Deleted__- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Man er pliktet å være tilknyttet en sentral. Dette fører med seg kostnader, derav sentralavgift. Noen må også foreta regnskap, fakturering osv. Du synes kanskje ikke synd på dem, nei, men å kutte i kostnader er jo umulig når du bare såvidt går i pluss i utgangspunktet når staten har tatt sitt. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Man er vel pliktet å være tilknyttet en sentral, men så vidt jeg har forstått har NorgesTaxi en sum for dette, mens en konkurrent har gjerne en annen. Dermed kan man vel se antydninger til noe som bør kunne være litt markedsstyrt.. Det er vel også i næringens interesse å være knyttet til sentral, ettersom det også generer en del trafikk for dem. Moms er ikke bare forbehold drosjenæringen, men de er nok ikke de eneste som gjerne skulle vært foruten... Ellers ser jeg ikke hvorfor de absolutt skal kutte i kostnader. Går det dårlig med bransjen? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ellers ser jeg ikke hvorfor de absolutt skal kutte i kostnader. Går det dårlig med bransjen? Poenget var vel at det ikke er så fett å være drosjesjåfør i utgangspunktet, og dersom den ene fordelen de har skal bli tatt fra dem, kan man forvente at dette vil generere et tap av kunder. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Korrekt. Og taxibransjen trenger ikke kutte kostnader, men både det offentlige og ola nordmann syter over dyre drosjepriser og tror eierne tenner sigarer med tusenlapper, men saken er at store deler av det som står på taksameteret går rett ut igjen av bedriften som en utgift. Veldig lite blir overskudd pga alle avgifter og utgifter de står ovenfor. Hadde man for eksempel fritatt drosjer fra bompenger kunne bare dette gjort et lite utslag, selv om det også er andre avgifter man kan stille spørsmålstegn ved som er med på å skru drosjeprisen til himmels. Men den kommentaren var bare ment som en avstikker fra trådens tema. Noe jeg fant relevant å nevne, men ikke nødvendigvis å trekke inn som et argument. Endret 13. januar 2010 av Insty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå