Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som bor i Norge nå er innvandrere etter siste istid og de mange omtaler som etniske nordmenn var faktisk ikke de første som kom etter istiden. Og det meste av kultur som man omtaler som norsk har blitt importert hit de siste par hundre år.

Illusjonen om å kunne ha en helt statisk befolkning og kultur er kun en illusjon og noe vi aldri har hatt og aldri vil klare å oppnå. Det vi derimot bør gjøre er å begrense asylinnvandringen kraftig og sette krav til alle som kommer til Norge. Vi må slutte å belønne svindel og kriminalitet slik vi gjør idag.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Man burde ikke bare begrense asylinnvandringen, man burde få en stopp på den helt fullstendig.

Erkjenne de faktiske forhold og stoppe den, så løse de problemer som har oppstått pga den.

Her er hjemmesiden til asylindustriens svar på REMA1000 i Norge Hero AS

Administrerende direktør

Ahmed Bozgil

ahmedbozgil_til_web_small.jpg

Lenke til kommentar
Vi må sikre eksistensen av vårt folk og en fremtid for hvite barn.

Hvorfor det? Jeg trodde det var kulturen dere ville forsvare jeg, ikke hudfargen? Har den hvite rasen en egenverdi som ikke kan ivaretas av folk med annen hudfarge? Eller er det som Ove sier slik at man ikke mener mørkhudete er "kompetente" nok til å forsvare vår kultur?

Geir :)

Lenke til kommentar
Man burde ikke bare begrense asylinnvandringen, man burde få en stopp på den helt fullstendig.

Erkjenne de faktiske forhold og stoppe den, så løse de problemer som har oppstått pga den.

[...]

Eller vi kan gjøre som Finland. Slippe inn 5 stk. Med andre ord sette kravene ved kompetanse veldig høyt.

Lenke til kommentar
Tror det har mye med terrorister og kriminelle gjenger å gjøre. Vi er redde for å tråkke på feil tær.

Det er normenn i et nøtteskall: Vi må ikke tråkke noen på tærne.

Irriterer meg over dette her, vi burde si det vi mener om mye mer enn det vi gjør i dag, inkludert innvandringen.

Lenke til kommentar
Hadde du reagert om en svart amerikaner hadde sagt det samme for sitt eget folk?

Ja. For meg må svarte og hvite og alle andre hudfarger gjerne blande seg i alle varianter, så lenge det enkelte tilfellet er frivillig. Hvem som får barn med hvem angår bare de som er med på akten.

Om noen argumenterer for raserenhet får de ikke meg med på laget uansett startfargen...

Lenke til kommentar
Eller vi kan gjøre som Finland. Slippe inn 5 stk. Med andre ord sette kravene ved kompetanse veldig høyt.

Kompetanse? Dette er ikke noen rekurtteringsprosess for å få tak i noen vi trenger, men en ordning for å gi politisk asyl for de som trenger det. Problemet er at vi har en vidåpen ordning hvor i praksis nesten alle som klarer komme seg til Gardermoen og sier det magiske ordet "asyl" får varig opphold og fulle trygderettigheter.

Slik kunne reglene vært:

-Man må melde fra at man skal søke asyl ved grensepassering inn i Norge.

-Har man ikke papirer eller har vært innom andre sikre land først blir man avvist på minuttet uten videre saksbehandling. Det er marsj rett tilbake til flyet.

-Mindreårige avvises på samme måte. Idag tar man faktisk imot asylsøkere ned i 4 år som naive norske myndigheter tror har organisert reisen og reist hit alene.

-Asylsøkerne overføres til en lukket forvaring mens søknaden behandles. Med kun et par titalls søkende i året vil dette gå mye raskere enn idag.

-Man får ikke fulle rettigheter til norsk velferd før man er norsk statsborger.

-Statsborgerskap deles ikke ut før man har vist at man klarer forsørge seg selv og sin familie, holde seg unna kriminalitet og har lært norsk.

-Alle som blir oppdaget i Norge uten lovlig opphold blir varig utvist uten mulighet til noengang å få noen type opphold i Norge. Det inkluderer asylsøkere som ikke meldte seg ved grensepassering.

Lenke til kommentar
Om statsviter kan dokumentere det får han selv svare på. Men jeg husker den samme frykten. Og minner om eksemplet som Lars Østby hos SSB har brukt: På 80-tallet trodde vi at Norge kom til å bli oversvømt av latin-amerikanere, spesielt chilenere som flyktet fra Pinochets regime. På det meste øket den gruppen med over 40% i året, og innvandringsmotstanderne satte seg ned og tegnet grafer som gikk rett til himmels. Og de var skumle folk, må vite. Ikke bare var de innvandrere og spiste rar mat, men de var sosialister og kanskje terrorister. Edit: Og katolikker, og vi vet alle hvor skumle de er...

Men som det viste seg, slik gikk det ikke. Kurven flatet ut etterhvert. Samme skjedde for 6-7 år siden da EU skulle utvides østover. Økonomer og andre spådde 100 000 øst-europeiske arbeidsinnvandrere på få år, som skulle presse nordmenn ut av arbeidslivet. Nå kom det mange etterhvert. Men når vi lager statistikken om noen år så vil vi se at den kurven flater ut også, og at mange reiser hjem.

Nå har vi fortsatt en del chilenere i Norge, men vi legger ikke merke til dem. De er integrert. Vi har mange flere polakker og andre øst-europeere, men jeg føler ikke at de truer vår "norske" kultur de heller.

Men når vi leser 1900-tallets aviser om noen tiår vil vi finne ut at det hverken var pakistanere, chilenere, irakere eller polakker som var den store trusselen mot norsk kultur. Det var Hollywood, MTV og reality-TV...

Forskjellen er at chilenere og østeuropeere stort sett er katolikker og kristne, dermed skiller ikke deres kultur seg så veldig mye fra vår.

Mens de innvandrerne som nå er problemet de er muslimer, som ikke har noe tilfelles med vår kultur. Det ligger også i islams natur å prøve å dominere samfunnet der de kommer.

Lenke til kommentar
Matt 28,19 "Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler!"
Feil.

Dette skal vi prøve å gjøre om det er mulig. Men dette er ikke det kristne budskap. Du får prøve igjen.

Kan du vise til hvor i Bibelen de forbeholdene du legger til er å finne? Om du virkelig påstår at setningen ovenfor ikke er en befaling til alle kristne får du dokumentere det.
Lenke til kommentar
Vi må sikre eksistensen av vårt folk og en fremtid for hvite barn.

Hvorfor det? Jeg trodde det var kulturen dere ville forsvare jeg, ikke hudfargen? Har den hvite rasen en egenverdi som ikke kan ivaretas av folk med annen hudfarge? Eller er det som Ove sier slik at man ikke mener mørkhudete er "kompetente" nok til å forsvare vår kultur?

Det er vel heller snakk om estetiske verdier som ikke befinner seg i f.eks. negroide eller mongoloide folkeslag. Og når i tillegg alle indikasjoner peker i den retning av at den "hvite rasen" er overlegen i stort sett alt som innebærer intellektuell tenkning, forskning, oppfinnsomhet, videreutvikling osv., ser jeg all grunn til å bevare og rendyrke vårt folkeslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...