Gå til innhold

Kosmogoni: Hvilken skapelsesfortelling tror du på ?

Anbefalte innlegg

@Monkybone:

Jeg ser du benytter filosofien på denne multi-dimensjonaliteten også. Mulig det er en fasit på det, men det hele er så luftig at det beste er nok om fysikere uttaler seg på en populærvitenskapelig måte for oss.

EDIT:

Forstår jeg deg rett Monkybone i at alle dimensjonene i strengeteorien ikke danner struktur og at dette da er strukturløst?

Vår forståelse av virkeligheten er nødvendigvis strukturert, og modellene reflekterer dette. Men det er viktig å huske på at modeller ikke er noe mer enn dèt, modeller.

Dimensjonene i strengeteorien er selvsagt en del rammeverket til teorien. Hva mener du med at det er strukturløst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengeteori per i dag, svever akkurat hvor det svever for min del. Det er litt for flyktig til å forstå. Det er litt vanskelig å diskutere strengeteori når en ikke forstår det så godt selv. Hva er strengeteori; er det en måte å forklare hvordan energi relateres til partikler og VS.?

Om at jeg skrev; strukturløst. Jeg overgir den tanken her og nå, inntil videre.

Endret av G
Lenke til kommentar
Strengeteori per i dag, svever akkurat hvor det svever for min del. Det er litt for flyktig til å forstå. Det er litt vanskelig å diskutere strengeteori når en ikke forstår det så godt selv. Hva er strengeteori; er det en måte å forklare hvordan energi relateres til partikler og VS.?

Om at jeg skrev; strukturløst. Jeg overgir den tanken her og nå, inntil videre.

Åpenbart er ingen her i stand til å gi noen rettferdig redegjørelse om strengeteori, men det vi kan vite er at det kun fungerer som en modell - en teoretisk ramme for erfaring. Jeg kan heller ingenting relevant angående detaljene i strengeteori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...