per66 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvem er den svakeste ministeren i regjeringen etter ditt syn? Begrunn ditt svar. Gjerne pek på svakheter og styrker ved flere. http://www.nrk.no/nyheter/1.6825935 barne-, likestillings- og inkluderingsminister Audun Lysbakken (SV) kulturminister Anniken Huitfeldt (Ap) statsråd ved Statsministerens kontor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen (Ap) fiskeri- og kystminister Lisbeth Berg-Hansen (Ap) justisminister Knut Storberget (Ap) forsvarsminister Grete Faremo (Ap) olje- og energiminister Terje Riis-Johansen (Sp) helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap) kommunal- og regionalminister Liv Signe Navarsete (Sp) miljø- og utviklingsminister Erik Solheim (SV) statsminister Jens Stoltenberg (Ap) nærings- og handelsminister Trond Giske kunnskapsminister Kristin Halvorsen (SV) forsknings- og høyere utdanningsminister Tora Aasland (SV) utenriksminister Jonas Gahr Støre (Ap) statsråd Hanne Bjurstrøm (Ap) finansminister Sigbjørn Johnsen (Ap) fornyings- og kirkeminister Rigmor Aasrud (Ap) samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa (Sp) landbruks- og matminister Lars Peder Brekk (Sp) Lenke til kommentar
per66 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 # fiskeri- og kystminister Lisbeth Berg-Hansen (Ap) Mye i habilitetsproblemer og har mye konflikterende interesser i opprett som gjør det vanskelig å bli tatt seriøst og objektivt. # helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap) Helse er en vanskelig utsatt posisjon, hvor det ikke er noen tegn til bedring. Køene vokser og Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Rigmor Aasrud, jeg får nesten morskjærlighet når jeg hører hun åpner munnen. Sammenhengende flauheter i hver eneste setning. Endret 15. desember 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 syns nesten det burde lages en poll, med en sann minister til vær post og en falsk også kan alle stemme på det de tror stemmer også ser vi etter vært hva som er rett eller galt. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Karl Eirik Schjøtt-Pedersen er statsråd ved Statsministerens kontor. Han skal som stabssjef bistå statsministeren i hans arbeid, men ikke ha selvstendige ansvarsområder. Kilde: Regjeringen.no http://www.regjeringen.no/nb/dep/smk/stats....html?id=439605 (Helt bak mål. Hva skal vi med en minister uten ansvarsområde og som ikke trenger å møte i stortinget? Da har ikke stortinget lenger kontrollerende funksjon ovenfor regjeringen) nærings- og handelsminister Trond Giske Jeg stiller meg spørsmålet hva faglig kompetanse han har, både teoretisk men og praktisk fra arbeidslivet. Tror ikke han er kompetent nok til jobben i det hele tatt. Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Utenriksminister Jonas Gahr Støre: Viser seg utrolig spak og vinglete i Moland og French - saken. Er på randen til å ettergi Kongos milliardkrav. En pingle. Burde ta hatten og gå. Og ikke minst statsminister Stoltenberg: Bryter så og si hvert eneste løfte, legger på mer avgifter, sparker folk på en særdeles feig måte (Karita B. Orheim), er arrogant og handlingslammet. Er uskikket som statsminister. Burde levere inn sin egen oppsigelse snarest. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Syntes ikke det er noen som skiller seg umiddelbart ut rent objektivt. Er den del jeg personlig ikke har sansen for (Stoltenberg og Huidtfeld), men jeg kan ikke si med hånden på hjertet at de fremstår som svake. Hadde Sylvia Brustad satt i regjering enda hadde jeg helt klart pekt på hun. Ellers, så er jo det klart at en statsråd er sterk eller svak etter hvilke poster de innehar. Men nøkkelpostene til AP (Utenriks, finans, forsvar og helse) ser sterke ut. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 # helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap)Helse er en vanskelig utsatt posisjon, hvor det ikke er noen tegn til bedring. Køene vokser og Nå er det vel litt tidlig å gi Strøm-Erichsen skylden for tilstanden i helse-Norge. Det tar litt tid å snu en så "tungrodd" skute på feil kurs... Geir Lenke til kommentar
per66 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) # helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap)Helse er en vanskelig utsatt posisjon, hvor det ikke er noen tegn til bedring. Køene vokser og Nå er det vel litt tidlig å gi Strøm-Erichsen skylden for tilstanden i helse-Norge. Det tar litt tid å snu en så "tungrodd" skute på feil kurs... Geir Jo, men er det snakk om noen snu operasjon eller bare fortsette i samme gamle AP spor? Det kan for meg virke som den posten blir skiftet ut med nye ministre ofte slik at slike som deg skal få fornyet tålmodighet... edit Byttet ut et dialekt ord. Endret 16. desember 2009 av investor Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Syntes Strøm-Erichsen er en dyktig kvinne. Hun gjorde en god jobb da hun var i lokalpolitikken i Bergen (selv om Friele maltrakterte henne i valgkampen i 03), og hun gjorde en god figur som forsvarsminister under Stoltenberg I. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (...)og hun gjorde en god figur som forsvarsminister under Stoltenberg I. På hvilken måte gjorde hun en god figur? Tror du er den første jeg har sett som mente hun ikke gjorde en forferdelig jobb, så det hadde vært artig å se hvilke kriterier du har lagt til grunn. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 En statsråd det ikke stormer rundt gjør som regel en god jobb. Så lenge AP ikke har programfestet en opprustning av det norske forsvaret, så er det begrenset hvor mye midler hun kan tilføre. Men for å nevne noe, så er det blitt bygget nytt treningsanlegg og tørrdokk på Haakonsvern og riktig kampflyvalg blant annet. For å vri om på det, hva gjorde Strøm-Erichsen dårlig, og som en annen AP-statsråd kunne gjort bedre? Lenke til kommentar
per66 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Ikke at jeg mener hun gjøre en elendig jobb som forsvarsminister. Tror heller hun vil slite som helseminister. Men det var jo en flyttesak med noe baser fra Stavanger til Bodø eller noe? Først pusse opp for millioner så tvangsflytte mot forsvarets vilje eller noe.. og har de ikke sulteforet forsvare med utstyr midt i en krig, mangel på armede kjøretøy osv. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Utenriksminister Jonas Gahr Støre: Viser seg utrolig spak og vinglete i Moland og French - saken. Er på randen til å ettergi Kongos milliardkrav. En pingle. Burde ta hatten og gå. Og ikke minst statsminister Stoltenberg: Bryter så og si hvert eneste løfte, legger på mer avgifter, sparker folk på en særdeles feig måte (Karita B. Orheim), er arrogant og handlingslammet. Er uskikket som statsminister. Burde levere inn sin egen oppsigelse snarest. Jonas Gahr Støre virker for meg som en meget dyktig diplomat, objektiv og rolig i enhver sak jeg har sett han uttale seg i. Jeg har ikke sett han komme med noen grunnløse påstander eller si noe dumt noen sinne, for å være ærlig. Han virker som en meget god utenriksminister for meg. En utenriksminister som erklærer krig mot alle land som gjør noe dumt, hvilket ser ut til å være den typen du er ute etter, ville vært en katastrofe for Norge. Stoltenberg er en annen sak. Som statsminister er han først og fremst frontfigur. Det er ikke sånn at han har makten alene, han er pent nødt å rette seg etter partiprogrammet, og vedtakene som blir gjort i partiet. Partiledere er reklame, de er der for å sanke stemmer. Selve makten ligger i partiet som en helhet, Stoltenberg er ikke en allmektig diktator. Han har ikke på langt nær så mye makt som Obama har over landet sitt for eksempel. Jeg tviler på at det er Stoltenberg som driver med oppsigelser i arbeiderpartiet. Derimot fungerer han fint som frontfigur for Norge, hvilket er jobben hans. Han tar seg godt ut og kan snakke for seg. Om vi skal prate dårlige ministere så vil jeg nominere den idioten av en helseminister vi hadde forrige periode som klarte å stå frem i media og hylle svindlermedisin og helere. Der har du storidiot. Kulturministeren er heller ingen god minister (han med det runde fjeset). Trond Giske heter han! Endret 16. desember 2009 av Hamnli2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Nå er det vel litt tidlig å gi Strøm-Erichsen skylden for tilstanden i helse-Norge. Det tar litt tid å snu en så "tungrodd" skute på feil kurs... Jo, men er det snakk om noen snu operasjon eller bare fortsette i samme gamle AP spor? Det kan for meg virke som den posten blir skiftet ut med nye ministre ofte slik at sånne som deg skal få fornyet tålmodighet... Det vil tiden vise. Det kan godt hende at man bytter ministre slik at "sånne som meg" skal få fornyet tålmodighet, men det er saken uvedkommende. Jeg er liberaler og har ingen klokketro på regjeringens politikk eller evner. Jeg skulle gjerne byttet den ut. Men uansett skal folk måles etter det de utretter, og da må de først få anledning til å utrette noe. Det hadde væt morsomt å vite hva "sånne som meg" er for noe. Du må gjene sende meg en PM. Geir Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Synes forsvarsministeren (i likhet med de vi har hatt de siste årene) virker usedvanlig svak. Hvilken kompetanse sitter hun på som skulle tilsi at denne posten var riktig for henne? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Synes forsvarsministeren (i likhet med de vi har hatt de siste årene) virker usedvanlig svak. Hvilken kompetanse sitter hun på som skulle tilsi at denne posten var riktig for henne? Nei si det. Man burde vel helst ha en logistikkorientert general eller noe. Å være en minister er jo en typisk kontorjobb, mye papirarbeid, mye regnskap for å holde forsvaret gående. Samtidig burde de vel kunne mye om militæret og for å vite hva man må ta vare på, hva som er greit å legge ned, hva man må kjøpe inn osv. Problemet er at vi ikke har så mange generaler til overs i Norge. Om vi putter en general i ministerpost så er det mulig vi svekker forsvaret betraktelig. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 kunnskapsminister Kristin Halvorsen (SV) mener nå jeg Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Tora Aasland (SV) Utenriksminister Jonas Gahr Støre: Viser seg utrolig spak og vinglete i Moland og French - saken. Er på randen til å ettergi Kongos milliardkrav. En pingle. Burde ta hatten og gå. Tullball. Det har vel aldri vært aktuelt å ettergi Kongos millionkrav. Men så lever vi ikke i en amerikansk B-film hvor vi bare sende Claude van Damme (evt. Steven Seagal) for å frigjøre Moland og French heller. Endret 18. desember 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Gahr Støre er vel faktisk den mest populære av alle politikerne i det norske land. Påstander om at han er regjeringens svakeste bygger nok på underliggende årsaker som hat mot sosialdemokratiet osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå