mtvw Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Skal kjøpe noe jeg kan bruke til studier samt gaming. Har derfor tenkt tanken; Kjøpe Macbook pro 13" til 10k (pga størrelse. passer meg utmerket). Siden den også skal brukes til en del gaming så anskaffer jeg såklar ekstern skjerm og driter i OSX og kjører windows 7 fullt ut:p Lurer derimot på om noen har noen personlige erfaringer og dele. Egnet til å spille (hovedsaklig nye spill MW2 Crysis etc) litt om Specs, osv ville vært fint. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Skal du ha Mac med windows kan du like gjerne kjøpe en PC spør du meg... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Viss du driter i OSX så kjøp heller lookalikene til Mac, mykje billigare då du betaler for operativsystemet+systemene i prisen på maskina. Sånn heilt på sidelinja, MacBookPro-skjermen er vel så bra som eksterne skjermer, det er iallefall mi erfaring på 15"ern. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 MacBook-skjermene generelt sett er noen av de bedre innen laptop-verden spør du meg, ser ikke noe vits i å bytte den ut til fordel for en "dårligere" ekstern skjerm når du har LED-skjerm på Macen din. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Er bare 9400M i 13.3" MBP, så ikke det kraftigste kortet. Du må opp på 15" for å få 9600M GT, som da kommer i kombinasjon med 9400M, men da stiger prisen til rundt 15.000. Lenke til kommentar
mtvw Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) 13" egner seg dårlig. er ikke villig til å gå opp 5k i pris. Har allerede sett ut en meget god ekstern skjerm så akkurat det er ikke noe problem. Hva faller prisen på hvis man kjøper Mac uten OSX. Men ingen som har efaringer med windows 7 på Mac? Og erfaringer med spill, edit. ser forøvrig at 13" kommer med GeForce 9400M 2.53 GHz Core 2 Duo 4GB minne Kanskje i minste laget? Endret 15. desember 2009 av mtvw Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Du får ikke kjøpt en Mac uten OS X. Grafikkortet er nok i minste laget, men prosessoren er fin, og du kan oppgradere til 8GB DDR3 RAM. Lenke til kommentar
mtvw Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 med oppgradering og W7 kommer jeg vel opp i 15k:p Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 MBP er drit til gaming. Styr unna. Lenke til kommentar
mtvw Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 sett på ASUS G60VX, vesentlig bedre specs Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Mac er lagt for mac OS og pc for windows. Slik er det bare og det vil alltid være best å kjøre det det er lagt for. Du kan gjøre slik som jeg, kjør heller windows når du gamer og osx til vanlig. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sigurdl: Komponentene i dagens Mac's er vel akkurat de samme som i en vanlig pc. Skulle ikke ha noe å si hvilket os du kjører eller? Lenke til kommentar
masb Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 du får aldri i livet dratt crysis og cod mw2 på en mb pro 13". gå heller for en pc. på en annen side er OSX fantastisk. for ikke å snakke om mange av de flotte programmene Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kommer sannsynligvis oppdaterte Macbook Pro's snart med i5. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 du får aldri i livet dratt crysis og cod mw2 på en mb pro 13". gå heller for en pc. på en annen side er OSX fantastisk. for ikke å snakke om mange av de flotte programmene Rart jeg kjører COD MW2 laggfritt på min MBP 13" da. Full oppløsning, og på medium/low detaljnivå. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ditto 2bb1. Kjører også Dragon Age: Origins som bare det også, og med OSX versonen, bruker ikke Windows. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ja. Bruker mac-versjonen av COD, atlså ikke parallells. Ble litt overrasket over at det gikk så glatt. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja. Bruker mac-versjonen av COD, atlså ikke parallells. Ble litt overrasket over at det gikk så glatt. Macbook pro 13 funker OK til spilling. Kjører bl.a. WoW med 35+ fps i Dalaran midt i travleste tiden på døgnet. Angående Windows 7 på en Mac: Det er ikke noe å rope hurra for. Det funker, men du kommer garantert til å sitte å irritere deg over en del ting, som f.eks. layouten på tastaturet. Satt på skolen i dag og knotet med noe programmering. Der viste det seg at ' tegnet var plassert på */@ knappen. Og om jeg skulle skrive inn en @, så måtte jeg trykke Alt gr+2. Men hvor i huleste er Alt gr på et Mac tastatur? Dette resulterte i at jeg ble sittende og klø meg i hodet og google etter en løsning, mens alle andre suste i fra meg og jeg ble hengende etter. Trass i at jeg har endret layouten på tastaturet til å matche det som faktisk står på knappene. Men programmet var ikke med på den. Alt dette lar seg selvfølgelig fikse, og "alt" fungerer som det skal for meg nå, men det er ganske knotete alikevel. Ihvertfall kontra å bare gå for en Windows7 basert PC i utgangspunktet. Alt i alt så fungerer Windows7 på Mac, men det er og forblir en Mac. Så får det være opp til hver enkelt å bedømme om det er en bra eller dårlig ting Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har en MB Pro 15" (forrige generasjon), og kjører Windows 7 på den i tillegg til OSX. Det fungerer helt utmerket på alle mulige måter. Litt kluss med keyboard som nevnt i posten over, men det er en vanesak. Jeg kjører ikke mange spill, men har kjørt Oblivion på 1920x1200 og middels settings med godt resultat. Geir Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Forøvrig så er Windows opplevelsesindex på ca 4.7-5.5 på min MacBook 13. 15 tommerene er vel enda litt bedre igjen tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå