Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Sil 3132 SATALink, Hjelp?:)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg starter opp maskinen og da kommer det opp Sil 3132 SATALink BIOS Version 7.3.13

Copyrght © 1997-2006 Silicon Image, Inc.

Jeg har et Asus N2M32-SLI Deluxe

Noen som har vært borti problemet før?

Ja jeg har prøvd og googlet litt, men finner ikke ut av noe=/

Har også tatt ut bios-batteriet, men kommer forsatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du esata eller sata_raid2 kontakten, og kommer du inn i bios, når du trykker Del gjevnlig under oppstart?

Hvis du ikke bruker de kontaktene, og kommer inn i bios, så prøv å disabled "Silicon SATAII Controller", som du finner under Advanced, Onboard Device Configuration.

Lenke til kommentar
Bruker du esata eller sata_raid2 kontakten, og kommer du inn i bios, når du trykker Del gjevnlig under oppstart?

Hvis du ikke bruker de kontaktene, og kommer inn i bios, så prøv å disabled "Silicon SATAII Controller", som du finner under Advanced, Onboard Device Configuration.

Jeg bruker de vanlige røde sata tilkoblingene på hovudkortet, har også prøvd å disabled Silicon... men da kommer det bare en _ og blinker

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så forstår jeg ikke problemet. Du har bare beskrevet en observasjon fremfor et problem.

Etter din beskrivelse, så har du et hovedkort med en silicon image SATA/(RAID?) disk kontroller, og som ask99 beskriver så er denne aktivert i BIOSen (antakeligvis med BootROM, altså den er angitt slik at det skal gå an å boote fra diskene på den kontrolleren).

Hvis du ikke bruker den, så er det vel bare til å deaktivere SIL diskkontrolleren, så sørge for at du har OS-disken din koblet til nVidia kontrolleren din.

Lenke til kommentar

Ser nå at du har skrevet litt til. Problemet er nok ikke med SIL-kontrolleren.

Kanskje du kunne sagt noe mer?

Har maskinen virket før?

Hvor mange disker har du koblet til, og hvilke eventuelle andre SATA-enheter?

Har du satt det opp til å kjøre i native-RAID?

Lenke til kommentar

Jeg har 1 hdd, ingen raid. Har prøvd og såtte inne harddisken i en anna pc og prøvde og formatere den, men den stoppet totalt på 32min, (XP)

Grimmy

Har maskinen virket før?

Jepp det har den

Hvor mange disker har du koblet til, og hvilke eventuelle andre SATA-enheter?

Kun en sata disk.

Har du satt det opp til å kjøre i native-RAID?

@BIOS

-Advanced

Silicon SATAII Controller [Disabled]

-Serial-ATA Configuration

Serial-ATA Controller [Enabled]

RAID Enabled [Disabled]

-Boot

Boot Device Priority

1st Boot Device [Hard Disk]

2an Boot Device [CDROM]

Desse har jeg også byttet om på...

Lenke til kommentar
Ingen idèr?

I ditt forrige innlegg så konkluderte du selv med at disken er i stykker da den ikke lot seg formatere.

Last ned og kjør disk leverandørens diagnoseprogram og sjekk den grundig/ bytt på garantien.

Har snakket med eieren av pcen, han hadde samme problemet fann jeg ut, om jeg tar ut cd-rom'en vil den da fungere sa han. Har ikke testet det enda, men det er verdt et forsøk;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...