Gå til innhold

Slettet nettverkstilkobling ved uhell (XP)

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg var uheldig og slettet nettverkstilkoblingen min. Det er snakk om et broadcom integrert nettverkskort på hovedkortet mitt (ASUS K8N-DL). Fulgte en oppskrift fra Microsoft for å finne frem til det igjen, og avinstallerte det via enhetsbehandling, i håp om at det skulle "dukke opp igjen" ved neste reboot. Men neida. Finner fortsatt ikke nettverkskortet :(

Har lett etter tuts på nettet, men der viser dem hvordan man sletter nettverkstilkoblinger, ikke hvordan man finner frem til dem igjen. Det er snakk om XP 64 bit.. Håper noen kyndige der ute kan hjelpe meg.

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å installere driver til nettverkskortet på nytt?

Jepp, men til ingen nytte. Jeg har også et PCI nettverkskort i maskinen, lurer på om jeg kanskje må ta ut det og sjekke om det interne kommer opp igjen. Problemet mitt er at et raidsett står og rebuilder de neste 8 timene, så jeg kommer ikke til med reboot med det første for å sjekke det. Lurte på om noen kjente igjen problemet mitt og hadde en fiks løsning ;)

Lenke til kommentar

Tok ut PCI nettverkskortet, men det hjalp ikke. Det interne dukket ikke opp. Finner heller ingen aktivering/deaktivering i BIOS. Legger inn de nyeste oppdateringene fra Microsoft, håper at det er alt som skal til.

Hvis det ikke funker, så blir det Ubuntu på boksen, med mindre noen kloke hoder her kommer med en løsning da :)

Lenke til kommentar

Da var det nok! Ubuntu støtter ikke Broadcoms nettverkskort, eller motsatt, så timer med fikling i Ubuntu var totalt bortkastet. Istedenfor å installere XP, som forøvrig ikke burde være på en server, så installerte jeg en 90 dagers prøveversjon av Server 2008 R2. Innen den har gått ut så kjøper jeg en Mac Mini Server. Er lei Windows nå. 12.995,- for Windows Server 2008 R2 Standard Retail er temmelig stivt, når man får en Mac Mini Server med full serversoftware for under 8000 ex mva. Man får altså selve server OS og en relativt grei maskin med 2x 500 GB hdd til noe over halve prisen til kun softwaren fra Microsoft. Da er valget enkelt for meg.

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...