Gå til innhold

Tips til å kjøpe dress?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk en sort dress med dressbukse som passet perfekt og som satt godt inntil kroppen min. Jeg er veldig fornøyd med den. Betalte ca 2000 kroner for alt sammen.

Du kunne fortsatt fått en veldig mye bedre dress til et par hundre kroner ekstra, hvis du hadde ventet til f.eks. januarsalg.

Da hadde skjorte etc kommet i tillegg, men kvaliteten hadde vært mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en sort dress med dressbukse som passet perfekt og som satt godt inntil kroppen min. Jeg er veldig fornøyd med den. Betalte ca 2000 kroner for alt sammen.

Du kunne fortsatt fått en veldig mye bedre dress til et par hundre kroner ekstra, hvis du hadde ventet til f.eks. januarsalg.

Da hadde skjorte etc kommet i tillegg, men kvaliteten hadde vært mye bedre.

 

Jeg bruker dressen min ... skal vi se... *telle på fingrene* dåp, bryllup, begravelse, julebord, juleaften, nyttårsaften...

 

5-6 ganger max iløpet av ett år.

 

Jeg driter på... JEG DRITER PÅ!! (på spadi??? :ohmy: )

 

 

Skal sies at jeg er fra hedmark, folk ekke så nøye på dress utti her;)Fikse spadi sjølve... føøra seg føra seg!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Nå ble jeg litt forvirra av alle meningene om jeg bør ha svart eller ikke :p tror nesten jeg bare må gå og se på og prøve noen dresser før jeg avgjør det jeg...

 

Hørtes bra ut det en annen kar sa før her i tråden om beige jakke + jeans etc, ikke nødvendigvis som erstatning for dress, men er ute etter noe til fine anledninger også der dress er litt for stivt. Flere tips til sånne antrekk? :D hvilke butikker har fine klær som er litt mer "hverdags" enn dress?

 

Drammen/Oslo

Lenke til kommentar

Hørtes bra ut det en annen kar sa før her i tråden om beige jakke + jeans etc, ikke nødvendigvis som erstatning for dress, men er ute etter noe til fine anledninger også der dress er litt for stivt. Flere tips til sånne antrekk? :D hvilke butikker har fine klær som er litt mer "hverdags" enn dress?

 

Drammen/Oslo

 

 

NEI

 

Du kan satse på en navy blazer eller til nøds en sort en.

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt forvirra av alle meningene om jeg bør ha svart eller ikke :p tror nesten jeg bare må gå og se på og prøve noen dresser før jeg avgjør det jeg...

 

Hørtes bra ut det en annen kar sa før her i tråden om beige jakke + jeans etc, ikke nødvendigvis som erstatning for dress, men er ute etter noe til fine anledninger også der dress er litt for stivt. Flere tips til sånne antrekk? :D hvilke butikker har fine klær som er litt mer "hverdags" enn dress?

 

Drammen/Oslo

 

I Drammen har Zoda, VIC Kjemperud og Paul & Pauline klær som er pent, men som ikke er dress. Frost på torget vest har også en del pene klær.

Lenke til kommentar
Ser mange absolutt føler at sort er bra som dress. Jeg tar heller marineblå og grå foran sort.

 

Endelig en som har skjønt det! Bare for å illustrere poenget mitt linker jeg til en tråd på SF, hvor folk vet 50x mer om klær enn folk her gjør: SF

Ja, for man kan jo lære seg opp til å vite bedre enn andre hva som er fint og hva som ikke er fint. Når alt kommer til alt er det bare en subjektiv mening.

Lenke til kommentar

Det er vell subjektivt om noen velger å gå i hvit dress i begravelsen, eller svart dress til konfirmasjon også da eller? Selvfølgelig er det det, men det finnes noen uskrevne regler man bør kunne holde. Svart dress ser nødvendigvis ikke dårligere ut, men det er mye større bruksområde med grå og marineblå.

Lenke til kommentar

Ulrik: Selvfølgelig er det ingen som vet bedre enn andre hva folk syns er pent, men det er ikke poenget her. Det er nok ikke sånn at så mange mener svart dress er penere enn blå og grå, det er bare at mange har en litt feil oppfatning av at svart dress er det eneste som er akseptabelt i visse anledninger.

 

Bebe: Det er kotyme å gå i svart dress i begravelser og konfirmasjon, men det er absolutt ikke uakseptabelt å ikke gjøre det.

 

For å ta begravelse først: Da skal man ha mørk dress (men helst svart), hvit skjorte og svart slips.

 

Konfirmasjon er bare blitt sånn fordi 95 % av konfirmantene bare har en svart dress fra Dressmann. Seriøst. Bruker du hodet skjønner du det selv, fordi de fleste konfirmasjoner er på sommeren, og på sommeren skal man ikke bruke sort dress.

 

Og bare så du vet det, de uskrevne reglene sier MØRK dress.

 

Og bare for å påpeke det, jeg snakker ikke om lysegrå eller lyseblå dresser, jeg snakker om mørkegrå og mørkeblå, og da så mørkt at mange antagelig vil ta det for å være sort. Eksempler:

danielcraig_b.jpg

PasoliniMovie-Dark-Grey.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...