentar
Små morforlogiske forskjeller der altså...
Ja, ville ikke kjent stor forskjell i mørket...

Hvis man ser bort fra at de befinner seg på de fullstendig motsatte sidene av hverandre i fargespekteret, tror jeg du fortsatt ville kjent forskjell på hårtekstur, lepper, nese, kjeveparti og generell ansiktsform.

 

Jeg kan forstå at du lever etter et livssyn hvor alle er likeverdige og ingen er bedre enn andre og alt det der. Men spør deg selv om hvilket av de to eksemplene du helst ville likt å sett som gjennomsnittsnordmannen om 100 år.

 

 

Klarte ikke gi meg, for det her var skikkelig skikkelig teit. Ja, TEIT! "Spør deg selv hvem du helst ville likt som gjennomsnittsnordmannen..." <--- jibus... Er du seriøs? Uansett hvilket svar du får vil du kunne si noe imot. Den hvite; ja hva var det jeg sa. Den svarte; ja særlig, negerelsker, du tar feil.

 

Pappan min er forsåvidt mye sterkere enn pappaen din 793, så bare pass deg!

 

Hvis noen har sett hvor det ble av den "seriøse" posten det her var, ta kontakt!

Lenke til kommentar
Man kan jo se hvilken behandlig hvite som har bosatt seg i Afrika har fått, den samme behandlingen venter oss om de skulle bli i flertall her.

For ikke å snakke om hvilken behandling de innfødte har fått av hvite som bosatte seg i Afrika, eller hvilken behandling de hvite ga de fargede der de var i flertall, for eksempel i USA...

 

Jeg tror ikke den ene hudfargen borger for bedre behandling enn den andre i slike situasjoner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Men spør deg selv om hvilket av de to eksemplene du helst ville likt å sett som gjennomsnittsnordmannen om 100 år.

Jeg har spurt meg selv, og svaret var enkelt: Det bryr meg ikke. Hvis mine sønner velger seg en mørkhudet kjæreste så er det greit for meg, så lenge de behandler dem pent og ellers er glad i hverandre. Om mine barnebarn gjør det samme, og mine oldebarn etter dem, så er det greit også. Om hele Norge er sjokoladebrune om 100 år så synes jeg det er helt greit. jeg er så allikevel død og begravet. Og om jeg skulle være en av de som ble født om hundre år så ville jeg vel antagelig være sjokoladebrun jeg også...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Man kan jo se hvilken behandlig hvite som har bosatt seg i Afrika har fått, den samme behandlingen venter oss om de skulle bli i flertall her.

 

Hm...

 

Veit ikke helt hvor langt du har kommet i utdannelsen din, men jeg lærte om noe som het kolonitiden på skolen, og da var det vel "oss" (Europeere) som kom og voldtok flere kontinenter hardt og lenge for egen vinnings skyld. Når det ikke var greit lenger dro vi bare. Tror kanskje behandlingen av hvite i enkelte regioner i Afrika (har hørt at Afrika ikke er et land men et ganske differensiert kontinent som er svææææært) KAN a sammenheng med en flere hundreårig utnyttelse av landet de hadde før "vi" kom og tok det....

 

Ikke for å virke kjip eller noe, men faren for slike scenarioer virker ganske fjern.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Logikken er altså følgende, siden enkelte vestlige land hadde kolonier så skal våre døtre voldtas, våre sønner ranes og våre eldre nedprioriteres.

 

Rase er mere enn hud.

 

I Amerika så er svarte 13% av befolkningen, men de står for 60% av kriminaliteten, en av grunnene til dette kan vel være fordi at det forventes at de skal oppføre seg og yte på samme måte som hvite.

 

Mao politisk korrekthet er det vi begge blør under.

 

Livstidsnoob: dette er ikke noe popularitetskonkurranse

 

Africa Addio / Farewell Africa (English subtitles) Her kan du se hva som skjedde når "vi" bare dro som du så fint kaller det.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Logikken er at du forsøker å gjøre poenger ut av situasjoner tatt fullstendig ut av sammenheng, og at det er en dårlig måte å forsøke å komme noen vei videre på.

 

Jeg stoler ikke på noe av det du legger frem som fakta, men for moro skyld sett at du har rett:

 

- De svarte som er kriminelle i USA som du omtaler er hovedsaklig av Afrikansk opprinnelse og forfedrene deres kom til USA som slaver. Etter frigjøringen og motstandsbevegelsen i 60 åra er fortsatt rasisme en stor del av amerikansk sosiale liv og arbeidsliv. Disse svarte du snakker om er offer for å være undertrykt og uten hjelp. Den siste utveien blir derfor penger tjent gjennom kriminalitet. Rasisme er derfor en stor del av problemet og det er de hvite som kan takke seg selv for utviklingen. Vi er problemet. Vi må endre oss.

 

Ved hjelp av forenklinger og generaliseringer har jeg nå lagt skylden på dine statistiske "data" hos de hvite. Vi har skylden.

 

Problemet er mye vanskeligere enn du vil at det skal være. Det er ikke de svarte i Afrika som er vanskelige og vi hvite i Norge eller resten av verden som er smarte.

 

En siste ting. Det å si "de svarte" eller "de hvite" og stille disse opp mot hverandre er lite gjennomtenkt. Det er like mye forskjeller i levemåter å tankesett hos disse gruppene som det tydeligvis er på deg og meg.

Lenke til kommentar

Ok, la oss for debattens skyld si at de svarte amerikanernes mangel på suksess skyldes undertrykkelse utført av den hvite mann, nå er det jo slik at svarte har mange organsisasjoner "over there" som skal fremme deres interesser som kompensasjon for en uheldig fortid, når har de i så fall kommet til det punktet at de har tilbakebetalt sin skyld? når kommer svarte til å yte på samme nivå som hvite og hva eksakt skal til for å nå det målet og hvorfor greier de ikke yte på samme nivå i dag på tross av alle fordeler de blir gitt?

 

Hva med andre kontinenter hvor de har hatt sin selvstendighet i lang tid uten innblanding av den hvite mann? disse burde jo i så fall kunne vise til noen resultater.

 

Rase og iq har en sammenheng.

Lenke til kommentar

"Tilbakebetalt sin skyld"? Skal de betale for at de er offer for fortsatt rasisme? Skal de betale for å ikke ha sjansene hvite brogerlige amerikanere har?

 

Til admin: Har jeg forstått det riktig når rasistiske ytringer er lov, men at angrep på person ikke er det? Bare sånn at jeg veit hva som er greit å skrive om folk her inne. Er det foreksempel greit for meg å skrive at utsagnet "rase og iq har en sammenheng" motbevises i akkurat det samme utsagnet?

Lenke til kommentar
Til admin: Har jeg forstått det riktig når rasistiske ytringer er lov, men at angrep på person ikke er det? Bare sånn at jeg veit hva som er greit å skrive om folk her inne. Er det foreksempel greit for meg å skrive at utsagnet "rase og iq har en sammenheng" motbevises i akkurat det samme utsagnet?

Alle slags ytringer er lov på dette forumet, så lenge de ikke er i strid med norsk lov eller våre retningslinjer. Nå er ikke jeg den rette til å forsvare §135a siden jeg er prinsipiell tilhenger av ytringsfrihet, men den gjelder i siste instans selvsagt her også.

 

Våre retningslinjer har imidlertid et klart forbud mot personangrep:

 

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

 

Det er for å forsvare debatten. Ikke meningene, de får folk forsvare selv, men deres mulighet for å ytre den.

 

Så er det selvsagt noen som ikke kan dy seg, i møtet med meninger de er rykende uenige i. De tar mannen istedet for ballen. Og uansett hvor "fortjent" jeg personlig måtte mene at det er, personlig heier jeg klart å tydelig på det ene laget her, da tar jeg dommerfløyta ut av lomma og blåser.

 

Dette prinsippet har jeg lært meg gjennom mange års forumbruk, siden mine alle første BBS-diskusjoner for 20 år siden. Tillater man personangrep i debatten, får man en debatt om person i stedet for sak. Det finnes mange steder på internett der man kan drive med denslags, min uttalte ambisjon er at dette skal være et av de stedene der sak står i fokus.

 

Til de som mener at noen meninger er hinsides logikk og moralsk forsvar: Jeg er helt enig. Men derfra til å trekke den slutning at det er noe virksom taktikk å prøve å tie dem ihjel er det knapt noen logisk kobling. Tvert om: Ekstremister trives best i lukkede forsamlinger der de kan dyrke sin martyrstatus. I dagslyset så går det som med trollet i sola...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
hva med f.eks Haiti som fikk sin uavheninghet for over 200 år siden og er et av verdens fattigste land, kan det kanskje ha noe med folket som bor der å gjøre?

 

Dette er igjen en grov forenkling av saksbildet fra din side. Haiti har vært rumpekjørt herfra til helvete av franskmenn, tyskere og ikke minst amerikanere fram til i dag. Du må sette deg inn i sakene du trekker frem som eksempler, eller fortsette å la være så jeg kan sable ned argumentene dine igjen og igjen. Link for lesning:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Haiti

 

God natt :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...