Lifeform Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei, Jeg har en mistanke om at domenet vårt for vårt nye webfirma er svartelista i diverse SPAM-filter pga de som eide domenet før ikke var forsiktige nok med adressen sin. Nå har jeg i bruk andre e-postadresser enn denne, og denne er satt som discard, men har til tider problemer med at enkelte kunder ikke mottar mailene våre. Er det noe offisiellt register eller organ som overvåker disse SPAM-filtrene som jeg kan gi beskjed til om dette? Tenker en periode å be om kvittering for mottatt melding, men dette er overhodet ikke optimalt, og skulle gjerna ha rensvaska maildomenet vårt helt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er veldig sjeldent at hele domenenavn blir blokkert uten at mottaker selv aktivt blokkerer det i sitt filter. Og dette er ikke noe du kan få innsyn i uten at du får en melding om at meldingen din er blokkert og tar direkte kontakt med mottaker. Det som er vanlig er at serveren e-posten sendes ut i fra blokkeres. Hvordan er dette sett opp? Hoster dere dette selv, sender dere via en relaytjeneste/smarthost eller hoster dere dette et annet sted? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ta en titt på http://www.dnsbl.info/, der kan du sjekke din mailserver sin ipadresse og se om den er listet i noen SPAM databaser. Det er sjelden e-post blir blokkert på avsenderadresse siden den egentlig ikke sier noe om hvor e-posten kommer fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå