proturbo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har nesten allerede bestemt meg for å kjøpe et Canon 7D + Canon 17-55mm f/2.8 + Canon 70-200mm IS f/4. Dette tror jeg blir en knall pakke for meg som hovedsaklig bruker det til allround fotografering, litt familiebilder, litt landskapsbilder, litt portrettbilder, litt bilder av aktiviteter i hall (fotball, kampsport etc.) og litt bilder av biler i fart (motorshow, gatebil etc.) Jeg er med andre ord ikke noen naturfotograf. Så kommer jeg på at jeg kanskje bør vurdere en Canon 5D MK2 i stedet. Da med 24-105mm f/4 L og eventuelt en Canon 70-200mm IS f/4. Prisen blir noe høyere selvsagt. Det som frister meg med 5D MK2 er lav bildestøy og skarpere bilder. Vet ikke om det har så mye å si i praksis. De tekniske testene ligger litt over mitt ambisjonsnivå. Jeg har hørt at 17-55mm er et veldig godt objektiv. Det har jo noe lavere blenderverdi enn 24-105mm. Hva ville dere ha valgt? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Du blir ikke skuffet om du velger 7D........... masse finesser der. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Til bruken du beskriver ville jeg valgt 7D. Du får kjappere skuddtakt, mye bedre følgefokus og tilnærmet lik bildekvalitet. Kan ikke tenke meg at bildene blir skarpere med 5DII som du anfører som en av grunnene til at du vurderer fullformat. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Tja si det du, siden du beskriver en del biler i fart og slikt har vel 7D et fortrinn. Når det gjelder bildekvaliteten tror jeg du skal få problemer med å skille de to kameraene fra hverandre, jeg har prøvd og greier det ikke Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Som det allerede er nevnt; så passer nok en 7D best til ditt bruk. Den eneste grunnen til å foretrekke 5D, er at du har lang erfaring med analog film og finner at crop-formats brennvidde-forlengelse fremmed. Det er ikke mange som er plaget av det. Tom Lenke til kommentar
proturbo Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Det ble et Canon 7D med 17-55mm IS f/2.8 og 70-200mm IS f/4. Jeg testa 70-200mm f/2.8 som koster omtrent det samme, men synes rett og slett den blir litt tung og unhåndterlig. Jula kom tidlig i år, gitt Takker for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det ble et Canon 7D med 17-55mm IS f/2.8 og 70-200mm IS f/4.Jeg testa 70-200mm f/2.8 som koster omtrent det samme, men synes rett og slett den blir litt tung og unhåndterlig. Jula kom tidlig i år, gitt Takker for hjelpen så langt! Gratulerer, vet du har en god kombinasjon dær, har samme selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå