Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lemper på politistudiekrav til innvandrere

Til sammen 56 søkere fikk dispensasjon fra de særskilte opptakskravene til Politihøyskolen i fjor. Halvparten av disse hadde bakgrunn fra etniske minoriteter.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1262888439946_796.jpg

Foto: Arkivfoto: Scanpix

Til sammen slapp 552 studenter gjennom nåløyet og fikk starte politiutdanningen. Av disse var det 56, litt flere enn ti prosent, som fikk unntak fra de spesielle opptaksprøvene, opplyser politihøyskolen til VG Nett. Det er en egen opptaksnemd som åpner for unntak fra de generelle opptaksreglene, og har gitt dispensasjon til de 56 studentene. For å komme inn på politihøyskolen må søkerne ha karakteren 3 eller bedre i norsk skriftlig og bestå en rekke fysiske krav. Blant annet slapp tre med ikke-norsk bakgrunn gjennom med bare 2,5 i norsk, opplyser rektor Hans Sverre Sjøvold.

Er det et krav, er det et krav, sier politioverbetjent Svein Engen ved Romerike politidistrikt til VG Nett. I sin iver etter å oppfylle det politisk korrekte kravet om mange med innvandrerbakgrunn ansatt i politiet, har man begynt å lempe på kravene for å komme inn på politihøgskolen. Mitt inntrykk er at det nå er viktigere å få uteksaminert velutdannede sosionomer og fremmedkulturelle og at det er lagt mindre vekt på det som er viktig, nemlig å få ut operative, kreative politifolk som har et fokus, nemlig å "fange tyven".

Oppgitt!

Loven er vist ikke lenger lik for alle.

Lenke til kommentar
Vi må sikre eksistensen av vårt folk og en fremtid for hvite barn.

Hvorfor det? Jeg trodde det var kulturen dere ville forsvare jeg, ikke hudfargen? Har den hvite rasen en egenverdi som ikke kan ivaretas av folk med annen hudfarge? Eller er det som Ove sier slik at man ikke mener mørkhudete er "kompetente" nok til å forsvare vår kultur?

Geir :)

Det Norske levesettet har utviklet seg tusen år. En person fra Afrika/Asia er ikke kompetent til overta dette levesettet.

Lenke til kommentar
"Nesten halvparten av dem som innvandret til Norge på 1970-tallet, er trygdet i dag. Av dem som ikke er i jobb, er 74 prosent uføretrygdet."

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.1227386

Og det ser ikke ut til at statistikken er mye hyggeligere for de som har kommet senere... vi bygger ned og overbelaster velferdsstaten. Det er ikke mulig å holde på slik i evigheten uten å kutte i systemet eller redusere kvaliteten.

Lenke til kommentar

Virker ut som de fleste lever i "Norge for nordmenn"-prinsippet enten det er åpenlyst eller ei.

Kan noen vennligst fortelle meg problemet med å slippe inn innvandrere som er villige til å arbeide hardt, stifte familie og integrere seg godt? (Slik som de fleste faktisk er, statistikk-gjøker)

Lenke til kommentar
Matt 28,19 "Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler!"
Feil.

Dette skal vi prøve å gjøre om det er mulig. Men dette er ikke det kristne budskap. Du får prøve igjen.

Kan du vise til hvor i Bibelen de forbeholdene du legger til er å finne? Om du virkelig påstår at setningen ovenfor ikke er en befaling til alle kristne får du dokumentere det.

Hva slags forhold ?

Og du får begynne å lese mine innlegg bedre, eller forbedre din forståelse av det norske språk.

Hva betyr dette ? " Dette skal vi prøve å gjøre om det er mulig. Men dette er ikke det kristne budskap."

Lenke til kommentar
Det ligger også i islams natur å prøve å dominere samfunnet der de kommer.

Noe kristne aldri har gjort?

Ja og nei.

Kristne søker ikke denne verdens gods og gull, eller land. Kristne søker heller ikke makt eller maktposisjoner i samfunnet.

Kristendommen er en åndelig religion, og den har dominert i alle vestlige land til nå, med sine verdier. Så selv om samfunnene og flertallet ikke ha vært kristne, så har kristne verdier likevel dominert, og dette har alle vokst opp med, selv om de er blitt ateister.

Dette er nå slutt, og sosialistene har fått en alliert til hjelp i sitt arbeide for å få bort restene av kristendom, og denne alierte er islam, som med sine voldelige fremferd og totalitære system ligner mer på sosialismen.

At sosialistene nå er i ferd med å få oppfylt sin gamle drøm om å bli kvitt kristendommen, kan vi jo tydelig se på statistikkene over voltekt, drap og annen kriminalitet.

Men det er jo et faktum at om kristendommen hadde dominert verden med sine verdier, så ville kriminalitet, krig og ufred vært en umulighet.

Lenke til kommentar
Virker ut som de fleste lever i "Norge for nordmenn"-prinsippet enten det er åpenlyst eller ei.

Kan noen vennligst fortelle meg problemet med å slippe inn innvandrere som er villige til å arbeide hardt, stifte familie og integrere seg godt? (Slik som de fleste faktisk er, statistikk-gjøker)

Ser ikke noe problem i det. Det er bare de ekstreme brukerene som har den Norge for nordmenn holdning. Jeg liker å ha mangfold, men metoden som blir brukt i dag fungerer ikke. Det skaper bare problemer og lager et gruppert samfunn istedenfor et flerkulturelt samfunn.

Lenke til kommentar
Ja, men grunnen til at man sier muslimer er fordi det er enklere enn å si kulturen du finner i mange muslimske land. Jeg tror ikke han mener at alle mulsimer skaper problemer, eller at alle muslimske land skaper problemer. Bare at muslimer generelt skaper problemer.

Hvorfor kan vi ikke la han selv svare om han mener at alle muslimer skaper problemer? Ut i fra innlegget han skrev så er det mer sannsynelig at han mener at alle muslimer skaper problemer, nettopp fordi han mener deres kulturelle koder er knyttet til religiøse koder. Til og med påstand at muslimer generelt skaper problemer er en påstand som ikke kan underbygges med bevis, tvert i mot, hadde majoriteten av muslimer skapt problemer så hadde vi hatt mye større problemer i denne verden.

Det jeg gjorde var å avvise hans påstand ved å påpeke at bla muslimer fra Bosnia ikke har sine kulturelle koder knyttet til sin religion, noe som tyder på at langt i fra alle muslimer har preferanser som han fremhever. At det finnes like mange radikale krefter blant andre religioner er det ikke tvil om, der i blant hos kristendommen, det har vi mange eksempler på. Men å putte alle under samme bås er lite rasjonell tankegang.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Og når i tillegg alle indikasjoner peker i den retning av at den "hvite rasen" er overlegen i stort sett alt som innebærer intellektuell tenkning, forskning, oppfinnsomhet, videreutvikling osv., ser jeg all grunn til å bevare og rendyrke vårt folkeslag.
Jeg må nok skuffe deg med at asiater scorer høyere enn "oss" på disse punktene.

På IQ-tester og den slags? Ja, så vidt.

Dog burde man først og fremst se på hvem som har stått for de største vitenskapelig fremskrittene de siste 4-500 åra. Hvem er ledende innen dagens vitenskap? Hvilket folkeslag har skapt de mest fredlige og velfungerende samfunnsystemene? Hvem har oppfunnet de fleste redskapene og mesteparten av teknologien som daglig blir brukt over hele verden?

Kunst...musikk...litteratur...

Det er vel heller snakk om estetiske verdier som ikke befinner seg i f.eks. negroide eller mongoloide folkeslag.

Mener du at de "estetiske verdiene" er genetiske og ikke kulturelle?

Ja.

Kan noen vennligst fortelle meg problemet med å slippe inn innvandrere som er villige til å arbeide hardt, stifte familie og integrere seg godt?

Vi, nordmenn, mister vår identitet som folkeslag.

Endret av 793
Lenke til kommentar
Matt 28,19 "Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler!"
Feil.

Dette skal vi prøve å gjøre om det er mulig. Men dette er ikke det kristne budskap. Du får prøve igjen.

Kan du vise til hvor i Bibelen de forbeholdene du legger til er å finne? Om du virkelig påstår at setningen ovenfor ikke er en befaling til alle kristne får du dokumentere det.
Hva slags forhold ?

Og du får begynne å lese mine innlegg bedre, eller forbedre din forståelse av det norske språk.

Hva betyr dette ? " Dette skal vi prøve å gjøre om det er mulig. Men dette er ikke det kristne budskap."

Hele Bibelen er det kristne budskapet. Det jeg siterte var den såkalte misjonsbefalingen, som er det mest sentrale i Bibelen for svært mange kristne.

Og om du leser mine innlegg bedre eller forbedrer din forståelse for norsk vil du forstå forskjellen på "forbehold" og "forhold".

Lenke til kommentar
Ja, men grunnen til at man sier muslimer er fordi det er enklere enn å si kulturen du finner i mange muslimske land. Jeg tror ikke han mener at alle mulsimer skaper problemer, eller at alle muslimske land skaper problemer. Bare at muslimer generelt skaper problemer.

Hvorfor kan vi ikke la han selv svare om han mener at alle muslimer skaper problemer? Ut i fra innlegget han skrev så er det mer sannsynelig at han mener at alle muslimer skaper problemer, nettopp fordi han mener deres kulturelle koder er knyttet til religiøse koder. Til og med påstand at muslimer generelt skaper problemer er en påstand som ikke kan underbygges med bevis, tvert i mot, hadde majoriteten av muslimer skapt problemer så hadde vi hatt mye større problemer i denne verden.

Det jeg gjorde var å avvise hans påstand ved å påpeke at bla muslimer fra Bosnia ikke har sine kulturelle koder knyttet til sin religion, noe som tyder på at langt i fra alle muslimer har preferanser som han fremhever. At det finnes like mange radikale krefter blant andre religioner er det ikke tvil om, der i blant hos kristendommen, det har vi mange eksempler på. Men å putte alle under samme bås er lite rasjonell tankegang.

Greit nok det. Vil rett på meg selv. Det jeg mente var at muslimer som gruppe skaper problemer, spesielt fra noen muslimske land.

Lenke til kommentar
Dog burde man først og fremst se på hvem som har stått for de største vitenskapelig fremskrittene de siste 4-500 åra. Hvem er ledende innen dagens vitenskap? Hvilket folkeslag har skapt de mest fredlige og velfungerende samfunnsystemene? Hvem har oppfunnet de fleste redskapene og mesteparten av teknologien som daglig blir brukt over hele verden?

Ingen av dem - så godt som - var så vidt jeg vet norske...

Mange av dem var og er jødiske. Mange er indiske, etterhvert som levestandarden bedres og de får råd til den nødvendige utdannelsen.

Hvorfor begrenser du deg til de siste 4-500 år? Hvorfor tror du det er slik? Var det de "hvite" som oppfant vitenskapen, eller var det noen som var før dem? Var det nordmenn som oppfant vitenskapen eller var det hellenere og kinesere som gjorde det mens vi ennå brukte steinøkser til å klubbe hverandre ned med?

Er du sikker på at det ikke har vært noen velfungerende samfunnssystemer andre steder i verden opp gjennom historien? Hvorfor er det fred her? Og hvis vi er så fredelige: Hvorfor startet den siste verdenskrigen mellom europeiske stater, og hvorfor var "hvite" nasjoner involvert i samtlige kriger etter den andre verdenskrig?

Kunst...musikk...litteratur..

Ja si det, du. Skapes det ikke kunst i andre land, eller musikk. Hvor ble skrivekunsten oppfunnet? Laget (datidens) irakere poesi for 4-5000 år siden? Hva drev vi ariere med for slags kulturelle aktiviteter når Homer diktet Illiaden?

Mener du at de "estetiske verdiene" er genetiske og ikke kulturelle?

Ja.

Er det noe du liker å tro, eller noe du kan dokumentere på noen som helst måte? Spesielt gitt eksemplene over...

Kan noen vennligst fortelle meg problemet med å slippe inn innvandrere som er villige til å arbeide hardt, stifte familie og integrere seg godt?

Hvilken identitet er det? Og hvorfor er det ille?

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg ser ingen som danser hallingdans og drikker geitemelk. Hva er identiteten vårs?

Se bilde side 5.

Kulturmessig skiller Norge og Skandinavia seg også fra resten av verden, og Europa, på områder som blant annet oppførsel og væremåte, hverdagstradisjoner, og selvfølgelig språk. Deler av den nordiske kulturen vår har selvfølgelig også blitt vasket ut med tida, noe jeg håper vi en dag vil finne tilbake til igjen.

Vi kommer til å miste all identitet innen de neste 100 årene uansett.

Ikke hvis folket vårt klarer å innse hvor særegne vi er og se skjønnheten i disse særegenhetene. Dessverre ser det ut til å gå rett over hodet til de fleste i dag.

Ingen av dem - så godt som - var så vidt jeg vet norske... Mange av dem var og er jødiske. Mange er indiske, etterhvert som levestandarden bedres og de får råd til den nødvendige utdannelsen.
Det finnes ikke mange viktige norske oppfinnelser, nei, men nordmenn har i lang tid vært ledende innenfor oppdagelse og sjøfart. Også forskning i nyere tid har nordmenn vært gode på. Men nå var ikke nordmenn alene de jeg siktet til. Noe du vet.

Viktige jødiske og indiske oppfinnelser? Ikke mange. Og etter folketall, utrolig få.

Hvorfor begrenser du deg til de siste 4-500 år?
Fordi folkeslag ofte degenereres eller forandres etter tid.

Og hvis vi er så fredelige: Hvorfor startet den siste verdenskrigen mellom europeiske stater, og hvorfor var "hvite" nasjoner involvert i samtlige kriger etter den andre verdenskrig?
Etter verdslig målestokk, har Europa vært og er et av de fredligste kontinentene. Og mens vi er inne på saken, hva var en av hovedårsakene til at Andre Verdenskrig brøt ut? Fremmedinnvandring.

Er det noe du liker å tro, eller noe du kan dokumentere på noen som helst måte? Spesielt gitt eksemplene over...
Jeg forstår ikke hva du mener. Hvite europeeiske foreldre lager hvite europeeiske barn. Er jeg nødt til å dokumentere dette? Endret av 793
Lenke til kommentar
Hele Bibelen er det kristne budskapet. Det jeg siterte var den såkalte misjonsbefalingen, som er det mest sentrale i Bibelen for svært mange kristne.

Og om du leser mine innlegg bedre eller forbedrer din forståelse for norsk vil du forstå forskjellen på "forbehold" og "forhold".

Vel, beklager at jeg leste litt for fort og overså noen bokstaver. Men jeg har jo heller ikke tatt noen "forbehold" om noe som helst.

Misjonsbefalingen er ikke det kristne budskapet. Og slett ikke hele Bibelen som du sier.

Misjonsbefalingen er heller ikke det mest sentrale i Bibelen, selv om mange kristne tror det. Og hvordan kan du tro at misjonsbefalingen er et budskap i seg selv ?

Er det ikke mer innlysende å tro at det kristne skal spre gjennom å følge denne misjonsbefalingen er det virkelige budskapet ?

Lenke til kommentar
Og hvis vi er så fredelige: Hvorfor startet den siste verdenskrigen mellom europeiske stater, og hvorfor var "hvite" nasjoner involvert i samtlige kriger etter den andre verdenskrig?

Fordi noen planla det slik. Og disse "noen" lever midt iblandt oss, og kontrollerer bla USA, England og resten av Europa.

De kaller seg jøder, men er ikke ekte jøder.

Lenke til kommentar
Misjonsbefalingen er ikke det kristne budskapet. Og slett ikke hele Bibelen som du sier.
Om du sier at det kristne budskapet ikke er hele Bibelen så håper jeg du selv skjønner at du er veldig selektiv. At misjonsbefalingen er det mest sentrale for mange kristne er et faktum. For deg er kanskje noe annet mer sentralt.
Er det ikke mer innlysende å tro at det kristne skal spre gjennom å følge denne misjonsbefalingen er det virkelige budskapet ?
Hva er så din oppfatning av budskapet og hvordan skiller dette seg fra budskapet i Koranen?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...