Gå til innhold

Fengende plakat? (egenprodusert)

larsingedude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med farger litt i samme stil som jakka? Lilla-svart kobinasjonen har for lite kontrast til å lese.

EDIT:

Og så har jeg (min mening altså) syntes at det er finere med punkter slik:

- tekst1 tekst1 teks1t tekst1 tekst1 teks1t tekst1 tekst1 teks1t
 tekst1 tekst1 teks1t
- tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2
 tekst2 tekst2tekst2 tekst2

enn å ha:

- tekst1 tekst1 teks1t tekst1 tekst1 teks1t tekst1 tekst1 teks1t
tekst1 tekst1 teks1t
- tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2 tekst2
tekst2 tekst2tekst2 tekst2

Lettere å se hvor nye punkter begynner.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Enig med han over her! Plakaten var stygg, så ut som en webside fra 90 tallet :ermm:

Tenk på kontrast, balanse, bevegelse og enhet. Og hvilke farger som passer inn... bildekvalitet ville jeg også tenkt på!

Få farger er også å foretrekke! Kjør på med max 3 farger som passer til hverandre!

Siste jeg klager på er teksten til høyre som ser ut som noe du satte inn i siste liten! Bør fikses på!

Lenke til kommentar

Plakaten var fengende nok. Fikk lyst til å se Sesam Stasjon. Men fra spøk til alvor! :p

Noen greie råd:

La fargene enten være komplimentære, hent gjerne farger fra motivet - et godt tips vil derfor være å lage deg en liten fargepalett utifra basisfargene du ser. Men du må også tenke på konteksten, og ikke minst hva produsenten (merket) står for. I hvilket årstid skal den brukes, for eksempel?

I dette tilfellet er det en vinterjakke beregnet for bruk i forbindelse med vintersport. Et typisk produktbilde for en Bergansjakke for morro i snøen, er det klassiske snødekte fjellandskapet med krystallklar blå himmel - du ser det jo også i logoen. Utnytt dette; slike rene områder er ypperlig for tekstbolker.

Når det kommer til teksten: er det nødvendig med så mye tekst? For en plakat er dette litt ugunstig; hovedpoenget, jakka, drukner i tekst. For en katalog eller lignende, kan du gjerne ha mer produktinformasjon. Bolkevis med informasjon er gjerne overflødig, hva med å bare trekke fram det viktige med jakken? Du bør også ta en titt på tekstjusteringen.

Nå svarte jeg vel kanskje ikke helt til topic, men men. Lykke til videre!

Edit: Leif.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Fiks fargene! Demp de og tenk mer minimalistisk.

Men som en person over her sa, bruk et tema, bruk noe av de samme fargene som er på jakka. Det er helt basic reklame-teknikk.

Var slitsomt å lese all den teksten til venstre med den bakgrunnsfargen når teksten attpåtil gikk på SKRÅ. :p

Og teksten til høyre bør ha en flate under seg den også, slik at man kan lese teksten mye lettere. Og den bør hvertfall ikke være oppå jakka.

Akuratt nå er dette en plakat som skremmer folk fra å kjøpe produktet.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Ville valgt noen litt mer "nøytrale" farger, ser litt grellt ut. Ville også gjort noe med teksten på høyre hånd, ser litt merkelig ut at den går delvis over de fargene der og delvis over jakken, og den er ikke så lett å lese overalt heller. Kanskje vurdere å ha en farge bak (hele) teksten for å gjøre den mer lettlest.

På kuler.adobe.com er det enkelt å finne farger som passer godt sammen.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...