Techster Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har en tabell som inneholder referanser til filer med en ID kolonne. Disse filene skal kunne organiseres i forskjellige fil sett hvor fil IDen er referansen fra settet til "fil" tabellen. Hvert fil sett får en egen tabell og hvert sett kan inneholde flere filer og her er problemet mitt: Hvordan bør jeg lagre fil IDene i sett tabellen? Fins det en array type? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det finnes en array-type, men du burde nok heller bruke en ekstra tabell for å koble sammen de to tabbellene dine. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har en tabell som inneholder referanser til filer med en ID kolonne.Disse filene skal kunne organiseres i forskjellige fil sett hvor fil IDen er referansen fra settet til "fil" tabellen. Hvert fil sett får en egen tabell og hvert sett kan inneholde flere filer og her er problemet mitt: Hvordan bør jeg lagre fil IDene i sett tabellen? Fins det en array type? Det finnes ingen array datatype i SQL Server (heldigvis). Jeg er dessuten ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du vil. En tabell per filsett? Hva er et filsett? En gruppering av filer? Hvorfor skal du ha en egen tabell per filsett? Har de forskjellige kolonner? Er det noe slik? Fil -------- FilId int PK Filsti varchar(x) Filsett -------- FilSettId int PK FilSettNavn varchar(x) FilSettFiler -------- FilSettId int FilId int PK=FilSettId+FilId Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det finnes ingen array datatype i SQL Server (heldigvis). Oooops Bruker vel aldri array som lagringsform i postgres, men som midlertidig datastruktur i funksjoner o.l. Lenke til kommentar
Techster Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Har en tabell som inneholder referanser til filer med en ID kolonne.Disse filene skal kunne organiseres i forskjellige fil sett hvor fil IDen er referansen fra settet til "fil" tabellen. Hvert fil sett får en egen tabell og hvert sett kan inneholde flere filer og her er problemet mitt: Hvordan bør jeg lagre fil IDene i sett tabellen? Fins det en array type? Fil -------- FilId int PK Filsti varchar(x) Filsett -------- FilSettId int PK FilSettNavn varchar(x) FilSettFiler -------- FilSettId int FilId int PK=FilSettId+FilId Ser ut som det du har antatt er riktig. Et filsett inneholder referanser(IDene) til filer. Et "filsett" er bare en logisk organisering av flere filer. Går for ideèn om å bruke en tabell til å holde disse referansene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå