Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Accespunkt sin verkemåte, spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei

Eg skal sette opp eit accesspunkt i ein ungdomsklubb. Me har ein trådlaus ruter, men den dekkjar ikkje heile lokalet. Så eg lurar litt på korleis eit accesspunkt fungerar, og om det ellers er noko eg bør veta før eg kjøpar inn.

Sei eg kjøpar dette

Kjøpar eg det, er det berre for meg til å kopla det til nettverket, så vil det fungera nett som om ein hadde kopla seg til med kabel?

Ruteren vår går på 2,4 GHz, nett som accespunktet. Vil det på nokon måte bli eit problem?

Noko anne eg bør veta? Alternative anbefalingar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløsdelen i en router er et aksesspunkt.

DVS at begge disse normalt er en "base" som deler ut internett til trådløsklienter.

Det finnes repeatere som kan motta trådløssignaler og videresende disse. Da ofrer du minst halve hastigheten for å videresende signalet.

Det beste er å bruke nettverkskabel fra routeren til aksesspunktet og dermed ivareta maksimal stabilitet og hastighet.

Lenke til kommentar
Kjøp AP som støtter WDS....

Kva er WDS? Og kvifor bør eg kjøpe eit AP som støtter dette?

Er lov å bruke Google.

WDS er et system som gjør det mulig å utvide rekkevidden til et trådløst nettverk, ved hjelp av flere aksesspunkt, uten at de trenger å være koblet sammen med kabel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om man bruker Ap med WDS og kobler de til med kabel, så oppleves hele området som en trådløs sone og alle innstillinger gjøres fra et punkt. Da slipper man å konfigurere flere AP, men gjør alt en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...