frg Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg har satt opp en epost-server(både pop og smtp)med mailenable som programvare. Dette virker fint. Det som er problemet er at det virker som andre bruker smtp-serveren til å sende epost til hverandre. Det er 2 adresser som går igjen. Hvordan skal man klare å øke sikkerheten på dette? Har huket av for at brukeren må ha passord, men dette er tydligvis ikke nok. Ser ut som en av de har klart å lage en skjult konto som han bruker... Noen som har erfaring med dette programmet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har satt opp en epost-server(både pop og smtp)med mailenable som programvare. Dette virker fint. Det som er problemet er at det virker som andre bruker smtp-serveren til å sende epost til hverandre. Det er 2 adresser som går igjen. Hvordan skal man klare å øke sikkerheten på dette? Har huket av for at brukeren må ha passord, men dette er tydligvis ikke nok. Ser ut som en av de har klart å lage en skjult konto som han bruker... Noen som har erfaring med dette programmet? Du må kun tillate egen IP-er og sende med serveren, du risikerer og bli svartelistet og mail sendt fra din server vil gå rett i søppla hos endel mottagere. Det er slike som deg spammerne elsker, de som lar SMTP-serveren stå åpen. Kan du ikke bare bruke din ISP sin server til utgående? Lenke til kommentar
frg Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Nå har de 2 som har vært inne og brukt smtp-serveren bare sendt til hverandre, foreløbig.... Jeg har for tiden stengt muligheten for å bruke smtp til jeg har lært meg litt mer om sikkerhet. Er det noen som kan anbefale noe bra litteratur på dette området? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå