eibo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har tittet litt på blits til Canon EOS 500D og har funnet følgende alternativer: Canon Blitz Speedlite 270 EX 1299,- Canon Blitz Speedlite 430 EX II 1995,- Sigma Blitz EF-530 DG Standard Canon 1595,- Sigma Blitz EF-530 DG Super Canon 2195,- Litt usikker på hva jeg skal velge da jeg er sjefsamatør når det kommer til foto, for å ikke snakke om bruk av lys. Magefølelsen min sier Speedlite 430 EX II, men magen min har tatt feil før ;-) Noen tips? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har 430EX og er helt fornøyd med den. (Kjøpte den til 400D, og har den nå til 50D). Den holder lenge til meg. Selv om jeg prøver mest mulig å unngå blitz-bruk, er det greit å ha en god sak når man først må benytte blitz. RandiA Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har 430EX II, den funker helt fint til innendørsbilder i normale rom. Det jeg savner er raskere oppladningstid og litt mer kraft i større lokaler. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kan anbefale Canons 430 EX2. Har denne selv og den fungerer svært bra. Har også Sigmas tidligere toppmodell 500 super. Denne gir godt med lys, men den samhandler ikke like godt med mitt 40D. Det virker som om eksponeringene bommer oftere på Sigma. Sigmas modell virker mindre solid og bråker mer i bruk. Fremoverkompabilitet taler også for Canon original. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Da tror jeg jeg løper ut å kjøper 430 EX II. Takk for tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Pass deg så du ikke detter og slår deg på glatta 430EX II er nok det beste kjøpet for deg da det fungerer enkelt i autofunksjonene og du får et bra fokusseringslys og når Canon kommer med nye kameramodeller er det nok sannsynligvis stor sjanse for at de har innebygget trådøs styring av 430EX blitsen,Sigma kan tulle litt og bytter du kamera så kan det hende at du også må oppdatere blitsen.270EX har ikke fokuslys,den gir en bunke med små blink for å fokusere akkurat som den innebygde blitsen,du kan heller ikke vri den i like mange vinkler som 430EX II. Så forsett å løp og kjøp Endret 15. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå