Gå til innhold

Hjelp meg å komme meg verden rundt?

Samuro

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et brennende ønske om å komme meg verden rundt, både som en ferie samt at jeg ønsker å være med og bidra litt i de områdene jeg besøker. Jeg har kommet i kontakt med flere prosjekter som virker helt fantastiske, men felles for de fleste er at voluntørene må bidra med en liten økonomisk slump for å dekke inn kost, losji og litt materieller for å kunne delta. Dette både forstår jeg og setter jeg pris på, men på en slik reise så har jeg dessverre ikke alltid økonomi til å kunne bli med på slike prosjekter. Derfor har jeg nå opprettet en gruppe på Facebook hvor jeg ber om hjelp.

Jeg forstår at mange kan være kritiske til det jeg prøver på her, da det jeg i praksis gjør er å lete etter sponsormidler. En tier her og derfra, kan til slutt bli større summer, derfor prøver jeg selv om noen kanskje ser rart på meg.

'Help me get around the world?'-gruppen finner du ved å klikke på lenken, husk å trykke på "more"-knappen om du leser gruppebeskrivelsen. Takk til alle som er villige til å bli med, takk til alle som vil bidra bittelitt, og takk til alle som inviterer sine venner!

Med de beste ønsker,

Samuel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en jobb, jeg sparer alt jeg kan, og er i tillegg medlem på både couchsurfing, squattheplanet og helpexchange.net++. Jeg kommer til å benytte meg av disse ressursene så godt jeg kan også. Jeg forsøker rett og slett bare å skaffe litt ekstra midler slik at jeg kan hjelpe mennesker under reisen, da jeg virkelig ønsker å kunne gjøre noe mer enn bare å ha en ferie. Jeg forstår og respekterer om dere ikke deler min entusiasme, men å latterliggjøre noen som faktisk prøver å gjøre noe for andre mennesker slår rett og slett tilbake på dere selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som har latterliggjort deg i hele tatt?

Nærmeste jeg kommer er mannen som stiller spørsmålet.

Dersom man bestemmer seg for å bidra med noen kroner, hva kan vi forvente å få tilbake?

Jeg kunne bablet i timesvis om god samvittighet, men det ville gitt deg lite. Jeg kommer til å reservere alle donasjoner til hjelpearbeid, og undersøker løpende hvilke muligheter som eksisterer. Underveis i reisen vil jeg skrive om opplevelsene (blogge) og ta bilder, og dette er vel egentlig det beste jeg kan tilby deg; å få se hvordan pengene blir brukt til å hjelpe mennesker i en fattigere verden direkte fra kilden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...