Jonas9300 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hei :-) Jeg holder en del på med php, phpmyadmin/MYSQL. Har egen webside, men trenger en server på PCen, noe som gjør ting mye lettere. Jeg har installert både apache og XAMPP flere ganger før. Men jeg har "aldri" fått det til å fungere. Er ikke noen spesiell forklaring på problemet, etter som det ikke alltid ser ut til å være det samme. Denne gangen ser alt ut til å "starte opp," men når jeg går til "htdocs-mappen" og åpner php-filer, er det ingen ting som leser php-en.. All php-kodingen kommer bare opp på skjermen, uten resultat. Annen info: Jeg har windows 7 64 bit. Takker for alle svar Endret 15. desember 2009 av Jonas9300 Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 men når jeg går til "htdocs-mappen" og åpner php-filer, er det ingen ting som leser php-en.. All php-kodingen kommer bare opp på skjermen, uten resultat. Når du "går til" htdocs-mappa, blar du deg da frem i filsystemet (går til c:\xampp\apache\htdocs\ og åpner PHP-fila?) Isåfall må du bruke nettleseren og åpne opp http://localhost/fil.php i stedenfor, slik at du faktisk bruker webserveren... Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 men når jeg går til "htdocs-mappen" og åpner php-filer, er det ingen ting som leser php-en.. All php-kodingen kommer bare opp på skjermen, uten resultat. Når du "går til" htdocs-mappa, blar du deg da frem i filsystemet (går til c:\xampp\apache\htdocs\ og åpner PHP-fila?) Isåfall må du bruke nettleseren og åpne opp http://localhost/fil.php i stedenfor, slik at du faktisk bruker webserveren... Ah, det ser man... Var ikke klar over det, fungerer bra så langt. Men lar tråden stå som uløst en stund, tar gjerne i mot mer info dersom noen har peiling på de vanligste problemene ved dette. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Du har vel ikke installert både apache og XAMPP som du sier? For isåfall har du vel 2 apacheinstallasjoner installert. Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Du har vel ikke installert både apache og XAMPP som du sier? For isåfall har du vel 2 apacheinstallasjoner installert. Det har jeg nok ikke. Er en stund siden installasjonen nå, og XAMPP fungerer flott! Var ingen feil, bare en tragisk feiltenkene gutt ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå