Gå til innhold

Kosmogoni: Hvilken skapelsesfortelling tror du på ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@IHS

Igjen, bare fordi du sier det, gjør det ikke sant, grunnen til at kontinenter passer sammen er fordi dem var sammelt til et kontinent(opp til flere ganger) og det er kontememtal drift som gjør at de går fra hverandre og tilsammen igjen

Dette er basic barneskole naturfag alle over 10 år vet og skjønner

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
@IHS

Igjen, bare fordi du sier det, gjør det ikke sant, grunnen til at kontinenter passer sammen er fordi dem var sammelt til et kontinent(opp til flere ganger) og det er kontememtal drift som gjør at de går fra hverandre og tilsammen igjen

Dette er basic barneskole naturfag alle over 10 år vet og skjønner

Alle kontinenter var sammlet ti et land Pangaea (lat. «alt land») da jorden var liten for ca. 200 mill. år siden.

Lenke til kommentar
Har du bevis?

Sjøbunnen på hele jorden er ikke noe sted eldre en ca 200 millioner år for det meste er den yngere. Altså eksisterte den ikke før det.

Hvis du skal påstå noe så bastant bør du sørge for litt bedre kilder. Jeg fant ikke noen kilder verken i videoen eller bloggen hans.

Kartet som viser at sjøbunnen på hele jorden er mye yngre en kontinetene sees i videoen flere ganger.

2dhv2g3.gif

Lenke til kommentar
Les. http://no.wikipedia.org/wiki/Platetektonikk

Platene flytter seg den dag i dag, hvordan skal du prøve å motbevise dette?

Motbevise ?

Jorden vokser derfor er det bevegelse.

Jeg håper du troller, for et så dårlig grunnlag av basis kunnskap du besitter er helt latterlig.

Hva med å henvise til noen kilder når du så bastant påstår at 'sånn er det'?

Minner meg om barnehagen: "gud finnes" "gjør han vel ikke! bevis det da!" "du kan ikke motbevise det, derfor finnes han!"

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig er sjøbunnen yngre, er det så vanskelig å forstå?

Platene "vokser" jo fra hverandre,vtil lenger inn mot sprekken du måler alderen til yngre blir steinen nettopp fordi den nettopp er dannet fra magmaen, den glødende, flytende steinen, som jorden har som kjerne. På de stedene de tektoniske platene kolliderer så blir den ene platen skøvet under den andre og går igjen i oppløsning når den varmes opp av magmaen...

Dette ER virkelig rudimentær lærdom IHS og noe som så og si alle vet....

Lenke til kommentar
Alle kontinenter var sammlet ti et land Pangaea (lat. «alt land») da jorden var liten for ca. 200 mill. år siden.

..jeg vanskelig kan se at noen med selv bare et par hjerne celler i bruk kan tro på at jorden vokser... Drit i tyngde kraften, drit i hvor massen som må komme fra et sted og drit i alle naturlige lover og ikke minst, drit i alt vi faktisk vet om jorden liksom... :no::roll:

Massen kommer fra kjærnen. Planet og stjerne ekspansjon er helt naturlig i universet. Tyngdekraften var lavere da jorden var mindre. Dette muliggjorde eksistensen av kjempe dyr som dinosaurer.

Lenke til kommentar
Har du bevis?

Sjøbunnen på hele jorden er ikke noe sted eldre en ca 200 millioner år for det meste er den yngere. Altså eksisterte den ikke før det.

Hvis du skal påstå noe så bastant bør du sørge for litt bedre kilder. Jeg fant ikke noen kilder verken i videoen eller bloggen hans.

Kartet som viser at sjøbunnen på hele jorden er mye yngre en kontinetene sees i videoen flere ganger.

2dhv2g3.gif

Det kartet er ikke så mye verdt når det ikke står hvor det er fra. Gjerne sammen med en beskrivelse av hva slags metoder som er gjort for dateringen.

Det er ikke noe galt med dateringen. Her har du andre kart du kan sammenligne med.

Lenke til kommentar

..jeg vanskelig kan se at noen med selv bare et par hjerne celler i bruk kan tro på at jorden vokser... Drit i tyngde kraften, drit i hvor massen som må komme fra et sted og drit i alle naturlige lover og ikke minst, drit i alt vi faktisk vet om jorden liksom... :no::roll:

Massen kommer fra kjærnen. Planet og stjerne ekspansjon er helt naturlig i universet. Tyngdekraften var lavere da jorden var mindre. Dette muliggjorde eksistensen av kjempe dyr som dinosaurer.

facepalm1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...