Gå til innhold

Trenger hjelp/råd på hunde tørrfor


Anbefalte innlegg

Jeg sliter å finne sikkelig hunde tørrfor. Har skrevet mail til noen "hundeksperter" og de er enige med meg, men viste ikke hvor jeg kunne få tak i sikkelig hundefor.

 

Problemet er at vi i Norge har dritt dårlig utvalg av virkelig god hundefor. Hundefor UTEN hvete og mais.

 

Det har blitt "inn" å være naturlig. Så alle har "without fillers! All natural!" osv osv. Men dette der pisspreik så lenge den innholder hvete eller mais. Joda, det er jo et "naturlig" produkt, men hunders fordøyelses system klarer ikke å absorbere hvete eller mais fort nok og havner bare ut i avføringen.

 

USA har meget bra utvalge (og mangen dårlige), som f.eks Natures Recipe, og Evo.

 

Kjenner noen til et bra sunn tørr hundefor vi har i norge som ikke innholder hvete og mais?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Vom & Hundemat :)

 

Det er ikke varmebehandlet, men en del innmat i det. Du får kjøpte det frossent, enten i "pølser" eller blokker som du må hogge opp selv. Jeg brukte det på min i en periode og hun har aldri hatt så perfekt avføring eller matlyst før.

De aller, aller fleste jeg kjenner som har testet dette syns det er mye bedre enn tørrfòr.

Det er fullfòr på lik linje som tørrfòr, du trenger ikke tilsette noe ekstra for at hunden skal få i seg det den trenger. Kjekt å ha litt lagringsplass da, så du ikke må handle hver uke..

 

Linky.

Lenke til kommentar

Det smaker ikke like godt for kresne menneskeganer, men er 100% greit når det gjelder næringsinnhold.

 

Forøvrig finner man avfallsprodukter/innmat kværnet sammen til menneskemat om man går litt tilbake i tid. "BS-kake" som var en form for sistesort-kjøttkake som ble solgt billig hos bøndernes salgslag, og bestod av det de ikke kunne selge gjennom vanlige butikker.

 

Det er egentlig mye som er fullstendig brukbart som går til spille i kjøttproduksjon for menneskemat. Vi er for kresne til å utnytte alt. Selvsagt, endel av bestanddelene er ubrukelige siden de medfører helserisiko, men ellers er det meste næringsrikt.

 

Må det ikke til noe som binder ihop resten av ingrediensene for å få til tørrfor i pelletsform? Selv bruker jeg specific, og der nevnes cereals som en av ingrediensene, det er vel mais?: http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=7381

Lenke til kommentar

Ja, cereals er noe av det billigste som kan brukes i hunde mat, og også beregnes som "filler". Hundebøker jeg har advarer også mot slike produkter.

 

Nei, som nevnt over du har "Natures Recipe", og denne inneholder 100% naturlig innhold. Uten hvete, mais, cereals.

 

Tror jeg må finne ut om det går ann å importere det til norge.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vi bruker Josera Active på våre hunder, det selges av www.nettdyret.no Det koster 529,- for 20kg fraktfritt levert... En særdeles god pris for et særdeles bra hundefôr... Våre hunder, en Staff og Cairn Terrier, er veldig blanke og pene i pelsen.

 

Dette fôret anbefales!!

Lenke til kommentar
Vi bruker Josera Active på våre hunder, det selges av www.nettdyret.no Det koster 529,- for 20kg fraktfritt levert... En særdeles god pris for et særdeles bra hundefôr... Våre hunder, en Staff og Cairn Terrier, er veldig blanke og pene i pelsen.

 

Dette fôret anbefales!!

 

Ja, den kjøpte jeg for ikke altfor lengesiden. De skrøyter av 100% naturlig. Men ser du på ingrediensen så er maismel nr 2 der! Så ris (bra), så mais, også sukkerbete!!! På femte plass sukker! Gud det er MYE det! Sukker er helt unødvendig for en hund å ha. Og svært usunt for helse og tenner.

 

Sikker den verste tørforen jeg har vært borti så langt. Ivertfall valp/kids foret.

Lenke til kommentar
Vi bruker Josera Active på våre hunder, det selges av www.nettdyret.no Det koster 529,- for 20kg fraktfritt levert... En særdeles god pris for et særdeles bra hundefôr... Våre hunder, en Staff og Cairn Terrier, er veldig blanke og pene i pelsen.

 

Dette fôret anbefales!!

 

Ja, den kjøpte jeg for ikke altfor lengesiden. De skrøyter av 100% naturlig. Men ser du på ingrediensen så er maismel nr 2 der! Så ris (bra), så mais, også sukkerbete!!! På femte plass sukker! Gud det er MYE det! Sukker er helt unødvendig for en hund å ha. Og svært usunt for helse og tenner.

 

Sikker den verste tørforen jeg har vært borti så langt. Ivertfall valp/kids foret.

 

 

En hver sine erfaringer, eller hva mener du?

Jeg er fullstendig klar over hva foret inneholder, og det er 100% naturlig :!:

 

Vi har vært innom Hills, Ecanuba, Purina og Royal Canin... Josera Active fungere best for våre hunder, og det har det gjort i over 5år. Våre hunder er friske, pene i pelsen og tannstenfrie :thumbup: Og det er to vilt forskjellige raser, ei Carin Terrier tispe på 7år og en Staffordshire bull terrier på 18mnd :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...