eibo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har tittet litt på blits til Canon EOS 500D og har funnet følgende alternativer: Canon Blitz Speedlite 270 EX 1299,- Canon Blitz Speedlite 430 EX II 1995,- Sigma Blitz EF-530 DG Standard Canon 1595,- Sigma Blitz EF-530 DG Super Canon 2195,- Litt usikker på hva jeg skal velge da jeg er sjefsamatør når det kommer til foto, for å ikke snakke om bruk av lys. Magefølelsen min sier Speedlite 430 EX II, men magen min har tatt feil før ;-) Noen tips? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har 430EX og er helt fornøyd med den. (Kjøpte den til 400D, og har den nå til 50D). Den holder lenge til meg. Selv om jeg prøver mest mulig å unngå blitz-bruk, er det greit å ha en god sak når man først må benytte blitz. RandiA Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har 430EX II, den funker helt fint til innendørsbilder i normale rom. Det jeg savner er raskere oppladningstid og litt mer kraft i større lokaler. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kan anbefale Canons 430 EX2. Har denne selv og den fungerer svært bra. Har også Sigmas tidligere toppmodell 500 super. Denne gir godt med lys, men den samhandler ikke like godt med mitt 40D. Det virker som om eksponeringene bommer oftere på Sigma. Sigmas modell virker mindre solid og bråker mer i bruk. Fremoverkompabilitet taler også for Canon original. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Da tror jeg jeg løper ut å kjøper 430 EX II. Takk for tilbakemeldingene. Lenke til kommentar