Gå til innhold

Tips til å kjøpe dress?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol :p Bare for å ha sagt det, jeg mener at det er sort dress som er det "riktige" i begravelse. I Must-have tråden skrev jeg vel så vidt jeg husker også at blå/grå dress var noe man må ha, og da skjønner du kanskje at jeg tok utgangspunkt i en som har to (eller flere) dresser når jeg skrev det om sort dress. Har man allerede to dresser og den ene er sort er det selvfølgelig helt uakseptabelt å gå i noe annet enn den sorte dressen!

Lenke til kommentar

Hei

Skal man kjøpe sin første dress så må man kikke litt, det er ikke alle som kler alle mulige fasonger heller. Man bør finne sitt snitt. Jeg har en del skreddersydde dresser, rett og slett for at jeg ikke er så veldig høy 175, vanlige snitt gjør at jeg får veldig korte bein. Jeg må som regel ha en kortere jakke, og sy den inn på midten.

 

Alle bør ha en sort dress, og en mørkeblå dress. Grunnen til sort, er jo på grunn av at den kan brukes til alt. Ja, det er lett å set ut som en konfirmant om man kjøper etter merke eller butikk, når man heller bør se på snittet. Et moderne snitt som PASSER den personen, er alfa omega. Hør på hva betjeningen sier, og ha gjerne med en eldre jente når du skal prøve den. Eldre 25-30 har mye bedre øye for hva som klær deg,eller en gutt på 17 :p slik er det bare

 

Jeg har ca 10 dresser + en del blazere, og man trenger dresser til forskjellig bruk. Det som er fint med helfargede kontra pinstripe er at de er mer allside til å pynte på med accesories. Skjerf, slips og skjorter går stort sett til det meste. Og skal man på fest, så kan må bruke det til en pen dongri bukse.

 

Man får alltid pluss i margen av jentene om man klær seg pent på fest, men husk ikke for overpyntet:p

Lenke til kommentar
Hør på hva betjeningen sier, og ha gjerne med en eldre jente når du skal prøve den. Eldre 25-30 har mye bedre øye for hva som klær deg,eller en gutt på 17 :p slik er det bare

 

Jeg er uenig. Hadde jeg møtt igjen han fyren som solgte meg konf dressen min hadde han fått seg en på tygga, bare så det er sagt. Men jeg viste jo ikke bedre den gangen, så stolte jo på han. Har også gått inn i butikker og sett på dresser, så kommer betjenningen bort og sier " Hey, har du sett på moods sine dresser? De er superfreshe bla bla " på svensk. Så jeg anbefaler heller og lese GQ sine guider og litt sånn, før man går ut helt uviten og kjøper seg en dress. Sitter man med litt kunnskap fra før + det som betjenningen (om du treffer en med peiling) så er du garantert et bra kjøp.

 

At man får pluss i margen for å gå pent kledd av jenter, er jeg derimot enig i ;)

 

danidic: Det stemmer. Mads Nørgaard er et bra eksempel på dette, noen av dressene/blazerene her er veldig korte. Men som du sier, det varierer veldig. Det er også forskjell på størrelsene, noen er korte, lange og vanlige.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar
Alle bør ha en sort dress ...... Grunnen til sort, er jo på grunn av at den kan brukes til alt.

 

NEI, sort kan ikke brukes til alt. Jesus, jeg er så lei av at folk er så retards når det kommer til sort dress. Sort dress kan for det første ikke brukes på sommeren. Da utelukkes 6-7 måneder med bruk. Videre skal ikke sort brukes når noe feires (ja, det gjelder egentlig også konfirmasjon, men det er blitt en rar tradisjon i Norge med at sort dress er det "riktige"), så det utelukker en del. Sort kan ikke brukes til mange blåfarger, brunfarger osvosv. SORT DRESS ER DET DUMMESTE MAN KAN KJØPE FFS.

 

Man burde ha MINST en blå og en grå dress før man kjøper en svart. Det finnes ikke en eneste anledning der det er absolutt påkrevd med sort dress, og det er så latterlig mye penere med andre farger, så hvorfor noen er så dumme at de kjøper sort skjønner jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Man kan fortsatt bruke en mørk dress om man har en svart. Det er ingen regel som sier at man MÅ bruke sort. Det er på ingen måte uhøflig å ikke bruke sort. Uansett er det idiotisk å kjøpe en sort dress bare fordi man burde bruke det i begravelser. Man er jo sjelden i begravelse, så det er jo mye lurere å kjøpe en dress man kan bruke til alt (mørkegrå eller navy). Sort er jo den styggeste dressfargen, så jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn er så jævlig opptatt av det. Det er ikke sånn i andre land...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alle bør ha en sort dress ...... Grunnen til sort, er jo på grunn av at den kan brukes til alt.

 

NEI, sort kan ikke brukes til alt. Jesus, jeg er så lei av at folk er så retards når det kommer til sort dress. Sort dress kan for det første ikke brukes på sommeren. Da utelukkes 6-7 måneder med bruk. Videre skal ikke sort brukes når noe feires (ja, det gjelder egentlig også konfirmasjon, men det er blitt en rar tradisjon i Norge med at sort dress er det "riktige"), så det utelukker en del. Sort kan ikke brukes til mange blåfarger, brunfarger osvosv. SORT DRESS ER DET DUMMESTE MAN KAN KJØPE FFS.

 

Man burde ha MINST en blå og en grå dress før man kjøper en svart. Det finnes ikke en eneste anledning der det er absolutt påkrevd med sort dress, og det er så latterlig mye penere med andre farger, så hvorfor noen er så dumme at de kjøper sort skjønner jeg rett og slett ikke.

 

Jeg glemte å skrive nesten alt, det er det samme som at blå dress heller ikke matcher alle farger. Dette tror jeg det er uansett mange meninger om, om du ville kalle folk som har andre meninger enn deg selv retards er din sak.

 

Sort dress kan brukes om sommeren, hva slags påstand er dette? Kjole og hvitt er jo sort, det er jo gjerne eller alltid sort, og dette brukes jo når noe feires. Alle regler har et unntak.

 

Det finnes ikke en dress som kan brukes til alt, men jeg mener man kommer langt med en sort dress. Uansett så er det lurt å spe på med flere farger etterhvert

 

 

AnewZ: Er enig i at ikke alle betjeninger er like flinke til å gi objektive og korrekte anbefalinger. De er jo selgere de også, og vil jo gjerne selge. Finner du noen som er oppriktige, og skjønner det at å gi gode råd gjør at du kommer tilbake, så er det en butikk som du bør holde deg til. Ta med deg som sagt en hjelper som kan gi noen råd.

 

Eller gå til en skredder:)

Lenke til kommentar
Jeg glemte å skrive nesten alt, det er det samme som at blå dress heller ikke matcher alle farger. Dette tror jeg det er uansett mange meninger om, om du ville kalle folk som har andre meninger enn deg selv retards er din sak.

 

Feil. Blå dress matcher så og si alle brunfarger, noe sort ikke gjør. I tillegg er sort en veldig flat farge, så blå og grå framhever tilbehør mye bedre.

 

Sort dress kan brukes om sommeren, hva slags påstand er dette? Kjole og hvitt er jo sort, det er jo gjerne eller alltid sort, og dette brukes jo når noe feires. Alle regler har et unntak.

 

Nei det kan det ikke. Det er en helt normal regel i andre land, men det burde jo ikke komme som et sjokk at det ikke praktiseres i norge, siden nordmenn flest ikke kan kle seg i det hele tatt.

 

Kjole og hvitt har jo ikke en noe med saken å gjøre, siden vi snakker om dresser. Forøvrig kan sort dress også brukes til festlige anledninger (teater osv), men det regnes ikke som en feiring.

 

 

Det finnes ikke en dress som kan brukes til alt, men jeg mener man kommer langt med en sort dress. Uansett så er det lurt å spe på med flere farger etterhvert

 

Jo det gjør det. Grå kan brukes til så og si alt. Uansett kan både grå og blå brukes til mye mer enn sort.

Lenke til kommentar

fkm, nå oppfører du deg som en liten drittunge her. Vær så snill å åpne øynene litt for at det er en bitteliten mulighet for at andre opplever dette temaet på en annen måte enn din og derfor har forskjellige synspunkter. Du har sagt klart ifra hva du mener om saken, men det er da ingen grunn til å være en så vanvittig påståelig bedreviter. Det finnes ingen fasit eller regel rundt dette. Det er så vanvittig mye mer som spiller inn enn noen amerikanske moteartikler du har lest, og da tenker jeg på kultur, familie, tradisjon, osv, osv.

 

Jeg er forresten enig med SirHartge her. Skal man ha sin første og eneste dress og rett og slett ikke ser behovet for mer enn en ville jeg gått for sort eller veldig mørk blå. Det vil i forhold til mine normer (og jeg ser på meg selv om en ganske gjennomsnittlig nordmann) være langt verre å møte opp i en lysegrå pinstripe dress med rosa skjorte i en begravelse, enn å møte opp i e sommerselskap i en sort dress.

Endret av danidic
Lenke til kommentar
fkm, nå oppfører du deg som en liten drittunge her. Vær så snill å åpne øynene litt for at det er en bitteliten mulighet for at andre opplever dette temaet på en annen måte enn din og derfor har forskjellige synspunkter. Du har sagt klart ifra hva du mener om saken, men det er da ingen grunn til å være en så vanvittig påståelig bedreviter. Det finnes ingen fasit eller regel rundt dette. Det er så vanvittig mye mer som spiller inn enn noen amerikanske moteartikler du har lest, og da tenker jeg på kultur, familie, tradisjon, osv, osv.

 

Jeg er forresten enig med SirHartge her. Skal man ha sin første og eneste dress og rett og slett ikke ser behovet for mer enn en ville jeg gått for sort eller veldig mørk blå. Det vil i forhold til mine normer (og jeg ser på meg selv om en ganske gjennomsnittlig nordmann) være langt verre å møte opp i en lysegrå pinstripe dress med rosa skjorte i en begravelse, enn å møte opp i e sommerselskap i en sort dress.

 

OMG, du skjønner jo virkelig ingenting. Det finnes MEGET strikte regler for påkledning, og de er så og si like i alle vestlige land. Så jo, det er både fasiter og regler. Jeg leser meget få amerikanske moteartikler, så se til h*lvette å ikke si noe om noe du ikke vet noe om. Og bare så det er sagt, dette er ikke det jeg MENER om saken. Det er sånn det er. Punktum. Så får folk selv velge hvor mye vekt de vil tillegge reglene. Forresten er disse reglene godt forankret i vestlig kultur.

 

Og HVA FAEN har en lyegrå pinstripedress med saken å gjøre? Har jeg noe sted sagt at jeg snakker om en lysegrå pinstripedress? NEI, tvert i mot har jeg sagt (og til og med kommet med bildeeksempel) på at det her er snakk om MØRKE grå- og blåfarger, med HVIT skjorte og SORT slips.

 

 

 

 

 

Bare for å si det en gang til, MENINGER OG PERSONLIGE SYNSPUNKTER HAR IKKE EN DRITT MED SAKEN Å GJØRE FFSffffuuuu.gifffffuuuu.gifffffuuuu.gifffffuuuu.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...