GeirHH Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis jeg som syklist påfører skade på bil (altså: min skyld) - hvordan blir den dekt ? Hvis det går på bileiers forsikring, vil vedk. tape bonus (lyder usannsynlig, men...) ? Det kan i prinsippet gjelde hvilken som helst skade jeg påfører annenmanns eiendom. Jeg er ute etter en type tabbeforsikring som dekker alt. Har pr idag ikke reiseforsikring. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Som syklist kan du være dekket av din innboforsikring, det var hvertfall tilfellet mitt når jeg som syklist ble påkjørt av bil. Jeg har innboforsikring i IF. Jeg prøvde også å høre med forsikringsselkapet som har reiseforsikringen min, men de dekket det ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kontakt noen forsikringsselskap og forhør deg om forskjellige ansvarsforsikringer. Ofte vil skader du forårsaker som syklist, dekkes av ansvarsdelen på innboforsikringen. Det er min oppfatning, at innboforsikringer og reiseforsikringer normalt har en ansvarsdel, men de nærmere vilkår kan variere. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Gitt grov uaktsomhet kan du nok også oppleve å bli stilt personlig ansvarlig for bilistens krav om erstatning. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 At innboforsikringen muligens dekker dette, visste jeg faktisk ikke. Vel, jeg får sjekke hva min forsikring dekker og se på reiseforsikring i tillegg. Vet ikke hvor kjent denne siden er, den virker å være veldig bra: http://www.kortogkontant.no/ Takker for respons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå