Gå til innhold

Ny musmatte og muligens mus

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt Razer Deathadder i ca. halvannet år, og har egentlig aldri vært spesielt fornøyd med den, har heller ikke vært spesielt fornøyd med musmatten min i tøy (SteelSeries QCK Heavy) og vil gjerne anskaffe meg ny musmatte, og muligens en ny mus.

Når det gjelder musmatten vil jeg gjerne ha en musmatte i 200-300-kronersklassen, kan strekke meg lenger, men ikke med mindre en dyrere musmatte er vesentlig bedre enn den i 200-300-kronsersklassen. Jeg er ikke så oppdatert på musmatter, det eneste jeg vet bortsett fra prisen er at jeg ikke vil ha en musmatte i tøy! Den skal helst være litt hard også, usikker på hva slags stoff de bruker (plastikk?).

Som sagt er jeg også på jakt etter en ny mus, personlig synes jeg G5 var veldig bra, men det er vel en nye versjon av den som er ute nå? Hva heter den? Hvordan er den i forhold til den originale G5-musen?

Tips og råd mottas hjertelig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har hatt Razer Deathadder i ca. halvannet år, og har egentlig aldri vært spesielt fornøyd med den, har heller ikke vært spesielt fornøyd med musmatten min i tøy (SteelSeries QCK Heavy) og vil gjerne anskaffe meg ny musmatte, og muligens en ny mus.

Når det gjelder musmatten vil jeg gjerne ha en musmatte i 200-300-kronersklassen, kan strekke meg lenger, men ikke med mindre en dyrere musmatte er vesentlig bedre enn den i 200-300-kronsersklassen. Jeg er ikke så oppdatert på musmatter, det eneste jeg vet bortsett fra prisen er at jeg ikke vil ha en musmatte i tøy! Den skal helst være litt hard også, usikker på hva slags stoff de bruker (plastikk?).

Som sagt er jeg også på jakt etter en ny mus, personlig synes jeg G5 var veldig bra, men det er vel en nye versjon av den som er ute nå? Hva heter den? Hvordan er den i forhold til den originale G5-musen?

Tips og råd mottas hjertelig! :)

g5 er digg , bruker det sammen med icemat.

eller så har du jo de musemattene til spaceworld og de stoore de er også digge!

Lenke til kommentar

G500

der er den billigste g500, Amentio :)

den er litt annderledes grip, men jeg synes selv den var litt ulik men veldig behagelig når jeg var på lan ioslo,

alså dette er et godt kjøp ifølge meg men du har jo de andre Razer som jeg synes selv er også digg.

alt er jo smak og behag :)

Lenke til kommentar
G500

der er den billigste g500, Amentio :)

den er litt annderledes grip, men jeg synes selv den var litt ulik men veldig behagelig når jeg var på lan ioslo,

alså dette er et godt kjøp ifølge meg men du har jo de andre Razer som jeg synes selv er også digg.

alt er jo smak og behag :)

Ja, men av alle Razer-musene jeg har testet er Deathadder den jeg likte best, men den liker jeg som jeg ga uttrykk for tidligere, ikke.

Et billigere alternativ for meg kan jo være MX518, som visstnok er ganske lik G5.

Men er det noen mus som har samme grepet og spesifikasjonene som G5, G500, MX518 som dere tror jeg kan tenke meg å kjøpe?

Om jeg er glad i disse Logitech-musene, hvilke andre datamus vil jeg sannsynligvis like?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en musematte 4.juni 2005 ifølge mailen min, som heter Corepad Magma. Det er ikke anntydninger til slitasje enda den dag i dag, og jeg er knallfornøyd fortsatt. Bare å dra over ei fille i ny og ne, så er den så god som ny.

Denne har jeg altså hatt i over 4 år, så det sier vel sitt.

Kjøp en, du kommer ikke til å angre.

corepadmagma.jpg

NB: Dette er et eksempelbilde, så musa er ikke min. Hater store mus, så jeg bruker G3 formerly knows as MX310.

Betalte 249kr for 4år siden, så aner ikke hva den koster nå.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Det har skjedd mye på 4 år.

Du kan vurdere denne og Heaton sin.

Det er helt riktig, og 99% av dem prøver for hardt. Jeg har prøvd mange musematter, og mange forskjellige mus-typer. Får ikke noe bedre enn Corepad matta. Stoffmatte er tullball ettersom den har for høy friksjon uansett hva noen måtte love. Dette merker man stort når man trenger ørsmå justeringer. Corepad glassmatta med sitt fantastiske belegg gjør at musa sklir over like lett i raske vendinger som i trege. Husker Icemat da den kom. En matt glassflate, men for stor friksjon, som bare er tull. Og så var det steelmat da. En matt ståloverflate som gjorde akkurat det samme som icemat. Treig når man trengte å finjustere. Kjøp en Corepad så slipper du bryet med overfancy ting som ikke funker.

Av mus bruker jeg G3 som er en fornyet MX310, som er en kjapp liten mus til FPS spilling. Glem alt av mhz osv som blir reklamert med på de nye gamermusene. Bullshit fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Sitter med en roccat musematte, og kan aldri tenke meg å bytte. Mx518 og g9 er også fantastiske muser ifølge meg. Har ikke så god erfaring med eldre produkter, så skal ikke uttale meg på de.

Leter han derimot etter noe nytt, så anbefaler jeg selv g9 og mx518. Tror Heaton sin musematte skal være ganske optimal (masser av gode anmeldelser og bruker-kommentarer)

Lenke til kommentar

mx518 er et ganske aktuelt valg, ettersom den også er ganske billig, og den er vel veldig lik G5, ihvertfall utseendemessig, om jeg har forstått det korrekt?

Hm, er så mye å velge i mellom når det kommer til musmatter. :p

Alt er vel bedre enn den jeg allerede har, og det som er irriterende, som noen ovenfor har nevnt, er at det blir alt for stor friksjon når jeg skal finjustere noe, om det er å tegne eller spille spill eller hva det skal være.

Jeg får vel dra ned på Spaceworld og prøve ut noen musmatter der, eller noen andre elektrobutikker.

Men er det noen andre mus dere tror jeg kunne tenke meg? G5 vs Mx518?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg synes personlig Mx518 er deiligere, men G5 har et litt røffere underlag som gjør at man ikke svetter når man bruker den.

(har brukt begge, har mx518 og g9), og av alle musene liker jeg mx518 best.

G9 er for meg en totalt CS-mus, og som jeg ikke liker å bruke til annet.

Lenke til kommentar
mx518 er et ganske aktuelt valg, ettersom den også er ganske billig, og den er vel veldig lik G5, ihvertfall utseendemessig, om jeg har forstått det korrekt?

Hm, er så mye å velge i mellom når det kommer til musmatter. :p

Alt er vel bedre enn den jeg allerede har, og det som er irriterende, som noen ovenfor har nevnt, er at det blir alt for stor friksjon når jeg skal finjustere noe, om det er å tegne eller spille spill eller hva det skal være.

Jeg får vel dra ned på Spaceworld og prøve ut noen musmatter der, eller noen andre elektrobutikker.

Men er det noen andre mus dere tror jeg kunne tenke meg? G5 vs Mx518?

Han over der skrev om Roccat sine musematte, og snakker vel da om Taito matta. Kjøpte denne sammens Roccat Kone musa. Musa var klumpete og unøyaktig og overfancy og gudene vet hva. matta var rask når man jobbet som verst, men helt laber på små justeringer, som alle andre stoffmatter.

Kjøp Corepad matta jeg foreslo, jeg lover at du ikke blir skuffet. Har som sagt hatt den i 4 og et halvt år, og helt seriøst, så kan jeg ikke se noen slitasje. Belegget er like bra over det hele.

Likte plastmattene til Ratpadz før, men de ble fort slitt, og i tillegg ujevne(konkave).

Corepad matta har kosta meg 0,15kr dagen, og gjør samme nytten idag, som da jeg fikk den. Løyp og kjøyp.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hmm, har ikke taito matta, og står bare "Roccat" på den. Stor, slaskete (bøylig osv). Har 0 problemer med den, men anbefaler den ikke videre (Vet det finnes mange som er bedre).

Bare noe med musematten som jeg elsker, klarer ikke venne meg til andre. Henger over kanten slik at jeg ikke får merker av bordet på håndleddet osv, passer meg perfekt. :>

Men for meg, så brukes dataen bare til CS. Jeg spiller minst 2-4 timer cs om dagen, og har ikke merket noe "laber" på småjusteringer i spray.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Så du tror man sier "spray 'n pray"? Da spiller du på veldig lavt nivå.

Når du sprayer (på 1,6, source er jo source), så har du en recoil. Du må dra sikta i det motsatte mønsteret som kulene vil gå. F.eks at du først drar ned sikta litt(fordi skudda begynner å gå litt oppover), så til venstre, (fordi kulene flyr litt til høyre), så til høre(..), så oppover igjen. Da får du en spray som alle kulene går rett frem. Spray mot en vegg med f.eks AK eller colt, så ser du mønsteret kulene legger seg i.

Jeg spiller awp-baner for å øve meg på fastscope minimum en gang om dagen.

Ja, jeg spiller mix'er hver dag.

Nei, jeg merker ikke noe laberhet i musematta mi. Jeg har brukt den veldig lenge, og der overgangen var en random reklame matte til denne, så synes jeg den fungerer utmerket.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Du påstår jo at det ikke er små justeringer i spray, og bruker AWP som et eksempel istedet. Derfor reagerte jeg.

Det jeg sa hadde også en sammenheng med mitt innlegg, der vi snakket om min musematte, og du påsto at alle soft matter var labre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...