Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hamas graver opp døde kristne fra gravene i Gaza fordi de er urene, melder en canadisk menneskerettsorganisasjon. "Hamas digs up the bodies of Christians from Christian burial sites in the Gaza Strip claiming that they pollute the earth," said Reverend Majed El Shafie, President of One Free World International (OFWI), who will head a delegation of human rights activists, members of parliament from Canada and religious personalities. Når man ser hva disse menneskene på Gaza-stripen gjør så kan jeg godt forstå Israels aksjoner mot de. Og det forundrer meg at mennesker her hjemme "godtar" alt som Hamas/befolkningen på Gaza-stripen gjør. Man velger ukritisk side i en sak, uten å vite eksakt hva man "kjemper" for! Hadde det vært greit for deg om det var dine pårørende (foreldre/barn/tanter/onkler osv) som hadde blitt gravd opp igjen av syke mennesker som mener at du er uren og forurenser jorda som du ligger i etter din/deres død? Jeg føler at jeg kan bli rasistisk av mindre! EDIT: typo Endret 15. desember 2009 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Tviler svært på sannhetsgehalten på dette faktisk. El Shafie, som er bak ja. Men tilbake til saken, så skal det sies at internt blant palestinerne så er dette tabu deluxe, selv om det kan være bryskt mellom gruppene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvorfor skal ikke dette være sant? Hadde vært greit om du utdyper litt mere.. Lenke til kommentar
Lopen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Om det er greit? Selvfølgelig er det greit, jeg ELSKER det! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hadde jeg brydd meg om noen gravde meg opp? Nei, jeg hadde ikke det, for jeg er død og når man er død så gir man som kjent faan i det, men det ville kanskje betydd noe for de som var igjen og brukte graven min for å minnes meg... Alt jeg ser er hvor utrolig stupid og grusom religion er og alltid har vært.... Hvis denne historien er sann er det sikkert fælt for de etterlatte da... Men når de ikke respekterer mennesker i live kan en val heller ikke forlange at de skal respektere mennesker som døde, kan vi vel? Lenke til kommentar
Sharpie Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Med tanke på de overgrepene som som foregår der nede (og som sikkert vil foregå fram til hele regionen er gjort om til glass) så kan ikke jeg se at dette er noe å blåse seg opp over. Det er en dum levende gruppe som graver opp en dum død gruppe. Folk som først og fremst definerer seg selv ut i fra en gruppetilhørighet er ikke slik jeg ser det individer og må gjerne drive utgravninger så de er opptatt med noe som ikke bør plage noen som ikke føler seg krenket ut i fra gruppetilhørighet. iStereo:Er det det at du selv er kristen som gjør at dette opprører deg, hvis du er det? Ser du blander rasisme inn i din forakt av denne grenen av organisert overtro. Ser du på nordmenn som en kristen rase fordi enkelte elementer hevder at vi er et kristent land, og derfor blir støtt av dette uavhengig av personlig overbevisning? Klart folk blir forbannet om noen graver opp slektninger, men jeg har vanskelig for å dra rase inn i dette. Slikt har foregått till alle tider fordi ledere forfører folk inn i grupper med en felles fiende. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Hvorfor skal ikke dette være sant? Hadde vært greit om du utdyper litt mere.. Fordi slikt er religiøst tabu. Du gjør det bare ikke. Og skulle Hamas gjort dette ville de møtt seg i døren knallhardt. Med den påfølgende risiko det måtte medføre ovenfor VB, der kristne palestinere har mye større makt, og Hamas har liten makt. Den sympati Hamas trenger på VB vil få en alvorlig knekk om de bedrev med dette. Dessuten, skepsisen blir stor når de ikke navngir gravlunden(e). http://www.haaretz.com/hasen/spages/848535.html Dog, det kan alltids være en sterkere fundementalisering som foregår, som man har sett tidligere (ref link). Altså "abel es-sabbat jibel-ahad" (Etter lørdag kommer søndag, som referer til jøder med sabbat på lørdag, og kristne som har sabbat på søndag.). Endret 16. desember 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Kristne graver ned ateister som ikke har etterlatt seg testamentet i kristne graver. Er det greit? Religiøse gjør med døde som de har råderett over hva de selv vil, de døde har ikke noe de skal ha sagt, etter min mening. Meh. Døde mennesker er døde. Captain obvious is obvious, men det er fremdeles sant. Endret 16. desember 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Grav opp alle som er begravd, brenn dem, og bruk plassen til noe nyttig. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Grav opp alle som er begravd, brenn dem, og bruk plassen til noe nyttig. Bruk gjerne varmeutviklingen som lokal oppvarming, så slår man 2 fluer i en smekk. Jeg for min del skal mumifiserer med et gullbelagt penisfuteral med vinger. Feks. bygge om hyttetomten til et hedensk gravsted Edit: iStereo: hvorfor skulle ikke de kristne gravene være urene? Et kadaver (også kalt åtsel) er skrotten av et dødt dyr. Kadavre utgjør ofte åtsler for andre dyr, spesielt noen rovdyr og fugler. Eksempler på åtseletere er en rekke arter av rovdyr i hundefamilien, fugler som gribber, kondorer og kråkefugler. Kadaver tiltrekker seg også flere arter med insekter og sopper. Særlig biller i familien åtselbiller, og flere arter fluer som kjøttfluer, spyfluer og andre. Kadavre kan være en alvorlig kilde til smitte og sykdom. http://no.wikipedia.org/wiki/Kadaver Tror ikke det er så sundt å få liksaft i grunnvannet... Endret 17. desember 2009 av analkløe Lenke til kommentar
G Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det er vel neppe snakk om noen arkeologiske utgravninger av kristne graver? Den der kommentaren om at hele området vil omgjøres til glass, den høres nifst sannsynlig ut. Er det noen gjenlevende slektninger til disse kristne gravene, og for hvor mange ledd siden? Det er klart jeg ville blitt opprørt om noen gravde opp noen i fra min familie. Men om området skal omgjøres til glass likevel.. Eh, nei den var litt slem. Den konflikten der nede er ikke lett å bli klok på. De har jo kjempet, klaget og strevd så lenge jeg har levd. Verden har jo prøvd seg med FN, men de har visst ikke makt nok eller vilje til å stoppe galskapen i Midt-Østen. Lenke til kommentar
1949 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det er ikke rart at Israel smeller av noen bomber nå og da med slike naboer. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det er ikke rart at Israel smeller av noen bomber nå og da med slike naboer. Det er ikke rart at hamas smeller av noen bomber med slike naboer: http://www.sexuallymutilatedchild.org/mohel.htm Heller naboer som graver opp kadaver fra bakgården, enn naboer som skjærer i barnekuk og suger blod... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Flott, de bildene er jo sammenlignbare. Ellers så er ikke masse jenter med gevær kult. Endret 17. desember 2009 av boffeeen Lenke til kommentar
1949 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Flott, de bildene er jo sammenlignbare. Vel, jeg bare svarer med samme mynt. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det å skjende en grav er noe av det mest respektløse du kan gjøre. Folk som velter, pisser eller tagger på graver fortjener harde straffer. Det er så feigt at jeg blir kvalm. Det er enda verre å grave opp graver. Nå skal det sies at muslimer ikke er de som har størst respekt for andres tro eller livssyn. Det overasker meg ikke at det er muslimer som gjør det. Du ser sjelden eller aldri kristne som gjør det samme. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Men du ser satanister skjende graver. De har jo samme utspring som kristne (bibelen). Lenke til kommentar
1949 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Men du ser satanister skjende graver. De har jo samme utspring som kristne (bibelen). Heller forvirra ungdom. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Egentlig ganske interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan Verdt å merke seg angående satanisme (Iallefall Lavey-satanisme): "The Church of Satan does not worship or support a belief in the Devil or other supernatural entities." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå