Gå til innhold

Noen tips til yrke?

Sir90

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt som går i 10.klasse. Jeg har bestemte meg for og gå SSP til neste år, men så kommer det store spørsmålet hvilket yrke/videre utdanning hva skal jeg velge videre? Jeg har lyst på en onklig utdannelse der jeg kan få en jobb hvor jeg kan tjene bra på.

Hvilket yrke/videre utdanning burde jeg ta ?

Jeg er kjempe god i matte, får sekser i faget. Driver og jobber med VG1 pensum i timene.

Jeg har også toppkarakter i naturfag.

Men så sliter jeg veldig meg engelsken, der ligger jeg på 3.

Snittet mitt er rundt 4,6.

Noen yrker dere tror ville ha passet meg ?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta studiespesialiserende og ta realfagene på det høyest mulige nivået (jeg vet ikke hva det heter nå. T-matte? Eller noe slikt). Da finner du fort ut om du liker det og hvis du liker realfag etter videregående er det mange veier i gå, alt fra ingeniør/sivilingeniør til rent teoretiske yrker som matematiker el (og alt der i mellom).

Hvis du er såpass sterk i Naturfag og matte vil jeg anbefale realfag på videregående og kanskje legestudier etter det? :)

Er det ikke mer naturlig å velge et realfagsstudie hvis man liker realfag? Ingeniør, forsker osv... Akkurat leger har vi nok av i dette landet og det er ikke noe for en som har matematikk som yndlingsfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...