Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?

Anbefalte innlegg

Vi, nordmenn, mister vår identitet som folkeslag.
Jeg ser ingen som danser hallingdans og drikker geitemelk. Hva er identiteten vårs?

Se bilde side 5.

Kulturmessig skiller Norge og Skandinavia seg også fra resten av verden, og Europa, på områder som blant annet oppførsel og væremåte, hverdagstradisjoner, og selvfølgelig språk. Deler av den nordiske kulturen vår har selvfølgelig også blitt vasket ut med tida, noe jeg håper vi en dag vil finne tilbake til igjen.

Vasket ut, eller bare forandret seg? I mine øyne har nofrge samlet sett en bedre kultur per i dag enn vi hadde for en stund siden.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norges kultur var helt fin som den var, vi trenger overhodet ikke andre folkeslags kultur og ukultur tredd nedover hodene våre. Spar meg for politisk korrekthet, blindhet og naivitet.

Likte du norges kultur for feks 50 år siden? VI har større frihet i dag, homofile akspeteres i mye større grad, folk lar i større grad andre gjøre som de vil om de ikke plager resten av samfunnet. Jeg synes det er positive utviklinger i norsk kultur.

AtW

Lenke til kommentar
Dog burde man først og fremst se på hvem som har stått for de største vitenskapelig fremskrittene de siste 4-500 åra.

Skal vi se:

Før 5000 år siden var sivilisasjonens vugge i Mesopotamia, dagens Iran, med bystaten Babylon som verdens teknologiske, økonomiske og kulturelle senter. På denne tiden bodde det ”huleboere” og primitive i dagens Vest-Europa.

Før 4000 år siden ble sentret for sivilisasjon flyttet til dagens Egypt, og forble der i nærmest i 2000 år. I perioden var fremdeles Vest- Europa bebodd av ”huleboere”, nomader og primitive sivilisasjoner målt i forhold til datidens Egypt.

Før 2000 år siden ble sivilisasjonens sentrum, med alle de variabler som definerer et sivilisasjon sentrum, delt mellom den hellenistiske (avkom fra den minoiske og mykenske kulturen) og persiske sivilisasjonen, den første basert rundt Egeerhavet, den andre basert rundt dagens Iran. Noen av de mest fremdragende filosofer stammer fra disse kulturer. Vest-Europa i tiden fremdeles bare ”huleboere”.

Den hellenistiske og persiske dominansen ble erstattet av det romerske ca 200 f.kr, og for første gang i menneskets lange historie var sivilisasjonens vugge på Europeisk jord.

Men, Det romerske imperiet kollapser rundt år 450-500 e. kr, og Europa preges nok en gang av barbari for nesten 500 år, uten noen som helst form for politisk, litteratur, kulturell eller teknologisk utvikling. Det råder igjen fult anarki, preget av vold og terror, og den sterkeste rett i Europa. I mellom tiden den mest utviklende delen av verden, der både litteratur, astronomi, teknologi, medisin og filosofi blomstrer er i landene under Kalifate. Uten Kalifate hadde alle verk av Plato, Aristoteles, Sokrates, Cicero godt tapt. Disse verk mottas i Europa først under renessansen mellom år 1400-1500 e.kr, gjennom den muslimske delen av Spania og Sicilia, og videre til Paris og de Nord-italienske bystater (Genova, Milan, Firenze, Venezia).

Først nå, dvs fra ca. 1500-tallet e.kr, kan vi snakke om forflytting av sivilisasjonens vugge til det som i dag defineres som Vest-Europa. Majoriteten av menneskets historie har denne vuggen vært et helt annet sted.

Etter verdslig målestokk, har Europa vært og er et av de fredligste kontinentene. Og mens vi er inne på saken, hva var en av hovedårsakene til at Andre Verdenskrig brøt ut? Fremmedinnvandring.

Jeg lurer på hvor har du vært under historie timene dine? Skulket?

Andre verdenskrig startet på bakgrunn av inkompetanse fra europeere til å ordne opp i kaoset som de hadde klart å få i stand i forbindelse med første verdenskrig. Hiv du på litt hevnlyst og tørst etter makt fra enkelte europeere, så har du den perfekte resepten på starten av andre verdenskrig.

Ikke bare at vi europeere har startet andre verdenskrig, men vi startet også første verdenskrig, Napoleon- krigene samt Prøysen- krigene på 1800-tallet, Reformasjons krigene på 1700-tallet, 30-årskrigen på 1600-tallet, 100-årskrigen på 1400-tallet, korstogene på 1200- og 1100-tallet, og uttalige mange andre kriger. De meste brutale krigene i menneskets historie har funnet sted på europeisk jord, for det meste mellom europeere selv, og med størst mennesketap.

Europa var i mange hundre år definert som den mest urolige delen av verden frem til 1945. Ettablering av EU, som har hatt som sitt fremste formål å få slutt på blodige og uttalige kriger mellom Tyskland og Frankrike gjennom felles industri-samarbeid, har bidratt til mer roligere Europa i det siste. Sprekker det felles europeiske samarbeidet, går det ikke lenge før den barbariske Europa faller på gamle synder.

Konklusjon: 1) Nei, Europa har på ingen måte vært verdens senter for teknologisk utvikling. 2) Ja, Europa har vært det mest urolige og krigsfulle verdensdelen i de siste 1500 år.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Det er bare penger det er snakk om for alle parter. Invandrerene flytter til landet utelukkende på grunn av pengene i landet. Det eneste landet slår ned på hos innvandrerne, er deres lønn/trygd/stønad. Alle andre konsekvenser av innvandring er tydeligvis uinteresante.

norske_kroner.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Har inntrykk av at mange i denne tråden er så vage så mulig med sutringen sin, slik at det ikke skal avsløres at meningene deres er fullstendig uspiselige for folk flest, når man går dem i sømmene.
Når man sier man vil velkomme utlendinger av alle "farger" og religioner så lenge de er lovlydige og ikke et negativt bidrag til samfunnet så skjuler man i ditt syn hvike "uspiselige meninger"? At man ikke vil belønne kriminalitet og snylting?
Lenke til kommentar
Har inntrykk av at mange i denne tråden er så vage så mulig med sutringen sin, slik at det ikke skal avsløres at meningene deres er fullstendig uspiselige for folk flest, når man går dem i sømmene.
Når man sier man vil velkomme utlendinger av alle "farger" og religioner så lenge de er lovlydige og ikke et negativt bidrag til samfunnet så skjuler man i ditt syn hvike "uspiselige meninger"? At man ikke vil belønne kriminalitet og snylting?

Jeg tror ikke det er deg han sikter til når han tenker på de mest uspislige meningene.

AtW

Lenke til kommentar
Norges kultur var helt fin som den var, vi trenger overhodet ikke andre folkeslags kultur og ukultur tredd nedover hodene våre. Spar meg for politisk korrekthet, blindhet og naivitet.

Det er avhengig hva du tenker på. Norges kultur har forandret seg mye over tid. Den gamle kulturen er ganske annerledes enn den kulturen vi har i dag. Jeg kan ikke så mye om den, men det var basert på gamle tradisjoner og lignende.

Den verste kulturen som er en norsk kultur var den som kom på 70-tallet. Ekstrem feminisme, ekstrem politisk korrekthet, dyrking av forderdelige ledere som Mao, kraftig nasjonalisme og det var politisk ukorrekt å hevde at Norge faktisk ikke var verdens beste land og alt vi gjorde var nesten perfekt. Denne ideologien forsettet videre til 90-tallet hvor man våknet litt opp på grunn av økonomisk krise, spesielt i venstrevridde land, og så at det ikke var bare å utvide offentlig sektor. Det var ikke fullt så enkelt. 68-generasjonen misliker 90-tallet, fordi da faller deres verdier sammen.

For å si det sånn, jeg er glad for at den tiden er over og jeg liker mye av kulturen mange innvandre har. Allikavel, innvandingspolitikken i dag er elendig og skaper ikke et flerkulturelt samfunn. Det skaper et rasistisk gruppert samfunn og gir oss masse sosiale problemer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Om vi kun skal leve etter den "sanne" norske kultur så må du følge dette enkle skjemaet.

• Kast hele din musikksamling av utlandske band/ artister
  • Kun hør på norsk felemusikk, ikke rock, jazz, pop, metal, opra ect..
  • Kast hele din filmsamling av utlandske filmer
  • Kast alle komi blader av donald, billy ect...
  • Glem hamburger, pølser, pizza og annet dritt. Du skal ete fisk, smalahove og vilt
  • Glem slang og utrykk, ikke bruk engelske ord som bacon, du skal heller si flesk
  • Kast dine elektriske dupediter som radio, tv'er, telefoner, penn og papier duger
  • Kast klærne dine, de er ikke norske
  • GLem bil og mopeder, du skal bruke ski
  • Ect...
  • Ect...
  • Ect...

Lenke til kommentar
En person som på dette tidspunket tar til ordet for økt eller fortsatt innvandring er en moralsk undermåler.

Hva er en moralsk undermåler for noe rart? Og hvorfor er man det om man er positiv til innvandring?

Geir :)

Fordi at all statistikk og forskning tilsier økt kriminalitet og annen faenskap, dette øker i takt med innvandrerbefolkningen, om man ikke ser at det fører til lidelser hos den etniske befolkningen og er villig til å ignorere det da er man blind og umoralsk, enkelt og greit, man kan henge seg opp i alskens vissvass og for lengst bevist falske teorier i et desperat forsøk å holde fast ved sitt forvrengte verdensperspektiv mens nasjonen brenner.

"Det er ikke noe belegg for å hevde at asylsøkere er mere kriminelle enn nordmenn."

-Ida Børresen, Direktør i UDI

Samtidig har vi en utenriksminister som preker så varmt om "multikultur" og hans iver etter å gjøre landet "multikulturelt", dette viser helt klart og tydelig den mentale ustabilitet og for å ikke snakke om totale mangelen på kontakt med folket.

Nå er det på tide å få folk med litt bakkekontakt til å regjere dette landet, de som nå styrer oss gjør snart ikke annet enn forræderri ved hver en jævla anledning.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Misjonsbefalingen er ikke det kristne budskapet. Og slett ikke hele Bibelen som du sier.
Om du sier at det kristne budskapet ikke er hele Bibelen så håper jeg du selv skjønner at du er veldig selektiv. At misjonsbefalingen er det mest sentrale for mange kristne er et faktum. For deg er kanskje noe annet mer sentralt.
Er det ikke mer innlysende å tro at det kristne skal spre gjennom å følge denne misjonsbefalingen er det virkelige budskapet ?
Hva er så din oppfatning av budskapet og hvordan skiller dette seg fra budskapet i Koranen?

At mange kristne mener at misjonsbefalingen er det mest sentrale, og at det er misjonsbefalingen i seg selv som er budskapet, forundrer meg ikke.

For de legger sitt eget budskap i dette, og mange snakker om å "tilbe" jødene fordi de er Guds "eiendomsfolk" Andre legger vekt på å støtte jødene fordi de er "Guds utvalgte folk" Myter som forøvrig er skapt av jødene selv, og som er skrevet ned i deres "hellige bok" the babylonian talmud.

Andre igjen legger vekt på helt andre ting. Men felles for de fleste er at de nok følger misjonsbefalingen, men finner opp sitt eget budskap. fordi de ikke forstår det virkelige budskapt.

Og det virkelige budskapet, er Jesu budskap. Nemlig at vi alle skal følge Jesus, som Jesu disipler. Og ikke bare si at vi "tror" på Jesus, men ikke viser det med gjærning og livsførsel.

De fleste er jo slik, de sier de tror, men likevel fortsetter de sine liv med grådighet, utnttelse av andre osv.

Om du er interessert i å vite hva det virkelge budskapet er, så les det Jesus sier i NT med åpent sinn. I min Bibel, som er new king james, så står det med rødt.

Du har vel neppe en new king james liggende. Men her er finner du en online versjon av bla. new king james:

http://www.biblegateway.com/

Og hovedsaken i budskapet dreier seg bla om dette: : «Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. 38 Dette er det største og første bud. 39 Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. 40 På disse to bud hviler hele loven og profetene.»

I koranen er budskapet i store trekk: drep de vantro, og undertrykk de som evt. får lov å leve som dhimmier inntil de konverterer til islam.

Kjærlighet fins ikke i koranen og islam. Kun en betinget vennlighet mot andre muslimer, så lenge de følger alle lover og regler i islam.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Og det virkelige budskapet, er Jesu budskap. Nemlig at vi alle skal følge Jesus, som Jesu disipler. Og ikke bare si at vi "tror" på Jesus, men ikke viser det med gjærning og livsførsel.

De fleste er jo slik, de sier de tror, men likevel fortsetter de sine liv med grådighet, utnttelse av andre osv.

Du kan jo prøve å lese hele misjonsbefalingen en gang til og så se om det kan ha sammenheng med det du skriver ovenfor:
Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

I koranen er budskapet i store trekk: drep de vantro, og undertrykk de som evt. får lov å leve som dhimmier inntil de konverterer til islam.

Kjærlighet fins ikke i koranen og islam. Kun en betinget vennlighet mot andre muslimer, så lenge de følger alle lover og regler i islam.

Har du i det hele tatt lest Koranen... eller Bibelen? Det er både vold og verdier som er helt forkastelige for moderne mennesker i begge bøkene, men begge har også andre sider.
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å lese hele misjonsbefalingen en gang til og så se om det kan ha sammenheng med det du skriver ovenfor:
Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Har du i det hele tatt lest Koranen... eller Bibelen? Det er både vold og verdier som er helt forkastelige for moderne mennesker i begge bøkene, men begge har også andre sider.

Jeg vet godt hva misjonsbefalingen sier. Men den er fremdeles ikke det kristne budskapet: Jesus sier jo " lær dem å holde alt det jeg har befalt dere Men mange vet fremdeles ikke hva Jesus har befalt oss, og det er dette som er budskapet.

De fleste i dag leser Bibelen og "tolker" alt i sin egen mening, derfor er det få som forstår hv det dreier seg om, også blant kristne.

Jeg vet også godt hva budskapet i islam er, og også jødedommen for den saks skyld, for disse to er ikke ulike i sitt budskap.

Muhammed prøvde å bli anerkjent som profet av jødene, da det ikke gikk, så laget han sin egen religion der araberne har rollen som "Guds utvalgte folk" Og den religionen er kjent som islam.

Jeg har studert både jødedommen og islam. Kjærlighet fins ikke i noen av dem.

Lenke til kommentar
Jeg har studert både jødedommen og islam. Kjærlighet fins ikke i noen av dem.
Da aner jeg ikke hva du legger i å "studere" for du kan umulig ha lest Koranen.

3:31 "Si: «Om dere elsker Gud, så følg meg, og Gud vil elske dere, og tilgi deres synder. Gud er tilgivende, nåderik!»" Ganske lik Bibelen der synes nå jeg.

3.134: "de som gir i velstand og nød, som holder sitt sinne i tømme og tilgir sin neste. Gud elsker dem som gjør godt,"

Og så litt kjærlighet fra Jesus:

Luk 12.5: "Jeg skal vise dere hvem dere skal frykte: Frykt ham som kan slå i hjel og siden har makt til å kaste i helvete. Ja, jeg sier dere: Det er ham dere skal frykte!"

Andre kongebok 2.23: Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...