Sir90 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg er en gutt som går i 10.klasse. Jeg har bestemte meg for og gå SSP til neste år, men så kommer det store spørsmålet hvilket yrke/videre utdanning hva skal jeg velge videre? Jeg har lyst på en onklig utdannelse der jeg kan få en jobb hvor jeg kan tjene bra på. Hvilket yrke/videre utdanning burde jeg ta ? Jeg er kjempe god i matte, får sekser i faget. Driver og jobber med VG1 pensum i timene. Jeg har også toppkarakter i naturfag. Men så sliter jeg veldig meg engelsken, der ligger jeg på 3. Snittet mitt er rundt 4,6. Noen yrker dere tror ville ha passet meg ? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kansje en ide og skrive om interesser? Sjekk også denne siden Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det første jeg tenkte på var ingeniør. Engelsken kan være litt problematisk, men slett ikke uoverkommelig. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Sjekk også denne siden Denne går kun på yrkesfag... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Sjekk også denne siden Denne går kun på yrkesfag... nei. Den går bare på videregående-linjer. Hvilket er naturlig å anbefale for en som går i 10. klasse. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvis du er såpass sterk i Naturfag og matte vil jeg anbefale realfag på videregående og kanskje legestudier etter det? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 nei. Den går bare på videregående-linjer. Hvilket er naturlig å anbefale for en som går i 10. klasse. Nei, han sier han SKAL gå SSP... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Aha. Da er det i grunn ikke så mye vits i å anbefale så mye allerede nå. Få så gode karakterer som mulig og finn ut i førsteklassen om du liker naturfag og matte eller ikke. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ta studiespesialiserende og ta realfagene på det høyest mulige nivået (jeg vet ikke hva det heter nå. T-matte? Eller noe slikt). Da finner du fort ut om du liker det og hvis du liker realfag etter videregående er det mange veier i gå, alt fra ingeniør/sivilingeniør til rent teoretiske yrker som matematiker el (og alt der i mellom). Hvis du er såpass sterk i Naturfag og matte vil jeg anbefale realfag på videregående og kanskje legestudier etter det? Er det ikke mer naturlig å velge et realfagsstudie hvis man liker realfag? Ingeniør, forsker osv... Akkurat leger har vi nok av i dette landet og det er ikke noe for en som har matematikk som yndlingsfag. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er det ikke mer naturlig å velge et realfagsstudie hvis man liker realfag? Ingeniør, forsker osv... Akkurat leger har vi nok av i dette landet og det er ikke noe for en som har matematikk som yndlingsfag. Riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå