Gå til innhold

Jenter, fysiske prestasjoner og karakterer


Anbefalte innlegg

Om jenter skal få fordeler i form av lavere krav i gym bør vel egentlig feite, rullestolbrukere, osv likegått få lavere krav.

Selvsagt har rullestolbrukere andre kriterier for å få gymkarakter.

 

Sammenligner du å være kvinne med å være handikappet? Man bør jo ha forskjellige krav når man har forskjellige forutsetninger.

I følge kravene er det vel et handikap å være kvinne, ellers hadde jo kravene vert dem samme.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter HAR vanskeligere for å oppnå samme resultater som gutter, både når det gjelder styrke og utholdenhet.

 

Derfor føler jeg, som er gutt, ikke at det er noe galt i å gi forskjellige krav til de samme karakterene, for henholdsvis gutter og jenter. Problemet blir bare at det er veldig vanskelig å gjøre dette 100% rettferdig, og jeg føler at slik kravene er på min skole nå er det "lettere" å være jente. Men jeg forstår at det må forskjellsbehandles på et vis, og at dette som mye annet i livet ikke kan være 100% rettferdig.

Lenke til kommentar

På samme måte som gutter har vanskeligere for å lære i teoretiske fag. Det er bare lettere å påpeke forskjellen der den er lettere målbar.

 

Jenter bør absolutt ikke få noe handicap i gym.

Husk også at innen gym inngår mye dansing og aerobic (hvartfall for oss gjorde det) og det tør jeg påstå at jegter er bedre egnet til enn gutter. likevell har ikke gutter noe handicap der

Lenke til kommentar
På samme måte som gutter har vanskeligere for å lære i teoretiske fag. Det er bare lettere å påpeke forskjellen der den er lettere målbar.

 

Jenter bør absolutt ikke få noe handicap i gym.

Husk også at innen gym inngår mye dansing og aerobic (hvartfall for oss gjorde det) og det tør jeg påstå at jegter er bedre egnet til enn gutter. likevell har ikke gutter noe handicap der

 

Jeg vil ikke sidestille forskjellen mellom gutter og jenter i teoretiske fag, hvis det i det hele tatt er noen, med forskjellene det er på styrke og utholdenhetstester.

Lenke til kommentar
På samme måte som gutter har vanskeligere for å lære i teoretiske fag. Det er bare lettere å påpeke forskjellen der den er lettere målbar.

 

Jenter bør absolutt ikke få noe handicap i gym.

Husk også at innen gym inngår mye dansing og aerobic (hvartfall for oss gjorde det) og det tør jeg påstå at jegter er bedre egnet til enn gutter. likevell har ikke gutter noe handicap der

 

Jeg vil ikke sidestille forskjellen mellom gutter og jenter i teoretiske fag, hvis det i det hele tatt er noen, med forskjellene det er på styrke og utholdenhetstester.

 

Hvorfor ikke det? Hvis det er en forskjell, skal det kun tas på alvor hvis det er jentene som er den svake part? Og som jeg gjentatte ganger har sagt, jenter har lettere for å konsentrere seg og disponere tiden riktig, akkurat som gutter har lettere for å oppnå styrke. Kondisjonen er en annen sak. Jeg mener at hverken gutter eller jenter skal oppnå handicap, når det måles kompetanse og hvor god man er til å utføre forskjellige arbeidsoppgaver.

 

Ja, jeg gjentar meg selv, men jeg tror ikke alle gidder å lese hva som står langt bakover i tråden. ;)

Lenke til kommentar
Jo, det er noe som tilsier dette, karakterene selv. Og hvem er det som stort sett lider av konsentrasjonsvansker og viser mindre gjennomtekt eksponering av tiden, jo nettop gutter.

Konsentrasjonsvansker er et annet ord for å være lat. (utenom, noen med sykdommer) Gutter kan veldig lett jobbe hardt om de bare gidder. Å være lat er ingen unnkyldning for å få en bedre karakter, beklager.

 

Ooook -- så det du sier er egentlig at menn er LATERE enn kvinner?

Siden du ikke går med på at vi menn har dårligere impulskontroll/er dårligere til å planlegge?

 

For det er et faktum at menn gjør det dårligere i teoretiske fag og språk enn kvinner (i ungdomsårene) -- det er det bare til å google på SSB.

 

DA er det ikke til å stikke under en stol at det er noe i menns NATUR og ikke i hvert enkelt individ som er galt.

 

...

Men det forutsetter at man IKKE tror på "fri vilje", selvfølgelig, og tror at man til en viss grad er styrt av instinkter og andre sine meninger -- hvis ikke kan jeg forstå at man skylder på hver enkelt mann.

 

Men da skylder jeg på hver enkelt kvinne også: Det er deres egen feil at de ikke gidder å trene hardt nok.

Grunnen til at ingen kvinner har klart å bli like gode som menn i toppidrett er at de er late, ikke at de har begrensninger i sin natur som hindrer dem i å nå målet.

 

Alternativt klarer ikke kvinner å bygge muskler, og menn klarer ikke konsentrere seg (i ungdomsårene).

 

Jeg vet bedre enn de fleste hvordan konsentrasjon IKKE er noe man selv kontrollerer, da jeg de siste årene har mistet EVNEN til å konsentrere meg på grunn av HORMONER: Når jeg tar tabletter KAN jeg konsentrere meg igjen, men jeg trenger tabletter for å kunne konsentrere meg om arbeid.

 

Konsentrasjon handler ikke om viljestyrke, men om EVNE.

Konsentrasjon er en evne, det samme er muskelbygging: Det er noe våre hormoner styrer.

Adrenalin, testosteron og stresshormoner ødelegger konsentrasjon, MEN hjelper for trening.

Mangel på de overnevnte gir bedre konsentrasjon, men senker evnen til å prestere fysisk.

 

Ja faktisk kan det sies at ALT dette kommer ned til testosteron:

Menn har mer av det, og det ødelegger konsentrasjonen vår, men øker vår evne til å trene.

Kvinner har mindre av det, og kan konsentrere seg bedre, men mister evne til å trene.

(HVIS en mann fjerner testosteronet (ved å amputere testiklene) mister han kroppshår, får bryster (som kan produsere melk), og adamseple krymper -- OOOOOG han blir flinkere til å konsentrere seg, og tenker mindre på sex.)

 

...

...

...

Tenker ikke menn på sex veldig ofte igjen?

...

Symptomet på hele situasjonen er vel at menn tenker mer på sex og klarer ikke å konsentrere seg, noe kvinnene slipper :p

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Er det rettferdig at jenter får bedre karakterer enn gutter, sammenliknet med forskjellen på skriftlig (anonym) eksamen.

Er det rettferdig at noen fødes med kropp til å bli basketballspillere, sprintere og toppturnere?

Er det rettferdig at noen har foreldre som lærer dem språk, regning og lesing før de begynner på skolen?

Er det rettferdig at hvilken lærer du får, og hvordan hun er skrudd sammen, og hva slags personligheter hun blir provosert av, skal få bestemme om du får ta høyere utdanning eller ikke?

 

Hvorfor skal alt være så jævla rettferdig, sa fysikklæreren min.

 

Jeg har et annet spørsmål: når det ikke fins rett og galt. Når du blir utsatt for diskriminering og urettferdighet, og du samtidig ser at det ikke fins rettferdighet, og at det ikke fins noen gode argumenter for at dine egne interesser er noe annet enn egeninteresser uten noen mer filosofisk legitimitet, hvorfor skal man da gidde å bry seg om hva som er rett og galt.

 

Og om du ikke bryr deg om rett og galt, og innser at naturen er brutal, kynisk, determinert og jævlig, hvorfor skal man da anstrenge seg for å være mot andre på en måte en selv ikke har fordel av? Det eneste svaret på dette er at du ikke har noe valg. Du er bundet av hjernen din, et produkt av arv og miljø - det er for godt med menneskelig kontakt. Derfor vil et menneske som henger seg for moralsk opp i verden, til syvende og sist rammes av splitting.

 

Det høyeste rasjonelle i verden er psykopati. Den rasjonelle psykopaten - slik moralforskere kjenner henne/ham.

 

Konsentrasjonsvansker er et annet ord for å være lat. (utenom, noen med sykdommer) Gutter kan veldig lett jobbe hardt om de bare gidder. Å være lat er ingen unnkyldning for å få en bedre karakter, beklager.

Flott.

 

Hvorfor er det noen som ikke gidder?

Endret av EtterstreberLikegyldighet
Lenke til kommentar

Mennesker som er deprimerte, mister også konsentrasjon.

 

Forskning viser at selv unger som aldri har sett den deprimerte bestemora si, allikevel har mye høyere risiko for depresjon.

 

Dersom alt var så jævla fritt, hvordan kan konsen din bestemmes av kjærringer du aldri har møtt? Og driven, viljen til å stå opp om morran? Er ikke viljen helt fri allikevel (hva faen det nå skal bety)

Lenke til kommentar
Om jenter skal få fordeler i form av lavere krav i gym bør vel egentlig feite, rullestolbrukere, osv likegått få lavere krav.

 

En annen ting som er verd å tenke på ved f.eks armhevninger

Det er lettere å ta armhevninger om man veier 50 kilo en 150 kilo.

Veier du 150 kilo og tar en armhevning tilsvarer vel det å løfte en vekt på 150 kilo.

I en arbeids situasjon hvor du skal løfte en boks på 100 kilo til en annen plass hjelper det ikke å greie en armhevning tilsvarende 50 kilo.

Dog er ikke dette serlig aktuelt ettersom det er svært uergonomisk å løfte en 100 kilos boks.

 

Dette er sikkert et dårlig inlegg, men lagde det ettersom jeg har lest hele tråden, og ikke vil la det bli bortkastet..

 

 

Du løftar ikkje heile kroppsvekta når du tar armhevinger.

Ein person på 150 kg er forøvrig sterkare enn ein person på 50kg.

 

Må bare kommentere. En push-up tilsvarer noe mellom 60-75% av kroppsvekten din (litt avhengig av hvordan du gjør den), så ei jente på 50 kg løfter da ca 35 kg. Nå er jenter dårligere fysisk stelt enn gutter, og derfor er armhevinger for jenter i utgangspunktet tyngre enn for gutter. Men så veier de fleste jenter en del mindre enn en del gutter, så da kan det diskuteres om forskjellen er så særlig stor allikevel. Forskning viser vel at den er det, men det må jo uansett tas hensyn til kroppsvekt og lengde. Jo lengre armer en har, jo verre er det å ta push-ups.

 

Det er vel også slike ting som er en del av problemene i gym. De utelukker en del faktorer. F. eks. er det vel tre forskjellige muskeltyper, I og IIa ig IIb. Disse kan alle trenes opp, men det er forskjellig fra person til person hvem som har mest av hva. En kan være naturlig sterk, å være mer skikket til ren styrke. En annen kan være langt bedre rustet til utholdenhet. Da er det et stort problem at mange innen faget gym aldri blir testet i styrke overhodet. Er dette for å ta hensyn til jentene også?

 

Ser det var en her som også nevnte dette med dans og turn. Ja, dette er ting man burde være godt trent i for å få ordentlig til. Hvem er det som omtrent alltid leder en gymtime hvor dans er på planen? Jo, ei eller flere jenter som har danset lenge i sitt liv. Hva har i hele tatt dette med gym å gjøre? Spør du meg, så er gym et så jentevennlig fag til tider at det igjen burde skrikes om likestilling. Likestilling for oss gutter, ikke for jentene lenger.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg mer over at kravene til F.eks forsvaret er lavere for jenter enn gutter. Når man er i krig å må løpe osv stilles det de samme kravene. Dersom de skal komme med, men ikke stiller til de fysiske kravene så kommer ikke jeg til å stå og vente på dem. Kravene bør være like, og selv om det fører til at jentene får dårligere karakterer så får da det bare være. Leste et sted at menn har dårligere språksenter. Men er det slik at vi får 5 og jenter 4 for den samme prestasjonen? Nei, ikke så jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Men for helvete da..

 

Hvis kvinner er fysisk underlegne menn slik som dette så kan de vel bare være hjemme og passe hus og stelle barn mens mannfolka er ute og jobber, sant?

 

Nei, skal vi ha en mellomting kanskje? Enten så er det likestilling eller så er det ikke det. At det kun er likestilling der det går i kvinners favør er galskap, men de fleste problemstillinger der det står menn vs. kvinner er forøvrig galskap. I kvinners favør, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Men for helvete da..

 

Hvis kvinner er fysisk underlegne menn slik som dette så kan de vel bare være hjemme og passe hus og stelle barn mens mannfolka er ute og jobber, sant?

 

Nei, skal vi ha en mellomting kanskje? Enten så er det likestilling eller så er det ikke det. At det kun er likestilling der det går i kvinners favør er galskap, men de fleste problemstillinger der det står menn vs. kvinner er forøvrig galskap. I kvinners favør, selvfølgelig.

Du er faen en dum og jeg er flau over at sånne som deg er representative for samme kjønn som meg. Gymferdigheter har lite relevans til arbeidslivet så dette blir en dårlig grunn til at halve arbeidsstyrken vår skal stå uten arbeid.

 

At gutter skal ha lavere krav i teoretiske fag er en utrolig dårlig unnskyldning for hva ujevnheten egentlig bunner ut i: LATSKAP. Jenter jobber mye mer med lekser enn gutter og dette bør absolutt belønnes, ikke sant? Gutter jobber på sett og vis mer med "gymleksene" enn jenter, men dette mener jeg de får betalt for, til syvende og sist så får aktive gutter bedre gymkarakterer enn late jenter. Å stille samme krav til en jente på en armhevningskonkurranse er bare latterlig, og dere gutter som mener det er nok i tidlig tenåringene der man fremdeles krangler om hvem som er best av gutter og jenter.

Lenke til kommentar

Det du vil fram til er at likestilling er en bløff, altså? :) Nei? Skal vi ha en mellomting? Slik at det kun er likestilling der det går i kvinners favør? Slik er det nå, og det er forkastelig.

 

Nå måtte jeg repetere innlegget mitt igjen, slik at du kan lese det på nytt og forhåpentligvis forstå det.

 

til syvende og sist så får aktive gutter bedre gymkarakterer enn late jenter. Å stille samme krav til en jente på en armhevningskonkurranse er bare latterlig, og dere gutter som mener det er nok i tidlig tenåringene der man fremdeles krangler om hvem som er best av gutter og jenter.

 

Det du vil fram til her er at gutter som er mer aktive for å få en bedre gymkarakter ikke skal bli belønnet for det? Dette er bare TULL. Det blir som å si at det er feil at den smarteste i klassen som alltid gjør matteleksene og den dummeste i klassen som aldri gjør de skal ta samme matteprøve. Selvfølgelig skal de det.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
Det du vil fram til her er at gutter som er mer aktive for å få en bedre gymkarakter ikke skal bli belønnet for det? Dette er bare TULL. Det blir som å si at det er feil at den smarteste i klassen som alltid gjør matteleksene og den dummeste i klassen som aldri gjør de skal ta samme matteprøve. Selvfølgelig skal de det.

Nei, jeg mener at gymkarakteren skal gjenspeiles i innsats, lågand, kompetanse og gjerne ferdigheter også. Gutter kommer sannsynligvis til å få bedre karakter, ikke fordi de er gutter og derfor er bedre, men fordi de i gjennomsnitt trener mer enn jenter og er mer konkurranseinnstilt. Men de skal ikke ha samme krav til resultater på løpstester eller styrketester, åpenbart nok.

Lenke til kommentar
At gutter skal ha lavere krav i teoretiske fag er en utrolig dårlig unnskyldning for hva ujevnheten egentlig bunner ut i: LATSKAP. Jenter jobber mye mer med lekser enn gutter og dette bør absolutt belønnes, ikke sant?

Men hvorfor tror du det er slik? Jenters overlegne evner innen teoretiske fag er biologisk betinget, akkurat som gutters er det innen fysisk fostring.

 

Dette har alt blitt nevnt flere ganger, men det ser ut til at du bevisst ignorer de innleggene, og heller gjentar den samme feilaktige påstanden om igjen og om igjen, som om det beviser at du ikke tar grundig feil.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
At gutter skal ha lavere krav i teoretiske fag er en utrolig dårlig unnskyldning for hva ujevnheten egentlig bunner ut i: LATSKAP. Jenter jobber mye mer med lekser enn gutter og dette bør absolutt belønnes, ikke sant?

Men hvorfor tror du det er slik? Jenters overlegne evner innen teoretiske fag er biologisk betinget, akkurat som gutters er det innen fysisk fostring.

 

Dette har alt blitt nevnt flere ganger, men det ser ut til at du bevisst ignorer de innleggene, og heller gjentar den samme feilaktige påstanden om igjen og om igjen, som om det beviser at du ikke tar grundig feil.

Hva er det som gjør at gutter stiller svakere i teoretiske fag? Jenter tar skolen mye mer seriøst enn gutter og det er ikke et resultat av evolusjon. Forskjellene i gym er så mye mer åpenbare og ikke minst enkle å påvise enn de eventuelle forskjellene i teoretiske fag, vi vet faktisk veldig lite om hjernen vår. Og dessuten, noen her sutrer over at jenter har større språksenter og derfor har en fordel i mange fag, JA, men dette tar gutter igjen ved at de er bedre i mattematik og fysikk.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Likestilling er et begrep det ikke er konsensus om hva «er», eller betyr.[1] Definisjoner og operasjonaliseringer dreier seg ofte om like muligheter. Dette kan ses formelt (lovverket), uformelt (blir f.eks. et kjønn diskriminert) og i forhold til sosialiseringsmønstre (reproduksjon av ulikheter gjennom tradisjonelle roller). Likestillingslovens §1 snakker om «like muligheter» i forlengelsen av målet om å «fremme likestilling».[2] Mer dagligdagse definisjoner snakker om likestilling som like rettigheter, plikter og muligheter på alle samfunnsområder.[3]

 

 

Forskjellsbehandling eller diskriminering er et sosialt og politisk fenomen som innebærer at en person eller gruppe av personer særbehandles eller behandles på særskilt vis kun eller hovedsakelig på grunn av gruppetilhørighet eller andre faste personlige egenskaper. Eksempler på forskjellsbehandling er diskriminering av personer på grunn av etnisk eller religiøs tilhørighet, seksuell orientering, alder, funksjonsevne eller kjønn.

 

 

Fra wikipedia.

Enklere er det vel ikke. Diskusjon over! :!:

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at gutter stiller svakere i teoretiske fag? Jenter tar skolen mye mer seriøst enn gutter og det er ikke et resultat av evolusjon.

Igjen unngår du poenget.

 

Nytt eksempel:

Det er en større andel overvektige blant fattige enn blant velstående. Man kan si at det er fordi de fattige er noen latsabber som trener for lite og spiser for mye junkfood, men er det ikke mye mer konstruktivt, for ikke å si rettferdig, å heller spørre hvorfor fattige trener mindre og spiser dårligere?

Lenke til kommentar

Andre1983:

Ja, det sier jeg. Menn er latere enn kvinner. Jeg tror også på fri vilje, fordi det er det mest naturlige og passer inn i min tankegang. F.eks. en ball som kastes i en retning har ikke fri vilje. Da kan vi kalkulere hvor ballen skal gå, vi kan fortelle ballen det og den vil ikke ha sjans til å gjøre noe annerledes, likeledes med en robot.

 

Derimot, forteller vi et menneske hvor han skal gå, kan han gå i motsatt retning. Et annet problem er at vi får problemer med å definere hvem vi er, hva er det som får oss til å føle at vi barer styrer bare en kropp, er det ikke fordi vi har en sjel med fri vilje?

 

Det er typisk sosialistisk tankegang at så lenge alle ikke er prikk like, er det diskriminering. Min ide er at det skal ikke være noen hindre i veien. Lik innsats gir likt resultat. Hvis en jente trener like hardt som en gutt vil hun f.eks. havne et og et halvt minutt bak en gutt på 3200 meteren. Dette er hva vi justerer opp for i gymmen.

 

I akademiske fag, hvis en gutt gir like mye innsats som en jente, vil han få ca like gode karakterer. Litt forskjellig fra person til person, men de enorme forskjellene vil ikke være der. Du får ikke bedre karakter fordi du er lat, og dermed justerer man ikke opp guttenes karakterer, ellers for Somaliere.

 

Konsentrasjonsvansker er en medisinsk diagnose for lathet. Jeg er gutt. Ja, jeg kan bli trøtt når jeg studerer, man da tar jeg power naps. Hvis jeg ikke jobber er det min skyld, fordi jeg har vært lat. Folk må begynne å skylde mer på seg selv, istedenfor å skylde på alle mulige andre. Jeg liker signaturen min, fordi den illustrerer poenget mitt på en humoristisk måte.

 

Det er en større andel overvektige blant fattige enn blant velstående. Man kan si at det er fordi de fattige er noen latsabber som trener for lite og spiser for mye junkfood, men er det ikke mye mer konstruktivt, for ikke å si rettferdig, å heller spørre hvorfor fattige trener mindre og spiser dårligere?

Fordi de bevist velger å trene mindre enn de behøver og spiser junk food selv om de vet det er dårlig for dem. Det er deres valg, men de får ikke skylde på noen andre for sine egne valg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...