Gå til innhold

Win2k pålogging

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med at hver gang jeg går fra datamaskinen (lenge nok til at screensaver kommer på) må jeg logge på opp igjen. Dvs; at maksinen kan ikke brukes av andre enn meg(den låser seg, bare jeg og admin kan logge på). Er det noe jeg kan gjøre for å disable dette problemet?

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Har et problem med at hver gang jeg går fra datamaskinen (lenge nok til at screensaver kommer på) må jeg logge på opp igjen. Dvs; at maksinen kan ikke brukes av andre enn meg(den låser seg, bare jeg og admin kan logge på). Er det noe jeg kan gjøre for å disable dette problemet?

Kontrollpanel - Egenskaper for Strømalternativer - Avansert... Fjern haken for 'Krev passord for å gå ut av ventemodus'...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 01:59, formannen skrev:

Hei!

takker for alle svar

Er maskinen din i et domene på et nettverk? I så fall kan man (admin) sette policy på domenet du er tilkoblet, for akkurat denne funksjonen

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-28 07:22, trn100 skrev:

Tja.. Det måtte i tilfelle vær å sjekke under 'Brukere og passord'... Her kan du slå av at brukere må logge seg på med passord og under avansert kan du slå av Ctrl-Alt-Del før pålogging...

Det er litt feil å si at jeg må logge på på nytt. Men det står maskinen er låst til "brukernavn". Jeg må ikke skrive inn passord eller noe, bare trykke OK.

Problemet er bare litt plagsomt...

Er det mulig å slette alle brukere å ikke ha annet enn standardbruker...? Dvs. slette min bruker og admin. Jeg er ikke i nettverk...

Lenke til kommentar

Quote:

Er det mulig å slette alle brukere å ikke ha annet enn standardbruker...? Dvs. slette min bruker og admin. Jeg er ikke i nettverk...

Sjekket du avkryssingboksene jeg nevnte under Brukere & Passord? Den under avansert burde jo virke, og det skal være mulig her å disable flere brukere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...