iver89 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Noen som vet hvordan jeg kan koble mitt PS/2 tastatur til USB porten? Det er jo 4 ledninger som brukes på tastaturet, om jeg husker riktig, og det er det jo også på UBS porten. Dessuten gir begge 5V, så det burde vel ikke bli noe veldig vanskelig? Tror jeg så et slikt adapter en gang, og da var det kun en bitteliten greie som så ut som den kun inneholdt to hunnkontakter og noen ledninger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Det er ganske vanlig med mus som har både USB og PS/2 utgang, og da er det adapteret en enkel sak uten noe elektronikk. Men når du har en ren PS/2 device så trenger du et mer avansert adapter, så de koster jo litt. Har ikke brukt slike selv, men fant et hos Komplett. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 PS/2 og USB er begge serielle enheter. Men den store forskjellen er at USB bruker NRZI. koden som leses på USB utgangen er ikke lik koden som sendes. Denne koden må dekodes for å bli til riktig kode. da trenges det et mer avanset adapter som Hårek nevnet oppe... Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 PS/2 og USB er begge serielle enheter. Men den store forskjellen er at USB bruker NRZI. koden som leses på USB utgangen er ikke lik koden som sendes. Denne koden må dekodes for å bli til riktig kode. da trenges det et mer avanset adapter som Hårek nevnet oppe... Og for alle som lurer på hva NRZI er for noe så står det for "Non-Return to Zero Inverted". Jeg gidder ikke å forklare hva det egentlig betyr, men for de som lurer kan de sikkert google litt eller lese på s.592 i boka "Logic and Computer Design Fundamentals" av Mano og Kime. Du må oppgi kildene dine Dung Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det er ganske vanlig med mus som har både USB og PS/2 utgang, og da er det adapteret en enkel sak uten noe elektronikk. Men når du har en ren PS/2 device så trenger du et mer avansert adapter, så de koster jo litt. Har ikke brukt slike selv, men fant et hos Komplett. Sjekk varenummer 32-4024 på Clas Ohlson. Der koster adapteret 249,-. Jeg kjøpte meg en slik en i dag, og den fungerer helt utmerket. Windows XP gjenkjente mus og tastatur som HID, og installerte automatisk eventuelle drivere som trengtes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå