Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?

Anbefalte innlegg

Og når i tillegg alle indikasjoner peker i den retning av at den "hvite rasen" er overlegen i stort sett alt som innebærer intellektuell tenkning, forskning, oppfinnsomhet, videreutvikling osv., ser jeg all grunn til å bevare og rendyrke vårt folkeslag.
Jeg må nok skuffe deg med at asiater scorer høyere enn "oss" på disse punktene. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke poenget her, vi nordmenn har jo fortrengt vår kultur for lenge siden. Alt som kommer til å skje er at verden blir internasjonalisert. Om dere absolutt vil holde på deres grandiosa-kultur så kan dere fortsette slik, jeg ser derimot ikke noe problem i å la Norge bli en smeltedigel for kultur slik som Tyskland og USA.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor lite vi har av verdier her i landet så er det rart hvor mange som ønsker å bosette seg her.

Så lenge det er så lett å bli trygdet og få mer penger og midler enn i andre land så er det ikke rart folk kommer hit.

"Nesten halvparten av dem som innvandret til Norge på 1970-tallet, er trygdet i dag. Av dem som ikke er i jobb, er 74 prosent uføretrygdet."

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.1227386

Lenke til kommentar

Jeg synes Norge har en knall løsning når det kommer til fordeling av goder og trivselen i landet. Det jeg ikke liker er liberalistiske ekstremister som sutrer over skatting og avgifter. Tror problemet er nordmenn, ikke Norge.

Innvandrere som bygger landet og integrerer seg til en grad skal få lov til å bo i Norge. Med integrering så mener jeg ikke fjerning av kultur, da mener jeg fjerning av kultur som er uetisk og andre ting som ikke er akseptabelt i samfunnet vårt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

De godkjenner ca 33%+- av asylsøknadene. Resten blir ikke godkjente pga blandt annet Dublin-reglene som sier de må søke i det første landet de kommer til, og andre grunner som tilsier at de ikke får asyl.

MEN, hva i helvete gjør de med de som ikke får godkjent søknaden sin? Jo først tar det lang tid før de får svar. Så skal de anke. Så tar det enda lenger tid før de får svar igjen. Hvis de da får avslag igjen, noe de aller aller fleste får, hva skjer så? 16000-17000 asylsøkere, 1/3 får bli. Sender de 12.000 mennekser tilbake med fly per år? Altså, hvorfor dra til Norge. Jo, først får du bli et år eller 2 mens søknaden blir behandlet mange ganger. Så får du gratis fly og penger når du reiser tilbake, hvis du i det hele tatt trenger å reise. Desutten var det for mange asylsøkere ikke selve asylen som var det viktigste, grunnen til at mange kommer til Norge, som jo ikke er det nærmeste landet å dra til, er fordi de har masse familie og venner her. Kontaktnettet var veldig viktig, og at Norge samtidig hadde gode sosiale sikringer og var et trygt land. Så vi slipper inn noen, de sender ut beskjed til sine kjære og nære om alt de får her, OG at å søke her er en win-win situasjon uansett om du får opphold eller ikke.

Vår innvandringspolitikk er naiv og snillistisk, noe som så mange har lært seg å utnytte. Selvfølgelig er det mange som faktisk trenger hjelp men her er det snakk om å samle den gamle vennegjengen i mange tilfeller. Noe som er å misbruke tilliten og ødelegge for de som faktisk trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at chilenere og østeuropeere stort sett er katolikker og kristne, dermed skiller ikke deres kultur seg så veldig mye fra vår.

Mens de innvandrerne som nå er problemet de er muslimer, som ikke har noe tilfelles med vår kultur. Det ligger også i islams natur å prøve å dominere samfunnet der de kommer.

Skal vi se, majoriteten av de som kommer fra Bosnia er muslimer, men de er også østeuropeere. De har forholdsvis høy sysselsetting her i Norge, prosentvis begår de veldig få kriminelle handlinger i dette landet, er veldig sekulære på lik linje med vesteuropeere til tross for at kristne nesten utryddet dem under den siste krigen på Balkan på 90-tallet, de har så si ingen kulturell tilknytting til de muslimske landene i Midtøsten, og lever i stor gard etter normer og verdier som danner det etiske grunnlaget i Vesten. Du putter altså disse i samme bås og definerer de som mennesker uten noen felles grunnlag med vår kultur?? Samtidig som du mener at de har preferanser til å dominere samfunnet her i Norge??

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Nå er det ikke akkurat selve innvandringen vi snakker om da, jeg mener heller det om at kulturene blir blandet ut med andre kulturer.

Så lenge de arbeider og får en god integrering så står jeg med åpne armer!

Og hvis de ikke gjør det, havner i ghettoer, har lav yrkesdeltagelse, mange havner i kriminalitet? Det er situasjonen i dag, at intigreringen ikke fungerer. De fungerer ikke i Norge selv om du kaster penger på dem. Man må se på hvem man slipper inn, fordi er store forskjeller fra hvilket land de kommer ifra. Man må også se på ordningene og sørge for at man ikke gir incentiver til å ikke arbeide.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Skal vi se, majoriteten av de som kommer fra Bosnia er muslimer, men de er også østeuropeere. De har forholdsvis høy sysselsetting her i Norge, prosentvis begår de veldig få kriminelle handlinger i dette landet, er veldig sekulære på lik linje med vesteuropeere til tross for at kristne nesten utryddet dem under den siste krigen på Balkan på 90-tallet, de har så si ingen kulturell tilknytting til de muslimske landene i Midtøsten, og lever i stor gard etter normer og verdier som danner det etiske grunnlaget i Vesten. Du putter altså disse i samme bås og definerer de som mennesker uten noen felles grunnlag med vår kultur?? Samtidig som du mener at de også har preferanser til å dominere samfunnet her i Norge??

Dette handler om kultur, ikke relgion. Pakistanere klarer seg bedre enn somaliere og de fra Bosnia klarer seg best. Poenget er ikke at alle muslimer har lav yrkesdeltagelse og lignende. Det handler om at kulturen du finner i mange muslimske land ikke passer veldig godt i Norge. Vi vet hva som skjer om vi forsetter utviklingen. Da blir vi først som Sverige, og dereter som Malmø og i tilegg siden dette skjer nasjonalt vil dette dra hverandre ned og ødelegge økonomien.

Problemet er ikke kultur i mine øyne, problemet er mangel på god integrering. :)

Hvordan skal man få god integrering? Det har allerede blitt prøvd, men det fungerer ikke. Ja, det finnes ting man kan gjøre, men i det store og det hele har det lite å si.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Dette handler om kultur, ikke relgion. Pakistanere klarer seg bedre enn somaliere og de fra Bosnia klarer seg best. Poenget er ikke at alle muslimer har lav yrkesdeltagelse og lignende. Det handler om at kulturen du finner i mange muslimske land ikke passer veldig godt i Norge. Vi vet hva som skjer om vi forsetter utviklingen. Da blir vi først som Sverige, og dereter som Malmø og i tilegg siden dette skjer nasjonalt vil dette dra hverandre ned og ødelegge økonomien.

Jeg er fullstendig klar over at det handler om kultur, men det er ikke jeg som ikke forstår dette men personen som innlegget mitt var rettet mot. Det er han som påstår at det handler om religion, som igjen er knyttet til de kulturelle koder. Dermed er det i forhold til dette jeg retter innlegget, og ikke i forhold til den generelle diskursen i denne tråden. Du må lese i hvilken kontekst jeg svarte, Camlon.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at det handler om kultur, men det er ikke jeg som ikke forstår dette men personen som innlegget mitt var rettet mot. Det er han som påstår at det handler om religion, som igjen er knyttet til de kulturelle koder. Dermed er det i forhold til dette jeg retter innlegget, og ikke i forhold til den generelle diskursen i denne tråden. Du må lese i hvilken kontekst jeg svarte, Camlon.

Ja, men grunnen til at man sier muslimer er fordi det er enklere enn å si kulturen du finner i mange muslimske land. Jeg tror ikke han mener at alle mulsimer skaper problemer, eller at alle muslimske land skaper problemer. Bare at muslimer generelt skaper problemer.

Lenke til kommentar

Ved en eventuell dom belønnes asylsøkeren med opphold og medlemskap i folketrygden.

Hadde Norge fulgt reglene om at man ikke skal søke asyl andre steder enn det første sikre landet man kommer til ville ikke gjerningmennene vært i Norge. Lukkede mottak hadde også kunne hindret overgrepet.

Egentlig burde de som er ansvarlig for vår hodeløse asylpolitikk også sittet på tiltalebenken i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...