Gå til innhold

[Løst]Gaming PC, komplett.no, ca 30k

Anbefalte innlegg

Stasjonær fra komplett.no, 30k?

Hei Folkens! Ettersom systemcrash og seriøs mangel på fps er dagligdags rutine med min nåværende PC har jeg nå begynt å lete etter en erstatning til nyåret. Planen var tidligere å bygge den selv for å spare penger, men har konkludert at kunnskapene mine ikke sitter bra nok til å ta sånne sjanser, og vil derfor heller bestille fra et firma(eks. komplett.no) slik at jeg er garantert et produkt som virker som det skal + garanti for de neste 2-3 årene.

Tenkte på å bestille en av de syke rig'ene fra Digital Storm Online: http://www.digitalstormonline.com/

Planen var å kjøpe en desktop med full vannkjøling etc, men det ser ut til at frakten blir i meste laget. Derom jeg f.eks en gang skulle måtte sende pcen inn til på reperasjon koster det ca. 900$ hver vei (=ca 10 000 NOK tur/retur), så det er nok dessverre ikke et alternativ.

(Vet forresten noen her om firmaer med lignende tilbud i Skandinavia?)

Har begynt å se på utvalget til komplett.no:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10411

Komplett Gamer Premium i70

Min config:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975

ASUS Rampage II Extreme, X58

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Corsair SSD Performance P128 2,5" 128GB

Kingston SSD 2.5" to 3.5" SATA

Creative X-FI TITANIUM FATAL1TY champ

MS COA Label Windows Ultimate 7

MS ROYALTY Win Ultimate 7 Nordic

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS MANUAL Win Ultimate 7 NO

Garanti 3 år - Sende inn

Er ikke akkurat noen PC expert, så trenger litt hjelp til å få det beste oppsettet.

PCen kommer hovedsakelig til å bli brukt for gaming. Spiller bl.a: Arma2 (og expansion når den kommer), Empire: Total War (Og Napoleon: TW når det kommer), L4D2, Far Cry 2, TF2,

WoW, Microsoft Flight Sim X. Og jeg forventer at PCen skal kunne kjøre alle med full grafikk, uten å svette.

Ellers blir den brukt til musikk, film, enkel bilde og film redigering, surfing på nett og denslags.

Har ikke interesse for å ha blue-ray brenner. Trenger bare en vanlig pålitelig cdrom/brenner

Spiller på en 22" Wide Samsung, 1680x1050.

Har også allerede mus, matte, taster, høytalere, headset m/mic og antivirus klart.

Var usikker på cpu, gpu, RAM, og harddisker.

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975, skulle jeg tatt en av de billigere alternativene?

GPU: Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX? XFX GeForce GTX 295 648M 1792MB PhysX?

Eller 2x ASUS GeForce GTX 285 1GB PhysX?

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6Gb? Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB?

HDD/SSD: Jeg tenkte Corsair SSD Performance P128 2,5" 128GB SATA2 for å ha operativsystemet på.

Og WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA, 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM for andre filer.

Hva synes dere er et bra oppsett for mine behov og mitt budget?

Love

-Scud.Nor

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På netshop bygger de PCen du velger selv fra pruduktene.

Og hvis du vil bruke så mye penger ville jeg ha valgt HD5970, eller HD5870, men tror ikke den kommer på lager før etter nyttår. du kan jo bare bruke ditt gamle skjermkort til det kommer på lager.

Tror i7en er litt overkill tror jeg, hvis du bare skal bruke den til det meste gaming.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Den pc-en vil kjøre de nyeste spillene i lang tid fremover, men et billigere oppsett som du oppgraderer senere vil kjøre spillene i topp grafikk lengre.

Du har heller ikke skjermen med utrolig krevende oppløsning. Prosessoren du har valgt er veldig overkill iforhold til hva du trenger. Kjøp heller en i920 og klokk den senere som du skulle føle behov for det.

Og hva er det du egentlig trenger windows ultimate til? Det gir ikke bedre ytelse, så vidt jeg vet.

HD 5870 er absolutt kortet jeg ville gått for, synd de ikke har det der.

Ellers:

Corsair TX 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, single PCB version

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM, 16MB Cache, SATA

Creative X-FI TITANIUM PCIE CLE EGS, Lydkort

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Her får du en sykt rå pc for 16 453 kr.

Eller du kan bygge selv og gå for haakonmt sitt forslag, som gir enda mer for pengene.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Phenom II X4 965 hadde vært bedre med tanke på at det viser seg at den drar mer ut av 5970 enn det en i7 til relevant pris gjør, nå som ditt budsjett er så høyt vil det ikke gjøre noe

personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk velger 920 foran PHII 965

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

Her var det mange bra svar og råd :) Men jeg kommer ikke til å bygge den selv, siden jeg vil ha garanti på Pcen.

Likte ikke helt utvalget av kabinetter på netshop, er jo bare mini/midi towers å velge fra.

(Selv om det til gjengjeld er mye større utvalg av deler ellers, sammenlignet med komplett).

Kunne dere kommet med forslag av oppsett fra Netshop?

Ellers kan dere gjerne ta utgangspunkt i Komplett Gamer Premium i70 og finne den beste configen som er mulig der.

Har ingenting i mot overkill så lenge det koster under 30k.

Ønsker å kjøpe en PC som er sterk nok i lang tid fremover,

som jeg slipper å oppgradere/overclocke e.l så tidlig.

Veldig viktig at Arma2 kan spilles Smooooooth med full gfx settings.

Lenke til kommentar

Ja men det blir ikke samme sak >.<

Hva om jeg får et problem som jeg ikke finner årsaken til? Som jeg ikke kan fikse?

Kanskje noe software relatert dessuten?

Føles mye tryggere å vite at dersom en får problemer av noe slag så har man gratis support, og eventuelt gratis reperasjon.

Lenke til kommentar

Hallais...

Ser at du ikke vil bygge selv, noe jeg ikke helt skjønner. Men du kan jo høre med forskjellige IT butikker, si at du kommer med delene og at de bygger mot at du får garanti og betaler de litt ekstra, ellers bestiller du også delene gjennom de. Funker hvertfall hos IT-spesialisten i Lillestrøm.

Finner du noen som kan bygge for deg og gi deg garanti, så har jeg hvertfall ett drømmeoppsett her. Til "kun" 25k :p

Trykk her for oppsett.

Lenke til kommentar
Hallais...

Ser at du ikke vil bygge selv, noe jeg ikke helt skjønner. Men du kan jo høre med forskjellige IT butikker, si at du kommer med delene og at de bygger mot at du får garanti og betaler de litt ekstra, ellers bestiller du også delene gjennom de. Funker hvertfall hos IT-spesialisten i Lillestrøm.

Finner du noen som kan bygge for deg og gi deg garanti, så har jeg hvertfall ett drømmeoppsett her. Til "kun" 25k :p

Trykk her for oppsett.

Trooor du trenger mer enn 850W med 2x 5970, altså :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...