Gå til innhold

Cerwin vega CLS 215! Hva forsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, vurdere og kjøpe meg Cerwin 215, men har dere noen tips for forsterker? et bra oppsett?

Takker for svar !

NAD har jo vært kjent for å gå bra sammen med CV men tror du bør ha noe med litt mer kraft for å kunne kjøre 215 fullt ut. kraftampene til CV tror jeg vil funke bra, men da må du punge ut en del da men. fins selvfølgelig mange gode PA forsterkere der ute men, vet ikke hvordan de går med CV. Du får se litt rundt og samle info, men du anbefaler deg sterkt og ta en tur ned på nærmeste utsalgssted der de selger den aktuelle modellen for nærmere info. :)

Lykke til

kaninkoker

Lenke til kommentar
Heisann, vurdere og kjøpe meg Cerwin 215, men har dere noen tips for forsterker? et bra oppsett?

Takker for svar !

NAD har jo vært kjent for å gå bra sammen med CV men tror du bør ha noe med litt mer kraft for å kunne kjøre 215 fullt ut. kraftampene til CV tror jeg vil funke bra, men da må du punge ut en del da men. fins selvfølgelig mange gode PA forsterkere der ute men, vet ikke hvordan de går med CV. Du får se litt rundt og samle info, men du anbefaler deg sterkt og ta en tur ned på nærmeste utsalgssted der de selger den aktuelle modellen for nærmere info. :)

Lykke til

kaninkoker

Takk for svar. Så du tviler på jeg finner forsterker for disse til en rundt 4-5 tusen, Brukt ! Det kan vere et problem ?

Lenke til kommentar

Takker for svar !

Lykke til

joda, for all del. Må bare lete de rette stedene! finn muligens og AV forum kan de være noe.. men det er mye dritt der ute så ikke stol blidt på alt du finner. :)

kaninkoker

Takk for svar. Så du tviler på jeg finner forsterker for disse til en rundt 4-5 tusen, Brukt ! Det kan vere et problem ?

Lenke til kommentar

Ta den alle kraftigste du kan. Disse høytalerene er ikke verdt noenting uten en MER enn kraftig nok amp. Du egentlig bruke dobbelt så mye på forsterker som på høytalerne.

2 stk NAD 218 funker ganske greitt, dette koster ca 10000.

BTW så er XLS serien kommet ut nå, de er bedre enn CLS versjonen:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

eller hva med å bygge egene høyttalere?

hvis du går på www.dynabel.no så er det mye billigere. hvis du skal ha en forsterker til cls215 så må du nesten opp i 7-8 tusen. den kraftigste av cerwin vega forsterkerne er på 2600w brokoblet i 8ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...