Gå til innhold

Tips til å kjøpe dress?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Heh, det var bare et eksempel på en dress som du ikke finner det akseptabelt å gå med i en begravelse. Ro ned. :)

 

Gir forøvrig opp å diskutere dette når du skal være såpass trangsynt og ignorant med mindre du faktisk har noe å vise til. Hvor finnes disse strikte reglene du snakker om? Sorry, men 98% av Norges befolkning gir en flying fuck i hvor sort dressen din er i august. Derfor kan det faktisk være greit for de som kun har en dress å ha en sort/mørkeblå de faktisk kan bruke til ALT. Det er realiteten

 

Hvis vi snur det litt rundt her finnes det kanskje en mulighet for at det er du som "virkelig ikke skjønner noenting"? Stopp å se deg selv i speilet og se heller ut av vinduet. :)

Endret av danidic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Sort dress kan ikke brukes til alt. Grå kan brukes til ALT. Blå kan brukes til det meste. Si meg en ting en mørkegrå dress ikke kan brukes til, så blir jeg imponert. Jeg kan si deg masse en sort dress ikke kan brukes til, og ganske mye blå ikke kan brukes til. Hva er da mest naturlig å kjøpe hvis man skal ha en dress?

 

2: Jeg er hverken trangsynt eller ignorant. Det at du ikke er oppmerksom på reglene betyr ikke at de ikke eksisterer. Vil du lese deg opp på klesregler kan jeg anbefale deg å kjøpe en bok, eller lese på askandyaboutclothes.com eller styleforum.com.

 

3: Jeg er klar over at 98 % av norges befolkning ikke bryr seg om hvordan dress jeg har, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg for det. Jeg har heller aldri sagt at alle relger skal følges til punkt og prikke, men det er alltid lurt å ha noe i bunn som er korrekt.

 

 

Uansett, det vi diskuterer her er teori. I praksis er det ingen som følger ALLE klesregler. Men når en grå dress kan brukes til alt, og en svart ikke kan det vil jeg si valget er ganske klart hvis man bare skal ha en dress.

Lenke til kommentar

fkm: Enten starter du å oppføre deg samt følge retningslinjene på forumet, eller så kan jeg bli nødt til å fjerne innleggene dine. Ditt valg. Anbefefaler at du velger å skjerpe deg, og skrive som skikkelige folk.

 

PS: Har du en bastant påstand om at du har rett, og alle andre i diskusjons-tråden tar feil, så er det lurt å backe påstanden opp med kilder, samt presentere den på en høflig og saklig måte.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, om det er noe kan man sende meg en PM for å ta det opp.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Takker for alle svarene, denne tråden ble populær :cool:

 

Kan noen plis vise meg bilder av mørkegrå/blå dresser? Kunne overhodet ikke tenke meg en dress som noen kan peke på og si "den er blå" eller "den er grå", men hvis de er såpass mørke at det ser nesten svart ut så er det selvfølelig ok, må bare se, ikke så lett å vite åssen dere definerer farger :p

Lenke til kommentar
Kunne overhodet ikke tenke meg en dress som noen kan peke på og si "den er blå" eller "den er grå"

 

Ehm...

 

Meningen med en mørkeblå eller grå dress er at det skal synes at de er andre farger. Svart dress har vi nå hatt nok diskusjon om. Vil du ikke at man skal se om den er sort, navy eller grå kan du jo like gjerne kjøpe en sort dress.

 

Sort er vel den hardeste fargen, om det er lov å si, derfor er de to andre alternativene litt mindre stive, igjen om det er lov å si. Det blir litt mindre formellt i den forstand at sort er noe som ofte er forebeholdt begravelser, gallaer o.l. Men la oss ikke ta denne diskusjonen om igjen. Jeg slenger noen bilder i en spoiler, Mantes :)

 

 

 

00001f.jpg

6028Ianweb.jpg

danielcraig_b.jpg

Den siste er ganske mørk.

 

men-aw06-14c-5662-286.jpg

46306-3-S-Charcoal-2B-S.jpg

clooney-hotel-london.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Okey, jeg er ikke uenig med fkm. Men jeg er veldig lei holdningen hans om at alt han ikke liker er feil.

 

Herregud, du skjønner da vel at dette ikke har noe med hva jeg liker? Jeg har ikke noe spesielt i mot svart dress, selv om det ikke er spesielt pent, men når kleskotyme er som det er gidder jeg ikke å late som om det er annerledes bare for å være hyggelig. Men nok om det...

 

 

 

Her er et bilde av en grå dress. Bruker bildet kun for å illustrere en mørkegrå dress, for selve dressen så ikke all verden ut.

5023-charcoal-suit1.jpg

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Har egentlig aldri tenkt over det med dress, men eg har flytta til England og der er det mange fleire anledninger som krever skikkelege klær så eg blir muligens nødt å kjøpe meg ein likevel.

Einaste eg har er ein typisk svart "dressmann-dress".

 

Etter å ha lest litt rundt her og andre steder og sett på ein del bileter trur eg eg ender opp med ein grå dress. Det ser rett og slett bedre ut, ikkje så "flatt" som den gamle svarte.

Lenke til kommentar
1: Sort dress kan ikke brukes til alt. Grå kan brukes til ALT. Blå kan brukes til det meste. Si meg en ting en mørkegrå dress ikke kan brukes til, så blir jeg imponert. Jeg kan si deg masse en sort dress ikke kan brukes til, og ganske mye blå ikke kan brukes til. Hva er da mest naturlig å kjøpe hvis man skal ha en dress?

 

2: Jeg er hverken trangsynt eller ignorant. Det at du ikke er oppmerksom på reglene betyr ikke at de ikke eksisterer. Vil du lese deg opp på klesregler kan jeg anbefale deg å kjøpe en bok, eller lese på askandyaboutclothes.com eller styleforum.com.

 

3: Jeg er klar over at 98 % av norges befolkning ikke bryr seg om hvordan dress jeg har, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg for det. Jeg har heller aldri sagt at alle relger skal følges til punkt og prikke, men det er alltid lurt å ha noe i bunn som er korrekt.

 

 

Uansett, det vi diskuterer her er teori. I praksis er det ingen som følger ALLE klesregler. Men når en grå dress kan brukes til alt, og en svart ikke kan det vil jeg si valget er ganske klart hvis man bare skal ha en dress.

 

Og et viktig poeng er at for å kunne bryte reglene og slippe unna med det - med stil om du vil - du fordømt kunne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...