Gå til innhold

Drivreim til VHS-spiller

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en litt eldre VHS spiller her som egentlig er strøken, men en av drivreimene bruker og spore av en gang i blant. En ny hadde sikkert gjort susen!

Noen som vet hvor jeg får kjøpt sånt?

Spilleren er en Fisher, men disse gummireimene er jo relativt universale.

Regner med en eller annen elektrosjappe kan ha slikt inne. Noen som vet hvem/hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte får man bare kjøpt hele reparasjons-"kit", og da blir det gjerne 3-400 kr likevel. Et kit inneholder flere av de mekaniske delene, bl.a reimer.

Har kjøpt et sånt selv, da bestilte jeg bare gjennom et serviceverksted. De tok ikke noe selv for å bestille for meg den gangen iallfall...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ettersom hvor slakk den er, NØYAKTIG og med en tapetkniv eller papir-skalpell, leatherman, kjøttfiletkniv, brødkniv etc, og sørg for at det blir jevne overflater i endene og at den ikke er vridd om den er firkantet og bruk så bittelittegrann Locktite superlim og ikke bom på kvaliteten på limet når du kjøper det da det finnes mye dritt... så hold deg langt unna Carlsons-lim og limstift :) ta så fingeren på der og tørk bort litt så det blir passe tynt lag, og ikke for tynt heller nei, trykk de sammen og hold de i et halvt minutt, slip bort overflødig lim med sandpapir neglefil, eller betonggulv etc, virker supert, god som ny, gjort det flere ganger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...